Arvostelkaa vapaasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja ennen kuin joku rutisee: mulle ei uppoa enempää alas.

No eikö tuo ole ihan normaali päiväannos?

viimeksi joku mulle rutisi kun olin syönyt:

* 2klementtiiniä
* banaanin
* ananaspurkin
* alphen light välipalapatukan
* sämpylän

että kuka pärjää tollasella. Ja et jaksa sitä tätä ja tuota.

kyllä jaksan. Käyn lenkillä 4kertaa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
ja ennen kuin joku rutisee: mulle ei uppoa enempää alas.

No eikö tuo ole ihan normaali päiväannos?

viimeksi joku mulle rutisi kun olin syönyt:

* 2klementtiiniä
* banaanin
* ananaspurkin
* alphen light välipalapatukan
* sämpylän

että kuka pärjää tollasella. Ja et jaksa sitä tätä ja tuota.

kyllä jaksan. Käyn lenkillä 4kertaa viikossa.

No tuo on aivan liian vähän. Ap sentään söi kaksi ateriaa.

herätys klo 6
lasi itse tehtyä viinimarjamehua
lenkille ja ulos lasten kanssa
klo 11 kaksi sämpylää
klo 17 kaksi palaa itse tehtyä pizzaa ja pala itsetehtyä mokkaneliötä (oli vieraita) sekä kourallinen popcornia
puolen tunnin päästä tulee varmaankin vielä kumpaakin palanen otettua
välissä juon hiilihapotettua lähdevettä

Kutakuinkin syön joka päivä noin, miksi silti ylipainoa 40kg??? Syön siis harvoin, mutten kovin terveellisesti...

Leipää, karkkia, einestä. Eniten käy sääliksi näiden äiti-ihmisten lapsia.

Niin kuin olen täällä jo paasannutkin, ruokailu on osa kasvatusta. Minunkin äitini oli tuollainen kuijottaja, ruoan pani kyllä minulle pöytään, mutta itse ei syönyt ikinä samaan aikaan tai edes istunut pöydässä. Siinä jäi oppimatta pöytätavat, keskustelut, jne. Ja samalla iskostui käsitys, että aikuinen ei tarvitse terveellistä, monipuolista ruokaa. Että kiitos äiti vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Niin kuin olen täällä jo paasannutkin, ruokailu on osa kasvatusta. Minunkin äitini oli tuollainen kuijottaja, ruoan pani kyllä minulle pöytään, mutta itse ei syönyt ikinä samaan aikaan tai edes istunut pöydässä. Siinä jäi oppimatta pöytätavat, keskustelut, jne. Ja samalla iskostui käsitys, että aikuinen ei tarvitse terveellistä, monipuolista ruokaa. Että kiitos äiti vaan.

mä en nää ap:n listassa karkkia enkä einestä. Missä sä näät?

Alkuperäinen kirjoittaja läski:
herätys klo 6
lasi itse tehtyä viinimarjamehua
lenkille ja ulos lasten kanssa
klo 11 kaksi sämpylää
klo 17 kaksi palaa itse tehtyä pizzaa ja pala itsetehtyä mokkaneliötä (oli vieraita) sekä kourallinen popcornia
puolen tunnin päästä tulee varmaankin vielä kumpaakin palanen otettua
välissä juon hiilihapotettua lähdevettä

Kutakuinkin syön joka päivä noin, miksi silti ylipainoa 40kg??? Syön siis harvoin, mutten kovin terveellisesti...

Jos söisit säännöllisesti etkä pitäisi itseäsi nälässä, ei tarvitsisi syödä epäterveellisesti ja voisit pienentää annoskokoa. 2 sämpylän sijaan 1 täysjyväruisleipä jne. Samoin pysyy aineenvaihdunta toiminnassa, kun on säännöllisesti sulateltavaa.

Nälkäisenä tulee mun mielestä aina ahmittua, joten kokeilisit ihan säännöllistä, vähäkalorista ruokavaliota.
Laihdutuksesta ei ole tosin kokemusta, mutta hoikkana pysymisestä kyllä
:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mä en nää ap:n listassa karkkia enkä einestä. Missä sä näät?

Jos oikein tarkkaan luet, huomaat että kirjoitin monikossa. Kunnolla syöminen vaikuttaa myös aivotoimintaan :)

Älä meikäläisen lapsia ainakaan sääli :D

Minun lapseni söivät tänään ensin pk:ssa ja sitten isänsä kanssa. Tiiätkö, sellainen miespuolinen henkilö joka löytyy yllättävän monesta lapsiperheestä? Itse olin ihan muualla karkkipussiani syömässä - ja eineksiin tai leipään en oo koskenutkaan tänään :). Iltapalalla istuin lasten kanssa samassa pöydässä, mutten syönyt samaa kuin he.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Älä meikäläisen lapsia ainakaan sääli :D

Minun lapseni söivät tänään ensin pk:ssa ja sitten isänsä kanssa. Tiiätkö, sellainen miespuolinen henkilö joka löytyy yllättävän monesta lapsiperheestä? Itse olin ihan muualla karkkipussiani syömässä - ja eineksiin tai leipään en oo koskenutkaan tänään :). Iltapalalla istuin lasten kanssa samassa pöydässä, mutten syönyt samaa kuin he.

No hyvä, että lapset saivat ruokaa. Ei tässä tarkoitus ollut sua henkilökohtaisesti tölväistä, se "leipää, karkkia, einestä" vain oli asia, joka päällimmäiseksi jäi mieleen ketjussa luetelluista syömisistä. Tuntuu todella oudolta, että aikuiset naiset ylpeilevät sillä, etteivät syö päivässä yhtään ateriaa, terveellisistä välipaloista puhumattakaan.

Yhteistyössä