Arvosteleva anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uhik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uhik

Vieras
Mua nyt niin ärsyttää että haluan purkaa ajatukseni tänne...

Meinaa mennä hermot anoppiin, meidän pitäisi elää, asua, sisustaa, hoitaa lapset hänen maun mukaan.
Muutettiin rivitalo kaksiosta 116neliöiseen paritaloon, hän on keksinyt tästä meidän talosta kaikki viat... On tunkkainen ilma, juuri remontoidussa kylpyhuoneessa on hänen mielestään likaisen näköiset lattialaatat (vaikka väri on tummanharmaa missä vaaleita "juovia", imitoi hieman kiven väriä), eteisessä on pari porrasta, niissä voi kuulemma lapsi loukata itsensä, tämä asunto on liian sokkeloinen (vaikka ei todellakaan ole! Iso keittiö-olohuone yhdistelmä, minun mielestäni ihanan avara ja huoneet hyvän kokosia), meillä ei ole mattotelinettä, vaikka minun mielestäni tuuletus käy ihan hyvin tuossa aitan pitkällä kaiteella mihin mahtuisi vaikka 10mattoa kerralla.

Vauvan ei saisi nukkua riippukehdossa... vauvan pitäisi juoda joka välissä vettä (1kk ikäinen!). vauva on nukkunut nyt tosi lyhysiä päiväunia mutta mun kuulemma silti pitäisi kiikuttaa vauva nukkumaan joka ikisille unille ulos vaunuihin. Vauva pitäisi nyt väkisin saada syömään tuttia, tänään anoppi tyrkytti 15minuuttia väkisin vauvan suuhun tuttia vaikka mies sanoi monta kertaa ettei se suostu sitä syömään. Täysimetän, mutta ruokin häntä kuulemma liikaa, siksi vauva pulauttelee ja röyhtäilee (vaikka pulautteluakin esiintyy ehkä parikertaa päivässä ruokalusikallisen verran). Mitäköhän hittoa minä sille voin että vauva haluaa syödä, mielestäni parempi on että syö liikaa mitä liian vähän. Kuinkakohan mä nyt tässä asiaa voisin säädellä, repästä vauva tissiltä aina kesken syönnin?! Mikään ei tunnu olevan hyvin hänen mielestään, esikoinen söi syntymästään asti korviketta, siitäkin mussutettiin mulle kokonainen vuosi... Nyt kun sain imetyksen onnistumaan niin enhän mä tee sitäkään oikein. Enkä mä v*ttu voisi nyt vaan nauttia tästä vauva ajasta, asui vauva sitten tissillä tai ei? :D

Noh, meillä on myös 2v tyttö. Tytöllä pitäisi olla sukat jalassa 25asteen kesäkelilläkin... Tytärtä pääsi hyttyset aika pahasti pistelemään, niin hyvä kun ei anoppi ambulanssia soittanut kun näki tytöllä ne näpyt. Vaipan käytöstä hän on maininnut myös ja paljon muustakin...

Se tässä ärsyttää, että me ollaan sanottu jokaisesta asiasta hänelle, että ME TEHDÄÄN NYT NÄIN, että älä sinä hössötä... Mutta ei mene jakeluun!
Tälläkin hetkellä anoppi etsii lehdistä vauvalle puolasänkyä, kun tuo kehto on nyt niin huono hänen mielestään. Minä halusin kehdon vauvalle siksi, että säästytään tyttären sängystä karkaamiselta näinä ensimmäisinä kuukausina, kun on jo vauvankin kanssa haastavaa.

Tämäkin oli ihan minun turhaa valitusta, mutta halusin nyt purkaa tunteeni tänne, että jaksan taas kuunnella anoppia seuraavat puolivuotta :D

Rasittava anoppi siis..
Ei muuta kuin annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jos olette kerran asiasta jo sanoneet eikä usko. Ei se enää vanhoilla päivillään käyttäytymistään osaa/pysty muuttamaan. Tiiän, että voi olla vaikeaa mutta koita olla välittämättä.

saa olla mielipiteet, anoppi on jankuttanut tuota vauvalle vettä - asiaakin miljoona kertaa. Ethän sinäkään mielipiteitäsi ilmaise moneen kertaan, jos haluat ne sanoa vaan mielipiteenä... nuo menee mun mielestä jo jankuttamisen puolelle ja siihen, että meidän pitäisi nyt tehdä niin.

noissa imetys asioissa kannattaa ottaa huomioon se että heidän aikanaan imetysohjeet oli ihan erilaiset; lasta syötettiin tietyin väliajoin ja tietyn pitusia imetyksiä kerrallaan. Mulla oli oman äitini kanssa alkuun ongelmaa kun se suunnilleen juoksi karkuun vauva sylissä hyssyttäen että ei sillä vielä voi nälkä olla kun ei oo menny neljää tuntia... muutaman kerran kun sit otin vauvan tissille ja se paransi kaikki ongelmat niin usko ja anto mun ihan rauhassa syöttää niinkun syötän... mut tota liian pitkään syöttämistä kuuli kans... mua on imetetty 4 kk ja sit loppu maito, eli niin hyvät ohjeet ois äidilläni ollut antaa... nykyään tiedetään taas paljon enemmän pelkästään maidontuotannosta ja sitä ohjaavasta kysynnän ja tarjonnan laeista, ei ennen ollut mitään tiheän imun kausia kun vauva vaan syötettiin neljäntunnin välein itki tai ei ja täts it...

Yhteistyössä