Arvosteleeko

-jansku-
Ihan vaan sellaisia hyviä "arvosteluja" ovat saaneet. varsinkin tuo keskimmäinen lapsi(tyttö), joka on kummitätinsä kaksoisolento....en ole koskaan aiemmin tajunnut, että sukulaiset voi olla niin samannäköisiä keskenään. Tuo täti on siis mieheni sisko, ja ihan samannäköinen kun tuo miedän tyttö........ :D
 
parhaat kommentti, joita vauvan ulkonäöstä on tullut, tuli jo laitoksella. eka oli kun kätilöt yhteen ääneen totesivat, että "kun noita käytävillä kuljeskelevia isiä katselee, niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä kuka niistä on tämän tytön isi". tyttö kun peri isänsä valtaisat posket, hih... toisen kerran heräsin yöllä ja lähdin vauvalaan katsomaan tyttöäni enkä löytänyt häntä heti. sitten äkkäsin, että nuoret kätilö-tytöt olivat vieneet hänen sänkynsä toiseen päähän vauvalaa sinne "toimistopuolelle". menin heti huolissani kysymään, että onko täällä jokin vialla ja silloin tytöt sanoivat, että "ei ole mitään vialla, mutta tuo tyttö on niin syötävän suloinen, että me haluttiin katsella sitä samalla kun tehdään näitä paperitöitä". olin niin hyvilläni, että annoin heidän siis jäädä ihastelemaan tyttöä ja painuin itse takaisin nukkumaan hymy huulillani.
 
ei varsinaisesti arvostele mut äitini totesi justiinsa kun poikani nukkui et ihan on elämäänsä kylästyneen näköinen.... siis on perinyt minun suun piirteeni ja nukkuessa huulen pielet osottaa alaspäin.... eli olin minäkin pienenä :D :D elämään kyllästyneen näköinen nukkuessani :D :D :D
usein myös sanotaan et on isänsä näköinen poika... aika useat ja joku vitsaili et isyyskin on helppo tunustaa kun poika on kuin ilmetty isänsä..... :D :D :D
 
tippi
Keskimmäistä lasta, tyttöä, kehutaan useinkin herttaisen ja suloisen näköseksi. Hurmaavat silmät ja enkelimäinen katse. No, käytös ei kyllä enää uhman puhjettua ole ollut niin enkelimäistä... :saint:
 
Isäni on pitkä ja hoikka,samoin minä.Toinen pojistani on selvästikin perinyt sen minulta,koska 3-vuotiaana näyttää olevan pelkkää kättä ja jalkaa.Usein olen saanut kuulla sukulaisilta kommentteja:muistaako se äiti ruokkia sinua lainkaan tai miten voitkin olla noin luuta ja nahkaa.(poikani ruokahalussa ei ole mitään vikaa,energian kulutus vaan on 100%)
Toisen lapsen jälkeen kommentit tosin vähenivät huomattavasti.Hän kun on täysi vastakohta veljestään
 
äiti minäkin
mutta oletteko ajatelleet miltä se arvostelu lapsesta tuntuu? lapsi voikin ymmärää jonkun asian toisin päin.
aikanaan serkkuni parkui suoraa kurkkua ja kun kysyttiin mikä hätänä, vastasi että joku täti sanoi rumaksi. miten niin? ei kai täti niin? "mutta kun täti sanoi että olen mummon näköinen enkä minä halua olla ruma ja ryppyinen"
ainahan sitä verrataan, meillä poika kuulema tunnistetaan äidin korvista ja isän suvun varpaista....
 
Fanny
Mun äiti on aina arvostelemassa vauvojen painoja: "Onpa sen ja sen vauva lihava", " Onpa se valtava", "se vauva on ihan pullukan mallinen". Ei vois enempää raivostuttaa nuo kommentit !!!!!!!!!!!!!!

Siroista vauvoista se sanoo että on kuin nukke.....

Meidän lapsista ollaan aina sanomassa kenen näkösiä ne on ja ku ovat isokokosia niin siitäki tulee kommentteja (ovat pitkänhuiskeita). Ei siis negatiivisessa mielessä.
 
viima76
"Anoppi" arvostelee, ei varmastikkaan tarkoita pahalla.. Tyttö 10kk on 74,7cm pitkä ja painaa yli 12kg, niin viimeksi kun tulimme neuvolasta anoppi kysyi että joko ne sanoi että tyttö on liian lihava! Sanoin ettei et ihan käyril menee, mutt yleensä puhuu että tyttö on jäntterä, eikä lihava. Jos olis taas kevyempi niin kyllä sitten puhuttais et pitää syödä että tulee lihaa luitten ympärille! Koskaan ei ole hyvä.. Ja mies sanoo että tyttö on ihan äitinsä näköinen mutta muuten onneksi terve.. :p
 
väyrynen
ei varsinaisesti arvostele, mutta onhan tuota meitin kuopusta
( nyt kohta 3.5v.) sanottu pitkän aikaan isosiskonsa ( nyt 9.5v.)näköiseksi..., ja siitä ei kuopus ole ollenkaan mielissään"MINÄ olen ihan itseni näköinen!!"... :whistle: ;) :D :D
 
hyvahonka
joo meillä vanhempi tyttö saa kuulla usein olevansa äidin kopio tai ei voi ainakaan äidistä erehtyä.. se tosin on ihan ku minä :) ja nuorempi on sitten ihan tätinsä näkönen..
 
Yks mun kaveri sanoi mulle et meiän tyttö on yks suloisimmista lapsista mitä tuntee :) Tuli kyllä iloinen mieli! Yleensä kaikki ovat antaneet positiivista palautetta ulkonäöstä. Mun äiti on kans herkempi arvostelemaan muiden lapsia kuin omia lapsenlapsiaan. Mulle itelle oli melkeinpä yllätys et meiän tytöstä tuli niin söpö ja kaunis lapsi kun ite ollaan ihan tavallisen näköisiä pulliaisia. Ennen synnytystä kuvittelin lapselle kaikki meiän huonoimmat puolet ja ajattelin et se näyttää varmaan tosi kauheelta ( :eek:) mut vauva olikin ihan oikeesti kaunis lapsi!
 
nelli74
Meidän poika on kuukautta vaille 2-vuotias ja viimeksi tänään kaupungilla kenkäkaupan myyjä ihmetteli, miksei 3-vuotias poika puhu kunnolla ja onkohan sitä kenties tutkittu... Pikkumies kun vähän venähti, on nyt 94,5 cm pitkä. Täysin normaali juttu neuvolan mukaan, ei olla me vanhemmatkaan kaapin alla kasvatettuja.
 
Meidän esikoista ihasteltiin sairaalassa paljonki kun sillä oli pitkät hopeanharmaat hiukset ja viininpunainen rusetti päässä -oli niinkuin "peikonpoikanen"! Hoitsut ja siivoojat tuli erikseen vielä ihastelemaan huoneeseen kun oltiin kotiin lähdössä! Terveisiä vaan Satakunnan keskussairaalan hoitsuille... Käväsin synnyttään siellä tytön -99 ja pojan -00 ja varasin sen saman huoneen jo valmiiksi -01 mutta muutettiin ennen sitä pois sieltä!
 
lellu-79
Eipä ole ainakaan mitään kauheen pahaa sanottu :) Vanhempi on ihan isänsä näköinen. Täs yks päivä joku mies tuol kyläl sano et ompa samannäköiset kaksoset joo kyllä ehkä on saman näköiset mut EI kaksoset -reilu 2.v. ikäeroa :D
 
Söpöksi tyttöä kehutaan usein. Nyt viime aikoina ihmiset on alkanu ihmettelemään kun tytöllä ei kasva tukka (1v 8kk). On sillä semmonen hentonen kerros pellavaa, mutta voisi sanoa että melkein kalju on... :/
 
no joo onhan näitä kuulunu vaikka mitä. esikon vauva-aikana vakiolauseet oli että "voi luoja mikä tukka!" ja toinen yleinen tästä esikoispojasta että "voi kun suloinen tyttö!" kieltämättä tämä jälkimmäinen alkoi raivostuttaa pidemmän päälle...

Kuopuksesta ne vakiolauseet on että "miten isot silmät" ja "kylläpä on pieni, onko toi 3 vai 4kk ikäinen" ja ikää on kohta 7kk....
 
peik
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2004 klo 10:18 äiti minäkin kirjoitti:
mutta oletteko ajatelleet miltä se arvostelu lapsesta tuntuu? lapsi voikin ymmärää jonkun asian toisin päin.
aikanaan serkkuni parkui suoraa kurkkua ja kun kysyttiin mikä hätänä, vastasi että joku täti sanoi rumaksi. miten niin? ei kai täti niin? "mutta kun täti sanoi että olen mummon näköinen enkä minä halua olla ruma ja ryppyinen"
ainahan sitä verrataan, meillä poika kuulema tunnistetaan äidin korvista ja isän suvun varpaista....
Meilläkin yksi poika on saanut ikänsä kuulla isoista silmistään. Se taisi olla 3-vuotias, kun kuulin sen haukkuvan pikkuveljeään: "Sulla on isot silmät!" Raukka luuli että se on joku haukkumasana :(
 

Yhteistyössä