Arvostele kihlasormukseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja afterten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos mielipiteistä :)

Kaikille ihmettelijöille tiedoksi:

Suomessa jos asuisin ja suomalaisen miehen kanssa olisin niin varmaankin valkokultainen sileä rinkula olisi se ensimmäinen vaihtoehto. Asun Keski-Euroopassa ja täällä on tapana että kihlasormus on se vähän koristeellisempi ja vihki voi sitten olla vaikka ihan sileä rinkula. Ensin itsekin kummastelin tätä käytäntöä ja mieheni sanoi että olisi aika karua jos en halusii edes mitään timantteja kihlasormukseen sitten kun sen aika koitta. No aikojen saatossa oma mielikin on muuttunut ja tuntuu hyvältä mennä "maassa maan tavalla" eli mielellään vähän koristeellisempi kihlasormus.

Vihkisormukseksi olen jo alustavasti miettinyt sitten ehkäpä ihan rinkulaa pienillä timanteilla.

eikö kelläkään suomalaisnaisella ole edes vihkisormuksena yhtään kivellistä? Itse muistelin että olisin nähnyt näin Suomessa moneenkin otteeseen.

Vähän kyllä tietysti mietityttää että mitä jos tuo on epäkäytännöllinen ja jää kaikkialle kiinni, mutta toisaalta olen koko elämäni käyttänyt sormuksia paljon ja en ole kovinkaan usein kokenut ongelmaksi suurempaa kiveäkään. Aitoa timanttia ei vielä ole koskaan mulla ollut sormessa ja haluaisin kuitenkin pitää timantin hillittynä vaikka se jenkkityylikin kävi mielessä muutamaan otteeseen :D

Tykkään! Tykkään vaikka olis enemmänkin koholla ja isompi kivi. Kun on pitänyt paljon sormuksia, niin en ole kokenut koholla oleviakaan kiviä mitenkään hankaliksi. Ainoa miinus tulis mulle valkokullasta, siitä en pidä.

sormus on ihan kaunis, eikä tuo malli mihinkään kiinni jää. Toki voi kääntyä, niinhän kaikki sormukset tekee. Joudun omianikin oikomaan tämän tästä. Sormukset on hankittava sen mukaan mistä pitää miettimättä mitä muut siitä pitävät, mieti vain pidätkö mallista vielä vuosikymmenienkin päästä. Itse olen omistanut pitänyt, en valintaa kadu.

[QUOTE="vieras";26145432]sormus on ihan kaunis, eikä tuo malli mihinkään kiinni jää. Toki voi kääntyä, niinhän kaikki sormukset tekee. Joudun omianikin oikomaan tämän tästä. Sormukset on hankittava sen mukaan mistä pitää miettimättä mitä muut siitä pitävät, mieti vain pidätkö mallista vielä vuosikymmenienkin päästä. Itse olen omistanut pitänyt, en valintaa kadu.[/QUOTE]

lisäänpä vielä, että kyllä suomessakin on paljon kivellisiä kihloja naisilla, ei siis mitenkään tavatonta ole, vaan jopa aika yleistä nykysellään. Melkein harvinaisempaa on yksinkertainen sileäsormus. Eikä sinun valitsema sormus edes ole koristeellinen, se on hyvinkin yksinkertainen. Ei missään tapauksessa pramea, tai kurmeluuri, kaunis ja yksinkertainen, kestää taatusti aikaa sinun siihen kyllästymättä.

On kaunis mutta liian moderni omaan makuuni. Itse tykkäisin leveämmästä ja timantista kruunuistutuksella. Kihlasormuksen kuuluisi maksaa miehen kolmen kuukauden palkan verran ja minusta kihlassa kuuluu olla kivi tai kiviä ja vihki saisi olla miehen sormuksen kanssa samanlainen. Meillä miehellä ei ollut kihlasormusta vaan nimenomaan se vihkisormus.

Sormus laitettiin tänä aamuna tilaukseen :) Vaikka moni sanoo että kivet vierivät ärsyttävästi kämmenen puolelle niin se tuntuu kuitenkin aika mitättömältä :D

toivon nyt vaan että sormus olisi ainakin yhtä ihana ja mieleinen kuin kuvissa.

Ja tää kihlasormus ei kyllä maks mieheni kolmen kuukauden palkkaa, ei edes yhden kuukauden :D
Mies mulle tas sanoi että kihlasormuksen kuuluisi maksaa kahden kuukauden palkka? No tiedä häntä mutta sanoin että en uskaltaisi käyttää sormusta jos se on tonnien arvoinen ja tällä hetkellä kun on hääsuunnitelmatkin lähteneet jo käyntiin niin tuntuisi kohtuuttomalta maksaa omaisuus kihlasormuksesta jos mieleisiä ja laadukkaita löytyy halvemmallakin :)

Mulla ei olisi sydäntä pitää timanttisormusta, miettisin mistä se timantti on peräisin ja millaisissa oloissa sen louhineet ihmiset elävät.

Onhan toikin tärkeä pointti. Mä kyllä yritän mahdollisuuksien mukaan tehdä hyviä valintoja mutta joskus sitä joutuu joustamaan toisissa asioissa, kuten saapaat ja useimmat muutkin kengät ovat nahkaa minun vaatekaapissani kun se vaan kestää ja kestää ja kestää vuosia.

Ja tuo timanttikin nyt oli sellainen valinta että uskon timantin olevan ikuinen ja se on lahja mieheltäni ja tässä tapauksessa haluan vain sulkea silmäni maailman pahuuksilta ja ottaa tämän lahjan itsekkäästi vastaan :)

Sormus laitettiin tänä aamuna tilaukseen :) Vaikka moni sanoo että kivet vierivät ärsyttävästi kämmenen puolelle niin se tuntuu kuitenkin aika mitättömältä :D

toivon nyt vaan että sormus olisi ainakin yhtä ihana ja mieleinen kuin kuvissa.

Ja tää kihlasormus ei kyllä maks mieheni kolmen kuukauden palkkaa, ei edes yhden kuukauden :D
Mies mulle tas sanoi että kihlasormuksen kuuluisi maksaa kahden kuukauden palkka? No tiedä häntä mutta sanoin että en uskaltaisi käyttää sormusta jos se on tonnien arvoinen ja tällä hetkellä kun on hääsuunnitelmatkin lähteneet jo käyntiin niin tuntuisi kohtuuttomalta maksaa omaisuus kihlasormuksesta jos mieleisiä ja laadukkaita löytyy halvemmallakin :)

mä oon luullut et se kolmen kuun palkka juttu on sit vihkisormukseen, jotenkin ollut siinä luulossa aina, että kihlasormus on halvempi kuin vihkisormus.

itsellä kihlana on valko-keltakultainen sormus ja sit vihkisormus kans samaa sarjaa valko-keltakultanen, jossa rivi puolittainupotettuja kiviä.
Itse mietin silloin aikoinaan tuollaista saman tyylistä sormusta, mutta päädyin sitten toisenlaiseen, ajatuksena mulla juurikin yhteensopivuus sitten toiseen sormukseen, en tahdo, että sormusten välille jää yhtään rakoja, vaan että ne sit on kiinni toisissaan jatkuen luonnollisen näköisesti :)

mut siis tämähän on vain minun makuasiani.

No saattapa olla että tuo kolmen kuun palkka on tarkoitettu ohjeeksi vihkisormukselle.

Olisko sitten niin että Suomessa vaan mennään ns. toisin päin? Täällä kun vihkisormus voi olla hyvinkin yksinkertainen, esim smanlainen kuin miehellä. Ja miehellä siis on vain vihki ei ollenkaan kihlasormusta.

Mäkin eka mietin ja vähän mallailinkin että olisko kivempi että sormuksien väliin ei jäis yhtään tilaa mutta itseasiassa omissa sormissani näytti paremmalta että jää vähän rakoa. Liekö syynä se että sormeni eivät ole pitkät ja sirot vaan ennemmin vähän lyhyemmät ja tanakat :D

Yhteistyössä