Arvostele kihlasormukseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja afterten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siitä vaan jos pidät. Itse en tykkää tuon tyyppisistä, mutta monella ystävllä on tuollaisia, joten kai se ihan hieno on.

Itse siis tykkään enemmän yksinkertaisesta kultaisesta renkaasta, ei töröttäviä timantteja tms.

Ensin kyl mietin vähän sellaista enemmänkin törröttävää timanttia kunnon jenkkityyliin mutta sitten mietin että just nyt se voisikin parikymppisenä miellyttää mutta luultavasti muutaman vuoden päästä se olisi mielestäni mauton.
Sitten taas pelkkä sileä rinkula voisi harmittaa myöhemmin...

Tää nyt on kai sitten välimuoto? :D

Sain aikanaan tuollaisen rippilahjaksi ja vaikka kuinka aina kaikki kehuu ei se mihinkään tartu niin minulla tarttui :( jos ei harvase päivä johonkin villapaitaan tms kudottuun niin sitten tuo mollokka kivi lipsahti aina kämmen puolen :(

Voih en oo edes tullut ajatelleeksi että toi "mollukka" voisi jäädä kiinni paitaan tai jatkuvasti kääntyisi väärinpäin. Onkohan sormuksesi liian iso jos luiskahtaa kämmenen puolelle alituiseen?

Mulla kyllä on kokemusta iso kivisistä sormuksista ja sellaiset missä se kivi on ns. röpelöreunainen niin ne ovat kyllä jääneet joskus kiinni villapaitoihin mutta muuten en ole kokenut hankalaksi...

tossa sormuksessa mitä nyt oon harkinnut se kivi ei olisi niin korkealla niin toivottavasti köytännöllisempi

Voih en oo edes tullut ajatelleeksi että toi "mollukka" voisi jäädä kiinni paitaan tai jatkuvasti kääntyisi väärinpäin. Onkohan sormuksesi liian iso jos luiskahtaa kämmenen puolelle alituiseen?

Mulla kyllä on kokemusta iso kivisistä sormuksista ja sellaiset missä se kivi on ns. röpelöreunainen niin ne ovat kyllä jääneet joskus kiinni villapaitoihin mutta muuten en ole kokenut hankalaksi...

tossa sormuksessa mitä nyt oon harkinnut se kivi ei olisi niin korkealla niin toivottavasti köytännöllisempi

Voihan se olla että sinä osaat pitää sen suorassa :)
Tosin kuvasta nyt ei niin hyvää kuvitelmaa saa mistään kuin luonnostaan.
Mutta nämä on maku/tottumus kysymyksiä.
Tuttavallani on oikea törrätin kivi siis kunnon jenkki tyyliin :D hän kehuu ja vannoo sormuksensa nimeen, tosin on sen hintaan jo syytä olla haukkumattakin :D
Mutta kokoajan hän räpää sormustaan suoraan, tiskatessa ei kumihanskoja voi kunnolla käteen vetää kun kivi rikkoo hanskan tai kääntyy kämmen puolelle :D

Mä arvostan koruissa myös käytettävyyttä. Ja tuon mallinen sormus, olkoonkin vaikka kuinka kaunis, ei ole kovinkaan käytännöllinen; se jää kiinni vaatteisiin ja esim. hanskojen käyttö on sen kanssa jos nyt ei mahdotonta niin hankalaa ainakin. Ja Suomessa kun niitä hanskoja tarvitaan iso osa vuodesta ;) Mun kokemukseni tuonmallisista sormuksista on myös sellainen, että vaikka sormus olisi kuinka sopivan kokoinen, se tuppaa pyörimään niin että kivi on kämmenen puolella.

Eipä ole omaan makuun. Jos haluaa kiviä kihlasormukseen eikö ne voi olla sileitä? Kohokivet on tosi epäkäytännöllisiä, mutta jos tykkäät että sormus on milloin missäkin kiinni ja saattaa jopa raapia sillä itseään ja muita, osta toki :)

Ei ole mun makuun, mutta jos itse tykkäät niin osta ihmeessä =). Mä en valkokultaista sormusta uskaltaisi ottaa, koska valkokulta sisältää nikkeliä :(. Toi tieto oli mulle yllätys.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla on sielä valkokultainen kihlasormus ja vihkisormuksena tuollainen ohut jossa ulkoneva kivi. Eikä ole kyllä ikinä tarttunut vaatteeseen tai hanskaan.

Toi on ap tosi kaunis. Vihkisormukseksi ottaisin sileän valkokultaisen.

Yhteistyössä