Arvostele häämenu juhannushäihin

  • Viestiketjun aloittaja sumerbribe
  • Ensimmäinen viesti
vierasss
Minun mielestä pitäisi olla vähän enemmän vaihtoehtoja. Kun noinkin iso porukka on kutsuttu. Kaikki ei pakolla tykkää tai voi syödä juuri tuota alkupalaa tai pääruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
pilipali
Minusta tuollainen menu voisi sopia kyllä rentoihin ulkohäihin, jossa vieraat olisivat pukeutuneet kesäisesti, mutta ei liian juhlavasti. Samoin morsiamella mekkona enemmän kesämekkomainen mekko kuin mikään prinsessa häämekko.

Jos taas hääjuhla on todella hulppea, voi ei ruoka tunnu yhtään kokonaisuuteen sopivalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
"hymy"
Sinänsä siis minulla ei spydehäitä vastaan ole mitään ja farkuissa ja converseissa kelpaa häitä juhlia... mutta mietinpä minäkin tuota hiilarimättöä: ensin makaronimetvursti, sitten se spyde ja sitten vielä lettuja.

Tulee mieleen että jotain raikasta saisi olla joukossa. Ja ehkä ohjelmana jotain sporttista, juoksua tai lentopalloa... että noi kalorit saa menemään jonnekin.
 
"Heh"
Sadalle ihmiselle pyttipannua yhdellä muurikalla, samoin lättyjä sadalle yhdellä pannulla???? Saattaa tulla piiiiiitkä ilta ruokaa odotellessa....

Ja alkupalana makkaraa, pääruoassa makkaraa ja iltapalana makkaraa, jes.

Onneks tämä on vain huono provo.
 
öörp
[QUOTE="Heh";28141611]Sadalle ihmiselle pyttipannua yhdellä muurikalla, samoin lättyjä sadalle yhdellä pannulla???? Saattaa tulla piiiiiitkä ilta ruokaa odotellessa....

Ja alkupalana makkaraa, pääruoassa makkaraa ja iltapalana makkaraa, jes.

Onneks tämä on vain huono provo.[/QUOTE]

Niinpä. Taitaa tulla juhlista munakokkelia ruokatoteutuksen takia.
 
sumerbribe
[QUOTE="noo";28141593]Jos ei ole provo ehdottaisin ehdottomasti jotain salaattia alkuruuaksi, pannulla paistettuna vaikka ruokaisa paella pyttipannun sijaan! Jälkiruuan lisänä tai vaihtoehtona ehdottomasti jotain raikasta ja marjaisaa.[/QUOTE]

Salaatti nahistuu niin äkkiä ja mun mies on allerginen tomaatille, joten salaatti ei kuulu kattaukseen. Tuohon makaronisalaattiin tulee joitakin rehuja, ainakin herne-maissi-paprikaa. En oo ikinä syönyt paellaa, joten ei kiitos sitä. Tällä linjalla pysytään ja kun noita makkaroita kuitenkin hommataan iso satsi, niin niistä riittää hyvin tohon pyttäriinkin. sillä perusteellahan se pääruoka valittiinkin + että se on hyvä tehdä muurinpohjapannussa.
 
sumerbribe
[QUOTE="Heh";28141611]Sadalle ihmiselle pyttipannua yhdellä muurikalla, samoin lättyjä sadalle yhdellä pannulla???? Saattaa tulla piiiiiitkä ilta ruokaa odotellessa....

Ja alkupalana makkaraa, pääruoassa makkaraa ja iltapalana makkaraa, jes.

Onneks tämä on vain huono provo.[/QUOTE]

Letut siis paistetaan etu käteen anopin kanssa edellisenä iltana. :) ruokailu on porrastettu ja pyttäriä odotellessa voi syödä alkuruokaa, nauttia omia juomiaan ja seurustella vapaasti.
 
sumerbribe
[QUOTE="Jeee";28141609]Joo, hyvältä kuulostaa. Juomaksi ehkä vielä piimää, se kun sopii niin hyvin pyttiksen kanssa.[/QUOTE]

Hei, kiitti vinkistä! Meinas ihan unohtua piimä, kun ite ei sitä juuva. :)
 
"Kiira"
Salaatti nahistuu niin äkkiä ja mun mies on allerginen tomaatille, joten salaatti ei kuulu kattaukseen. Tuohon makaronisalaattiin tulee joitakin rehuja, ainakin herne-maissi-paprikaa. En oo ikinä syönyt paellaa, joten ei kiitos sitä. Tällä linjalla pysytään ja kun noita makkaroita kuitenkin hommataan iso satsi, niin niistä riittää hyvin tohon pyttäriinkin. sillä perusteellahan se pääruoka valittiinkin + että se on hyvä tehdä muurinpohjapannussa.
Kuinka sitten muissa häissä on ollut vihersalaattia tarjolla? Kasviksia on paljon muitakin kuin tomaatti joten ei kelpaa (teko)syyksi. Eikä (teko)syyksi kelpaa sekään ettet ole ikinä syönyt koskaan paellaa koska tässä on vielä hyvin aikaa maistaa sitä ennen juhannusta.

Jos mä jostain kumman syystä suostuisin lähtemään juhannuksena jonkun häihin, niin toivoisin tarjottavien olevan muutakin kuin mökkielämään sopivaa.
 
Juupati juu
Hurraa! Äijä on allerginen tomaatille, niin mitään tuoretta salaattia ei sitten voikaan tarjota. Jep jep! Kurkku-tomaatti-lehtisalaattihan on se ainoa oikea salaatti, vai mitä ap? ;) Ainakin porvoolaisissa perinnehäissä :D Ja jos ei sitä, nii sitten makarOOni-mEEtvursti-he-ma-pa on hyvä kakkonen! Ja jälkkäriks kunnon lätty ja päälle pullasiivu. Laitatteko ihan rusinoita lettiin? Ja kerrotko vielä mitä herkullista olet kakun suhteen miettinyt?
 
lucifer
[QUOTE="Kiira";28141666]Eli jälkkärinä on kylmiä edellisenä päivänä paistettuja lettuja joten siinä meni se jälkiruokakin jossa edes oli vähän jotakin toivoa.[/QUOTE]ei välttämättä, nehän voi liekittää ja näin samalla lämpiävät.
 
Juupati juu
Hei ap, linkitä nyt tähän joku ihana röyhelö-kermakakkupuku (puhvihihat ja paljon pitsiä ja helmikirjailuja, oletan) mikä päällä olet ajatellut pyttiksen syödä. Ja onhan teillä pahvilautaset, onhan? Sitten kun haukkaat siitä lätystäsi oikein mojovan palan, niin kivasti hillo tirskahtaa toisesta päästä siihen mekolle, pahvilautasen ohi. Ja hih hih, sehän vaan naurattaa, eikä tunnu yhtään pahalta kun siihen mennessä on jo tullut aika mukavasti otettua niitä omia juomia :)

Ihana, ihanat wt-häät, uhh!
 
"poikia3"
Mitä meinasitte tarjota vaikkapa kasvissyöjille?

Spydäri on häissäkin erinomainen yöruoka, mutta pääruokana omituinen. Mulle maistuisi paremmin erilaiset salaatit, vaikka salaattipöytä, josta voisi itse koostaa salaattinsa, ja ottaa siihen mukaan jotain ruokaisampaakin, esim. fetaa.

Ja todellakin, yhdellä muurikalla paistettaessa ihmiset nääntyvät nälkään ruokaa odottaessaan, vaikka ruokailu olisikin porrastettu. Tulisikohan yhdellä muurikalla kerralla 5:lle syötävät. 20 kertaa saisi pannulla siis paistella.

Mä tykkään juhannuksena syödä jotain vähän parempaa - niin kyllä olisin tuommoiseen tarjoiluun todellakin pettynyt.
 
"eee"
Aika huono provo, kaatui tuohon lettujuttuun (valmiiksi paistetut letut, juu-u :))
Mutta joo, itse en noin ala-arvoista ruokaa kehtaisi tarjota edes puuceen tyhjennystalkoolaisille...
 
"heh"
[QUOTE="What";28141686]Provoltahan tämä alkoikin kuulostamaan. Vaikkei olisi provo, niin miksi kysellä täällä mielipidettä, kun parannusehdotuksia ei oteta vastaan[/QUOTE]

Ei, en mää usko että tää on provo. Huolihan se senkin parannusehdotuksen, että piimää myös ruokajuomaksi. :D
 

Yhteistyössä