Arvostatko siivoojia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arvotonko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arvotonko?

Vieras
Esim. työpaikallasi, miten suhtaudut?
Itse olen siivooja ja törmään välillä todella röyhkeään kohteluun.
Pahoitan siitä mieleni koska teen työni hyvin ja olen ammattilainen.

Arvostan kyllä. Ja joskus oon ittekki tehny sitä duunia, päiväkodissa.

Mutta siivoojien kohtelu on kyllä välillä suht ala-arvoista.. :/ Mä en muista et kuka sitä mulle just sano, et siivoojaa tulee ikävä vasta sitten kun se on pois.. ja valitettavan monessa paikassa pitää paikkansa tuo sanonta.

Totta kai arvostan. Äitini on siistijä, tekee paljon pätkätöitä eli tuuraa vakkareita. Työpaikallani keskustelen ja kahvittelen ihan samalla tavalla siistijöidemme kanssa kuin muidenkin, ja tarvittaessa autan jos vain voin. Kurjaa olisi olla, jollei heitä olisi, siitä kiitos heille. Kuten myös keittiöihmisille :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Arvostan kyllä. Ja joskus oon ittekki tehny sitä duunia, päiväkodissa.

Mutta siivoojien kohtelu on kyllä välillä suht ala-arvoista.. :/ Mä en muista et kuka sitä mulle just sano, et siivoojaa tulee ikävä vasta sitten kun se on pois.. ja valitettavan monessa paikassa pitää paikkansa tuo sanonta.

No mutta sehän on totta. Koskee myös poliiseja, lappuliisoja, aviomiehiä jne.

Totta kai. Jos minua ei työpaikkallani olisi, niin jäisi sektiot ym. tekemättä. Yhteistyömme hoitajien ja lääkärien kanssa sujuu hyvin, koska kunnioitamme ja arvostamme toisiamme ja toistemme työpanosta.

Tottakai arvostan ammattitaitoista ja työhönsä kunnioittavasti suhtautuvaa. Olenhan itsekkin siivooja.

Ammattitaidotonta ja muuten toistaistoista sammakoita suustaan päästäviä ihmisiä, olipa ala mikä hyvänäsä, en arvosta lainkaan.

Periaatteessa kyllä, vaikka tiedänkin että jotkut vanhemmat akat ovat kovia puhumaan pahaa sekä asiakkaista että työkavereistaan. Ja ovat kuitenkin liian nöyriä työnantajia kohtaan, tekevät ilmaista työtä, eivät pidä taukoja jne., mikä taas on epäreilua uusia työntekijöitä kohtaan, jotka haluaisivat inhimilliset työolot.

Ja juu, olen tehnyt paljonkin siivoushommia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Arvostan, mutta itse en haluaisi olla!!

Ja tämä näkyy kyllä käytöksessä. Se on alentuvaa ja todella moni tuntuu olevan vaivautunut siivoojan kanssa keskustellessaan...

Ei ainakaan minun kohdalla. Äitini on siivoja ja osaan arvostaa ammattia. Tiedän ettei tämä yhteiskunta toimi ilman heitä!! He tekevät raskasta työtä ja saavat siitä huono palkkion, siksi en halua olla siivoja. En halua olla myöskään esim. automekaanikko mutten silti sylje heihin.........

Arvostan! Olen huomannut itse työpaikallani että osa ei edes tervehdi siivoojia.Itse pidän heitä aivan yhtä arvokkaina työntekijöinä kuin muitakin! Samaa jengiä me kaikki ollaan jos samassa talossa pyöritään joka päivä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Periaatteessa kyllä, vaikka tiedänkin että jotkut vanhemmat akat ovat kovia puhumaan pahaa sekä asiakkaista että työkavereistaan. Ja ovat kuitenkin liian nöyriä työnantajia kohtaan, tekevät ilmaista työtä, eivät pidä taukoja jne., mikä taas on epäreilua uusia työntekijöitä kohtaan, jotka haluaisivat inhimilliset työolot.

Ja juu, olen tehnyt paljonkin siivoushommia.

Tämä on kyllä harmillisen totta. Ja myös se että kun mitään motivaatiota työtä kohtaan ei ole enää vuosiin ollut on tuloskin sen mukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Arvostan! Olen huomannut itse työpaikallani että osa ei edes tervehdi siivoojia.Itse pidän heitä aivan yhtä arvokkaina työntekijöinä kuin muitakin! Samaa jengiä me kaikki ollaan jos samassa talossa pyöritään joka päivä :)

Tämä loukkaa ehkä kaikkein eniten. Kun itse katson silmiin ja tervehdin saattaa henkilö vain kääntää päänsä pois ärtyneen näköisenä.

Yhteistyössä