arvoisat vanhemmat *tärkeää!

Haloo! Jos on kerhoikäisestä kysymys, kyllä voi "pakottaa" leikkimään!!
Jos ne mukulat saa jo siinä iässä syrjiä toisia, niin varmasti on kiusaajia isompana.
Ja kerhotädit on ihan ulkona hommistaan, jos antaa tommosta tapahtua.
Jessus mimmosta tää touhu oikein on!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mutta kerhossa, päiväkodissa yms pitäisi olla ne aikuiset jotka määrää. Muodostetaan pienryhmiä (missä tällaiset muut leikeistään poissulkevat kaverukset eivät ole samassa ryhmässä ) joissa leikitään, tms. Ettei yhden täydy aina olla se, joka on yksin :(
Kaikki vaan eivät tahdo olla tarpeeksi ammattitaitoisia, että osaisivat hämmentää sopivasti pakkaa, väliin voi laittaa nuo pari muista poissulkevaa leikkimään ihan kahdestaan ilman muita. Päiväkodeissa osaavat monesti laittaa eri sukupuoltakin olevia leikkimään yhdessä, kerhotädit ovat jämähtäneet enemmän tuohon sukupuolten mukaan menevään jakoon :(, tyttöjen kuuluu leikkiä nukeilla, poikien autoilla.

Kaverini poika, myöskin 5 v, vaihtoi kerhoa siksi, että häntä kiusattiin/syrjittiin entisessä paikassa, eikä tädit oikein tehneet mitään (jotain ympäripyöreetä vaan selittivät).

Uudessa kerhossa asiat on ihan toisin.

Nykyään on jotenkin vallalla ajatus siitä, että kaikki kasvatus tulee kotoa eikä kuulu hoitopaikalle tai kerhoon. Mutta noihin tilanteisiin puuttuminenhan on just sitä kasvatusta. Onhan se kiva puuhata lasten kanssa ja järjestää jos mitä halloween-juhlaa, mutta kun pitäisi tehdä kasvatustyötä, moni aikuinen odottaa, että tilanne vaan menisi jotenkin ja lapset hoitaisivat sen itse.

Kamalaa :'( Lapset kun kaipaa muilta lapsilta ennen kaikkea hyväksyntää.

Mietin kans, että eikö tyttöporukasta löytys "poikatyttöä" teiän pojalle kaveriksi? Mie tykkäsin tarhassa kovasti leikkiä myös välillä poikien kanssa "poikien leikkejä".

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
juu, mie nyt puhun pojalle, että koittas leikkiä tyttöjen kanssa..reppana vaan niin haluais leikkiä niitten poikien kans, mutta.. :(

Puhuthan myös kerhon tädeille, tiukkaan sävyyn, siitä miten pojasta & sinusta tuntuu pahalta kun poika jätetään leikkien ulkopuolelle.

Äläkä hyväksy mitään "ei me olla huomattu" tai "poika on varmaan ymmärtänyt väärin"- mutinaa vastaukseksi.

Mua alkaa sapettaa teidän puolesta |O

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Miksei ne tytöt kelpaa mihinkään?

Karahti silmään että "ajettiin niin kauas että oli jo tyttöjen luona", ihan niinkuin se olisi suunnilleen ajamista roskapönttöjen ja jätekaivon luo.

Jos voi kerran mennä tyttöjen luo ja ne eivät aja pois, niin miksei voi leikkiä heidän kanssaan? Ehkä sieltä löytyisi kavereita.

kuvitteleppa ittes viis vuotiaaks pojaks, joka haluais leikkiä toisten poikien kans auto hommia sunmuuta.. ja toiset pojat "pakottais" sut sit meneen leikkiin tyttöjen kans nukeilla, eivätkä ottais sua mukaan auto hommiin.. miltä se susta tuntus?

Multa tuntus ehkä siltä miltä oisin äitin kanssa jutellu, joko siltä että tyttöjen kanssa leikkiminen on oikein kivaa, tai niinkun äiti on opettanu, että tyttöjen kanssa ei voi mitään autoleikkejä leikkiä.

Mun viisivuotias poikani on koko ikänsä leikkiny tyttöjen kanssa, koska ei näillä taloilla oo muita poikia (yksi on, täyttää ensi kuussa 2 v).

Meenkö kertoon pojalle että ei se enää voi tyttöjen kanssa leikkiä, kun ne on yäk eikä niiden kanssa voi edes autoleikkejä leikkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaadi hoitotädeiltä puuttumista asiaan. Niiden homma. Jos ovat asiansa osaavia ei ole edes ongelma ohjailla tuon ikäisten leikkejä.

Niinpä! Yksinkertaista, mutta totta. Esimerkiksi se, että jaetaan lapset pareihin/pienryhmiin ja tietoisesti rikotaan ne "klikit" jotka eivät ota muita joukkoon mukaan, on toimiva keino. Tai vaikkapa lautapeli, missä 3-5 lasta pelaa yhdessä.
Onkohan kyse vaan tätien välinpitämättömyydestä :o tai siitä, että ne pelkää vanhempien reaktiota, kun Jesse kertoo kotona että tädit ei antaneetkaan tänään hänen leikkiä Ollin kanssa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
et voi uskoakkaan kuin pahalta tällanen tuntuu..

:hug:
Mä pelkään jotain samansuuntaista poikani puolesta. Hänelläkin on puheen kanssa ongelmia. Nyt hän on pk:ssa pienten ryhmässä ja siellä on kavereita, mutta kun siirtyy isompien ryhmään eikä puhukaan kuten he & muutenkaan ei osaa ehkä samoja juttuja mitä he... :(

esikoisella puheen kanssa myös häikkää, mutta onneksi kerhossa ja eskarissa oli kavereita. Koulunkäynti ollut takkuisempaa, nyt syksyllä oli kiusaamista.

:'( Kyllä voi tällaisessa tapauksessa pakottaa ottamaan kaikki leikkimään. Lulltavasti kyse on kuitenkin siitä, että yksi tai kaksi pojista ei halua leikkiä ap:n pojan kanssa ja sitten saavat mukaansa kaikki muutkin. Kun pojat tottuisivat ja tutustuisivat pakon edessä syrjittyyn, niin tilanne saattaisi heittää kuperkeikkaa. Itse olen myös joutunut katsomaan oamn lapsen kiusaamista ja tuntuu kyllä äärettömän pahalta :'(

Miksei ne tytöt kelpaa mihinkään?

Karahti silmään että "ajettiin niin kauas että oli jo tyttöjen luona", ihan niinkuin se olisi suunnilleen ajamista roskapönttöjen ja jätekaivon luo.

Jos voi kerran mennä tyttöjen luo ja ne eivät aja pois, niin miksei voi leikkiä heidän kanssaan? Ehkä sieltä löytyisi kavereita.

kuvitteleppa ittes viis vuotiaaks pojaks, joka haluais leikkiä toisten poikien kans auto hommia sunmuuta.. ja toiset pojat "pakottais" sut sit meneen leikkiin tyttöjen kans nukeilla, eivätkä ottais sua mukaan auto hommiin.. miltä se susta tuntus?

Multa tuntus ehkä siltä miltä oisin äitin kanssa jutellu, joko siltä että tyttöjen kanssa leikkiminen on oikein kivaa, tai niinkun äiti on opettanu, että tyttöjen kanssa ei voi mitään autoleikkejä leikkiä.

Mun viisivuotias poikani on koko ikänsä leikkiny tyttöjen kanssa, koska ei näillä taloilla oo muita poikia (yksi on, täyttää ensi kuussa 2 v).

Meenkö kertoon pojalle että ei se enää voi tyttöjen kanssa leikkiä, kun ne on yäk eikä niiden kanssa voi edes autoleikkejä leikkiä?

siis, miten sä nyt viittit etes tulla mulle sönköttään tollasta?! onko sulla jotenki hakusessa tuo luetun ymmärtäminen?? poika haluais leikkiä toisten poikien kanssa, onko sulla siinä joku ongelma??? tottakai, poika leikkii myös tyttöjen kanssa, onhan hänellä siskoja!!

juu, mie nyt puhun pojalle, että koittas leikkiä tyttöjen kanssa..reppana vaan niin haluais leikkiä niitten poikien kans, mutta.. :(

Auttaisko jos kutsuisit jonkun kerhon pojista teille kylään?
Itse kun huomaan poikani tarhassa jollain olevan vaikeuksia päästä leikkiin mukaan kutsun pojan meille. Tarhan ulkopuolella leikityt leikit yhdistää myös tarhassa.

:hug: itku tulee varmasti lapsen puolesta.

Itse kun huomaan poikani tarhassa jollain olevan vaikeuksia päästä leikkiin mukaan kutsun pojan meille. Tarhan ulkopuolella leikityt leikit yhdistää myös tarhassa.

:hug: itku tulee varmasti lapsen puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Yap:

Tämä voisi olla hyvä idea. Vielä kun sen kutsun tekee niin ettei muut porukasta sitä kuule. Ei sitten tuo selvästi joukossa tiivistynyt tyhmyys saa kaveria kieltäytymään kutsusta...

Siitä olen samaa mieltä että ei lapsia voi pakottaa yhdessä leikkimään. Toisaalta olen myös sitä mieltä että tuollainen ryhmä joka järjestelmällisesti jättää yhden ulkopuolelle ansaitsisi aikamoisen kurinpalautuksen. |O Huutia kerhotädeille. Mun pojan kerhossa ei tuollainen toiminta onnistuisi, harmi että ap:n pojan kerhossa ei oikein hallita hommaa...

Iso hali pienelle pojalle.

Yhteistyössä