Arvatkaa paljon maksoin näistä tänään kirpparilla? *muoks* Chippendalen hopealusikat 8? =)))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko noi muka noin kalliitta :ashamed: Pitäisköhän kaivaa omat rippilahjaksi saadut lusikat esiin kaapista.

Seuraava pösilö, joka on murrosikäisenä paiskannut rihkamana kaapin perukoille, kun ei olekaan saanut lippua festareille.

Onko kovin vaikea käsittää että kaikki ei arvosta tollasia asioita, olkoon sitte mitä tahansa klassikkotavaraa/-taidetta tms.

Ja kyse ei todellakaan ole sivistyksen puutteesta vaan omat arvostukset on suunnattu johonki muuhun.

Seuraava pösilö, joka on murrosikäisenä paiskannut rihkamana kaapin perukoille, kun ei olekaan saanut lippua festareille.

No, eipä niille ole ollut käyttöä. 5 laatikkoa nimikoituja lusikoita. Löytyy sieltä kaapista myös muuta kivaa kuten mariskooleja ja muuta lahjaksi saatua. Ja ripille pääsin tammikuussa joskus aikaa ennen fossiileja :'(
Siis kahvilusikoille ei ole käyttöä?? Meillä nuo hopeiset on ollu käytössä esim ristiäisissä ja muissa "isommissa" juhlissa jolloin muutenkin katetaan "juhlakalusto" pöytään.

Siis kahvilusikoille ei ole käyttöä?? Meillä nuo hopeiset on ollu käytössä esim ristiäisissä ja muissa "isommissa" juhlissa jolloin muutenkin katetaan "juhlakalusto" pöytään.

Ei ole tullut vielä pidettyä mitään isoja kekkereitä kotona. Ja vuokrapaikoille sosimet on tulleet pitopalvelusta.

Meillä hopeat on pöydässä aina juhlapäivinä esim. ristiäisissä, syntymäpäivinä, jouluna ja kyllä on ollut kahvilusikoille ja haarukoille ja veitsille käyttöä =)

hyvän löydön teit ap!

Ei ole tullut vielä pidettyä mitään isoja kekkereitä kotona. Ja vuokrapaikoille sosimet on tulleet pitopalvelusta.

Ettekö edes esim. jouluna juhlista tilannetta sen vertaa, että nautitte joulukahvit paremmista kupeista ja kaiva hopeoita esiin? Vai ryystättekö samasta arkimukista pyhät arjet?

Alkuperäinen kirjoittaja h.s:
Onko noi muka noin kalliitta :ashamed: Pitäisköhän kaivaa omat rippilahjaksi saadut lusikat esiin kaapista.

Onko kovin vaikea käsittää että kaikki ei arvosta tollasia asioita, olkoon sitte mitä tahansa klassikkotavaraa/-taidetta tms.

Ja kyse ei todellakaan ole sivistyksen puutteesta vaan omat arvostukset on suunnattu johonki muuhun.

Palstaa lukiessa mieleen hiipii yhä vahvemmin ajatus, että nykyiset nuoret aikuiset elävät täydellisessä arvotyhjiössä joka asiassa.

Ettekö edes esim. jouluna juhlista tilannetta sen vertaa, että nautitte joulukahvit paremmista kupeista ja kaiva hopeoita esiin? Vai ryystättekö samasta arkimukista pyhät arjet?

Joka joulu mennään sukujouluun viettoon Kaskisiin :) Ja kahvia tai teetä en juo :whistle: Jos tulee vieraita kylään niin heitän vain teemat pöytään ja savonia kuppeihin. No ei kait se nyt muiden ongelma ole jos en käytä hopealusikoita?

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Kerrottakoon nyt siis että hinta oli 8?. Ei tainnut todellakaan myyjä tietää mitä oli myymässä???

Luulenpa että tiesi. Toivottavasti oli kuolinpesän myynti kyseessä, eikä jostain varastettu tavara. Onnea silti.

Muut pöydässä olevat tavarat oli lastenvaatetta ja vauvan leluja, myyjä nuori nainen, tuskin oli kuolinpesästä kyse. Ja jos nyt tollaiset joku jostain kultasepänliikkeestä sais varastettua, niin todellakin tietäisi niiden arvon eikä niitä 8?lla kauppaisi kirpparilla.

No mun yleissivistys on vähä toista luokkaa ku jotku kuppaset lusikat jotka ei ole edes kovin nättejä..

Anttilan tarjouskorista niitä voi ostaa ihan kaikki tavismammat jotka leikkii "sivistynyttä" ku on oikeen Chippendalen hopealusikat...!
:laugh::laugh:

Aika epätoivoista moukkamaisuuden peittelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
No mun yleissivistys on vähä toista luokkaa ku jotku kuppaset lusikat jotka ei ole edes kovin nättejä..

Anttilan tarjouskorista niitä voi ostaa ihan kaikki tavismammat jotka leikkii "sivistynyttä" ku on oikeen Chippendalen hopealusikat...!

Aika epätoivoista moukkamaisuuden peittelyä.

Juuh... =) Ja noitahan todellakin ostetaan Anttilasta :whistle:

Palstaa lukiessa mieleen hiipii yhä vahvemmin ajatus, että nykyiset nuoret aikuiset elävät täydellisessä arvotyhjiössä joka asiassa.

Mihin arvoihin hopealusikat sitten kuuluvat? Kulutusarvoihin?

Mä pistäisin nuo lusikat sellaiseen "arvoluokkaan" kuin perinteet, design, arvoesineet.

Mä pistäisin nuo lusikat sellaiseen "arvoluokkaan" kuin perinteet, design, arvoesineet.

Ok. Mulla tuohon kategoriaan kuuluvat tekstiilit, käsityöläisyys.
Onhan hopeasepätkin (ainakin ennen olleet) ihan käsityöläisiä. En tiedä miten nuo lusikat nykyään tehdään.

Kyllä meillä kaivetaan paremmat astiat ja ruokailuvälineet esiin. Mutta noita hopeitakin on muitakin kuin chippendale, sen tyyppisistä hopeista minä en itse tykkää yhtään - eikä niistä tarvii tykätä vain siksi, että ovat hopeaa ja arvokkaita.

Onhan hopeasepätkin (ainakin ennen olleet) ihan käsityöläisiä. En tiedä miten nuo lusikat nykyään tehdään.

En mä käsittääkseni ole sanonut, etteivätkö ne olisi arvokkaita muussakin mielessä kuin rahallisesti. Mutta se on outoa, että jos ei halua niitä käyttää on moukka tai jos ei ole tullut tarvetta käyttää niitä on erikoinen. Aterimet ei juuri kuulu mun makuhabitukseen, vaikka suuri kiitos niiden suunnittelijoille ja tekijöille. Niin ja toki kaikki käsityöläisyys on hienoa, itseäni kiinnostaa enemmän tekstiilialan käsityöläiset. Jotakin ei varmaan kiinnosta panamat, kanavat ja damastit mut mua ne kiehtoo, en silti kauhistele jos joku on heittänyt Dora Junginsa roskikseen.

En mä käsittääkseni ole sanonut, etteivätkö ne olisi arvokkaita muussakin mielessä kuin rahallisesti. Mutta se on outoa, että jos ei halua niitä käyttää on moukka tai jos ei ole tullut tarvetta käyttää niitä on erikoinen. Aterimet ei juuri kuulu mun makuhabitukseen, vaikka suuri kiitos niiden suunnittelijoille ja tekijöille. Niin ja toki kaikki käsityöläisyys on hienoa, itseäni kiinnostaa enemmän tekstiilialan käsityöläiset. Jotakin ei varmaan kiinnosta panamat, kanavat ja damastit mut mua ne kiehtoo, en silti kauhistele jos joku on heittänyt Dora Junginsa roskikseen.

Tuo moukkajuttu lähti käsittääkseni tästä kommentista:

Ei ole väitetty että on moukka jos ei niistä tykkää. Tietenkään niistä ei kaikkien tarvii tykätä.Mutta se ettei tunnista edes noin yleistä ja vanhaa ja arvostettuakin tuotetta ja vielä haukkuu tuotteen ja niiden käyttäjät on moukkamaista.

Ei ole väitetty että on moukka jos ei niistä tykkää. Tietenkään niistä ei kaikkien tarvii tykätä.Mutta se ettei tunnista edes noin yleistä ja vanhaa ja arvostettuakin tuotetta ja vielä haukkuu tuotteen ja niiden käyttäjät on moukkamaista.

Mun kysymys: Onko noi muka noin kalliitta :ashamed: Pitäisköhän kaivaa omat rippilahjaksi saadut lusikat esiin kaapista.
Ja siihen saatu vastaus :Seuraava pösilö, joka on murrosikäisenä paiskannut rihkamana kaapin perukoille, kun ei olekaan saanut lippua festareille.

Mä, en ole sanonut itse sanaakaan niiden käyttäjistä, mutta silti kritiikkiä on tullut. Minä kyllä tunnistin tuotteen, mutta en ajatellut niitä niin kalliiksi. Moukkamaista on minusta myös kritisoida ihmisiä, jotka eivät niitä käytä. Ei se tarkoita etteikö niitä arvostaisi jollain tasolla.

Noita muuten on kahta eri hintaa luokkaa edullista ja kallimpaa. en kyllä tiedä miten tunnistaa.
Mutta ei ne halvemmatkaan ihan 8 e maksa, hyvän löydön olet tehnyt

Meillä tuota sarjaa on aikas paljon (mm. ne kahvilusikat :) ) mutta vaikka ne on musta ihan jees, ei ne enää kyllä nauti mitään kovin suurta statusta vaan on hopeassa siitä halvimmasta päästä sarjoissa. Mutta juhlakäytössä on meillä sarja ja on tuo 8 ? löytö, jos sarjaa kerää. Mäkin löysin joskus ammoisina aikoina salaattiottimet tuota sarjaa kirpparilta, siitä on vaan niin kauan etten enää muista hintaa :)

Kävikö mielessä että kaikilla ei ole juhla astiastoa erikseen?

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

Kävikö mielessä että kaikilla ei ole juhla astiastoa erikseen?
Ei, meillä on neljät erilaiset juhla-astiastot ja samoin neljät erilaiset arkiastiastot. Luulisi nyt aikuisilla ihmisillä olevan edes yksi vähän parempi ja yksi arkiastiasto?

Me saatiin häälahjaks kan tota sarjaa juustoveitsi ja voileipäkakkulapio (ei kyl tiedetty aikasemmin että mikä se lapio on) ja sit siinä on semmonen tynkä veitsi mikä lie.
Nyt kattelin niiden hintoja niin huh!!!

Yhteistyössä