Arvatkaa olenko pidetty työpaikallani???

Alkuperäinen kirjoittaja Metsämansikkainen:
????

Mies epäili, että siksi en, koska puhun käskevällä äänensävyllä suurimman osan ajasta :whistle: :whistle: :whistle:

Itse epäilen, että koska olen ehkä liiankin ahkera ja se ei miellytä montaakaan.

:laugh: Eiköhän suurin osa oo tyytyväisä jos yks on ahkera niin jää muille vähemmän huhkittavaa

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
????

Mies epäili, että siksi en, koska puhun käskevällä äänensävyllä suurimman osan ajasta :whistle: :whistle: :whistle:

Itse epäilen, että koska olen ehkä liiankin ahkera ja se ei miellytä montaakaan.

:laugh: Eiköhän suurin osa oo tyytyväisä jos yks on ahkera niin jää muille vähemmän huhkittavaa

Näin sen luulisi, mutta meillä työnjohtaja tietää pilkulleen mitä kukakin tekee osastolla käymättä - ihmeellinen tietokoneaika on löytänyt osastollemme.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Se on muuten ihmeellistä että jos olet liian innokas/ahkera tekemään työsi siitä ei useinkaan pidetä.

Näin se on, pitäisi olla jotain vähän sinne päin enintään, mutta ahkera ei tietyillä aloilla saa olla - varmaan joillain aloilla, kuten hoitoalalla on varmasti pakko useinkin olla ahkera.

Mun kokemukseni mukaan ns. ahkerat ihmiset pitävät itseään paljon parempina ihmisinä, jotka toitottavat omaa ahkeruuttaan jatkuvasti. Vähintäänkin kyttäävät muitten tekemisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
no,meillä ei ainakaan tykätä,jos joku muu kuin esimies puhuu käskevällä äänensävyllä..eikä se ole muiden tehtäväkään "ns. käskyttää" kuin esimiehen..

En käskytä ketään, never, mutta en kai kovin paljon jaksa/osaa käyttää isi-muotoja.

suosittelen opettelemaan..se ei paljoa vaadi,itsekin ohjaan uudempia työntekijöitä tyyliin;voisitko,laittaisitko jne..en tosiaan;tee ja laita..ajattele itsesi muiden asemaan.. viihtyisitkö itse töissä,jos työkaveri käskyttäisi?varsinkin,kun se ei ole heidän tehtävä?

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
Mun kokemukseni mukaan ns. ahkerat ihmiset pitävät itseään paljon parempina ihmisinä, jotka toitottavat omaa ahkeruuttaan jatkuvasti. Vähintäänkin kyttäävät muitten tekemisiä.

Minä en toitota, haluan vain aikana kuluvan töissä nopsaan ja töitä tekemällä se kuluu parhaiten.

Kyttäämättäkin näkee kaikenlaista.

no,meillä ei ainakaan tykätä,jos joku muu kuin esimies puhuu käskevällä äänensävyllä..eikä se ole muiden tehtäväkään "ns. käskyttää" kuin esimiehen..

En käskytä ketään, never, mutta en kai kovin paljon jaksa/osaa käyttää isi-muotoja.

suosittelen opettelemaan..se ei paljoa vaadi,itsekin ohjaan uudempia työntekijöitä tyyliin;voisitko,laittaisitko jne..en tosiaan;tee ja laita..ajattele itsesi muiden asemaan.. viihtyisitkö itse töissä,jos työkaveri käskyttäisi?varsinkin,kun se ei ole heidän tehtävä?

Tiedän, pitänee panostaa asiaan.

Ottamatta kantaa siihen millaiseksi ap. mahdollisesti työpaikallaan koetaan, totean vaan, että ainkain itselleni sillä miten asia esitetään on merkitys- sillä pienenpienellä-isi- muodolla yleensä on positiivinen merkitys. Voisitko tehdä tämän tai tekisitkö tämän on motivovampaa kuin se että joku sanoo- tee tämä.
Ja tämä isi- muoto tarjoaa useammin myös sen illuusion, että voisin kieltäytyäkin minulle ehdotetusta tehtävästä. Vaikken siis voikaan. Mutta voISIn silti..

Yhteistyössä