Arvatkaa mun paino? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24316183]Syö useammin päivässä, mutta pieniä annoksia. Liian suuret kerta-annokset lihottaa ja venyttää vatsalaukkua. Muista syödä säännöllisesti 3 tunnin välein, jotta nälkä ei ehdi kasvaa niin suureksi että sitten tulee ahmittua.[/QUOTE]

taas juttu jota mä en tajua... jos mä syön itseni ähkyyn nyt vaikka lounasaikaan ja jonkun omenan sen lisäksi ja kahvia, niin miten se muuttaa mun päivän kalorisaantia lihottavaksi, kuin että söisin saman aterian moneen osaan jaettuna? Jälkimmäisessä ei nälän tunne niin vaivaa mutta jos siitä ei välitä... Miksi se iso annoskoko muka lihottaa?

Sä et kyllä sillä mun säälillä ainakaan laihdu. Nythän on jo selvinnyt että syöt paljon enemmän kuin annoit alussa ymmärtää. Oletkos nyt aivan varma tuosta syömästäsi ruokamäärästä jonka alussa kerroit?

[QUOTE="Anne";24316212]Toivottavasti käy jossakin työpaikkaruokalan tapaisessa eikä nyt ihan kunnon raflassa vetämässä puolen lautasen kokoista pihviä ranskiskeon päällä.[/QUOTE]

"seisova pöytä tai ei, riippuen paikassa missä käydään."
Kuulostaa pahasti ihan ravintolalta

Mä olen aina syönyt mitä haluan, eli ihan liikaa pizzaa, hampurilaisia, juustoja, leipää. Annokset tosi isoja. Joka päivä herkkuja, suklaata, karkkia, jäätelöä yms.

Ja liikuntaa olen harrastanut, tai sitten en ollenkaan. Se ei ole vaikuttanut mun painoon. Mutta tuo ruoka tietysti. Eli pahimmillani olin 162/75. Tuosta isommaksi en itseäni saanut. Tai tuohon paino pysähtyi suunnilleen. No mutta sitten muutin ruokavalioni paremmaksi.

Nyt tästä vaan pienennytään, se on tavoite. Mutta pointti oli se, että vaikka söin tosi paljon ja vaikka mitä, niin silti en lihonut 100 kiloiseksi. Toisaalta tunnen ihmisiä, jotka syö tosi paljon, mutta ovat silti normaalipainoisia.

Ja siis kyllä ihmetyttää, että ap:n ruokavaliolla on yli 100 kiloinen, vaikka joskus herkuttelisikin.

Teilläpäin taitaa olla aika köyhiä ravintoloita jos tuo aloitusviestin listaus on ravintolasta :D
En kyllä enää osaa neuvoja antaa. Se vain on niin että uskoakseni ei ole laihduttajalle hyvä idea syödä ravintolassa joka päivä. Ellet sitten syö tosiaan niitä salaatteja tai jotain. Niissä ruuissa on ihan mielettömästi kaloreita.

no, ihan perus lounasravintoloita missä on seisova pöytä eikä siellä nyt taida olla pihvejä sen enempää kuin ranskiksiakaan.

taas juttu jota mä en tajua... jos mä syön itseni ähkyyn nyt vaikka lounasaikaan ja jonkun omenan sen lisäksi ja kahvia, niin miten se muuttaa mun päivän kalorisaantia lihottavaksi, kuin että söisin saman aterian moneen osaan jaettuna? Jälkimmäisessä ei nälän tunne niin vaivaa mutta jos siitä ei välitä... Miksi se iso annoskoko muka lihottaa?
Mä lyön vaikka pääni pantiksi että jos syöt kerralla 1500 kilokaloria kerran päivässä etkä MITÄÄN muuta niin sä laihdut. Mut kyllä varmasti tulee muutakin sen lisäksi nassuteltua.

En ole ap, mutta kertokaapa vaikka esimerkki päivän ruuista, mitä ja paljonko ap:n kokoinen ihminen saa syödä, jotta kuitenkin laihtuisi? ei mitään karppausjuttuja kuitenkaan.

[QUOTE="vieras";24316227]Mä olen aina syönyt mitä haluan, eli ihan liikaa pizzaa, hampurilaisia, juustoja, leipää. Annokset tosi isoja. Joka päivä herkkuja, suklaata, karkkia, jäätelöä yms.

Ja liikuntaa olen harrastanut, tai sitten en ollenkaan. Se ei ole vaikuttanut mun painoon. Mutta tuo ruoka tietysti. Eli pahimmillani olin 162/75. Tuosta isommaksi en itseäni saanut. Tai tuohon paino pysähtyi suunnilleen. No mutta sitten muutin ruokavalioni paremmaksi.

Nyt tästä vaan pienennytään, se on tavoite. Mutta pointti oli se, että vaikka söin tosi paljon ja vaikka mitä, niin silti en lihonut 100 kiloiseksi. Toisaalta tunnen ihmisiä, jotka syö tosi paljon, mutta ovat silti normaalipainoisia.

Ja siis kyllä ihmetyttää, että ap:n ruokavaliolla on yli 100 kiloinen, vaikka joskus herkuttelisikin.[/QUOTE]

ajattelitko että tämä auttaa minua jotenkin? vai mikä oli kirjoituksesi pointti? se, että epäilet minun valehtelevan vai se että sinä et liho?

Tässähän selviää koko ajan enemmän ap:n syömisistä. "limun voisin kyllä lopettaa. aina vaan jää lounarista yli limun verran"... eli toisin sanoen usein lounaan päälle tulee juotua pullo limpparia. Tadaa, lisäkaloreita.

Huolena se, ettei voi mennä kavereitten kanssa pizzalle? Kuinka usein tätä tapahtuu?

Miten syöt ap viikonloppuna, kun et syö työpaikkaruokalassa?

[QUOTE="vieras";24316243]En ole ap, mutta kertokaapa vaikka esimerkki päivän ruuista, mitä ja paljonko ap:n kokoinen ihminen saa syödä, jotta kuitenkin laihtuisi? ei mitään karppausjuttuja kuitenkaan.[/QUOTE]

Avaa kalorilaskuri.fi ja katso. Valitse ruokaa vaikka 1500 kalorin edestä, sillä 110-kiloinen laihtuu kyllä jo hyvin, kun perusaineenvaihdunta on korkea.

ajattelitko että tämä auttaa minua jotenkin? vai mikä oli kirjoituksesi pointti? se, että epäilet minun valehtelevan vai se että sinä et liho?

Taidat olla jotenkin sairas ap. Tajuutko, että yritin sanoa, että tuntuu oudolta, että sinä lihot noilla ruoilla. Ja ite kun olen saanut syödä mitä vain ja niin olen tehnyt ja olen pahimmilla ollut "vain" 75kiloinen.

Se on mulle se ja sama valehteletko vai et, mutta kuulostat todella ikävältä ihmiseltä. Pointti oli se mun varmaan tosi törkeessä viestissä, että ehkä me ihmiset ollaan erilaisia, erilainen aineenvaihdunta tai jotain paskaa. Vittu ikinä enää vastaa kellekään ja yritä auttaa.

[QUOTE="eee";24316248]Tässähän selviää koko ajan enemmän ap:n syömisistä. "limun voisin kyllä lopettaa. aina vaan jää lounarista yli limun verran"... eli toisin sanoen usein lounaan päälle tulee juotua pullo limpparia. Tadaa, lisäkaloreita.

Huolena se, ettei voi mennä kavereitten kanssa pizzalle? Kuinka usein tätä tapahtuu?

Miten syöt ap viikonloppuna, kun et syö työpaikkaruokalassa?[/QUOTE]

joo toi limu on totta. juon siis lisäksi limua puoli litraa varmaan yhtenä tai kahtenä päivänä viikossa. se on totta.

pizzalla ollaan kavereiden kanssa käyty viimeksi varmaan 2kk sitten. joten oikeasti toi ei ole ongelma kun sitä tapahtuu niin harvoin. paniikki iskee silti ajatuksestakin että kaverit nyt sattuis kysymään enkä mä vois lähteä.

viikonloput on vähän vaikeita kun en pidä kokkaamisesta. viime aikoina olen tehnyt uunissa broileripihvejä aika monena viikonloppuna. saatan myös käydä silloin ulkona syömässä esim toisenapäivänä. viime sunnuntaina söin pernamuusia ja lihapullia. ja salaattia. eli ihan normaalia ruokaa tietääkseni.

[QUOTE="vieras";24316275]Taidat olla jotenkin sairas ap. Tajuutko, että yritin sanoa, että tuntuu oudolta, että sinä lihot noilla ruoilla. Ja ite kun olen saanut syödä mitä vain ja niin olen tehnyt ja olen pahimmilla ollut "vain" 75kiloinen.

Se on mulle se ja sama valehteletko vai et, mutta kuulostat todella ikävältä ihmiseltä. Pointti oli se mun varmaan tosi törkeessä viestissä, että ehkä me ihmiset ollaan erilaisia, erilainen aineenvaihdunta tai jotain paskaa. Vittu ikinä enää vastaa kellekään ja yritä auttaa.[/QUOTE]

oon mä. lihava nimittäin.
ja joo, mustakin olis kiva painaa vaan 50 kg ja syödä ihan mitä lystään.

joo toi limu on totta. juon siis lisäksi limua puoli litraa varmaan yhtenä tai kahtenä päivänä viikossa. se on totta.

pizzalla ollaan kavereiden kanssa käyty viimeksi varmaan 2kk sitten. joten oikeasti toi ei ole ongelma kun sitä tapahtuu niin harvoin. paniikki iskee silti ajatuksestakin että kaverit nyt sattuis kysymään enkä mä vois lähteä.

viikonloput on vähän vaikeita kun en pidä kokkaamisesta. viime aikoina olen tehnyt uunissa broileripihvejä aika monena viikonloppuna. saatan myös käydä silloin ulkona syömässä esim toisenapäivänä. viime sunnuntaina söin pernamuusia ja lihapullia. ja salaattia. eli ihan normaalia ruokaa tietääkseni.

Käy siellä pitsalla kavereides kanssa. Ihme ongelmia taas. Ja mitä sit jos et kokkaa ja käyt ulkona syömässä, kyllä sä varmaan pystyt tilaamaan muutakin kuin pitsaa tai hampparia, useimmissa kebabbiloissa, rafloissa ja jopa mäkissä löytyy kevyempääkin vaihtoehtoa. Ja kokkaaminen, jotain perussössöä pystyy tekemään kotonakin ilman kummempaa kokkaamista. Ruokaisaa salaattia, uunikasviksia juuston kanssa ja vaikka kalapuikkoja tai lohikuutioita pekonissa tms.

Naposteletko viikonloppuisin esim. telkkaria katsellessa? Otatko saunasiiderin? Ostatko viikonlopuksi limpparia? Jos syöt vkl ulkona, millaisessa ravintolassa syöt ja mitä ruokaa?

Tuntuu, ettet sä huomaa mitä kaikkea syöt. Jos viikossa on 5 työpäivää ja niistä jopa kahtena juot pullon limpparia, niin sehän on melkein joka toinen päivä. Silti esittelet aloitusviestissäsi normaalin ruokapäiväsi, johon sitä ei kuulu. Yhdestä kokispullosta tulee 225 kcal lisää päivän kaloreihin.

[QUOTE="vieras";24313964]Mitä tahansa 42 kg ja 200 kg:n väliltä. ei painoa voi päätellä yhden satunnaisen päivän syömisten perusteella.[/QUOTE]

Näin. En lue koko ketjua, mutta aloituksessa ei edes kerrottu liikunnasta. Haloo.

[QUOTE="Anne";24316321]Käy siellä pitsalla kavereides kanssa. Ihme ongelmia taas. Ja mitä sit jos et kokkaa ja käyt ulkona syömässä, kyllä sä varmaan pystyt tilaamaan muutakin kuin pitsaa tai hampparia, useimmissa kebabbiloissa, rafloissa ja jopa mäkissä löytyy kevyempääkin vaihtoehtoa. Ja kokkaaminen, jotain perussössöä pystyy tekemään kotonakin ilman kummempaa kokkaamista. Ruokaisaa salaattia, uunikasviksia juuston kanssa ja vaikka kalapuikkoja tai lohikuutioita pekonissa tms.[/QUOTE]

no ongelma on nyt siinä että näin mä olen elänyt jo pidemmän aikaa ja sen kuin olen ja pysyn 110 kiloisena!

oon mä. lihava nimittäin.
ja joo, mustakin olis kiva painaa vaan 50 kg ja syödä ihan mitä lystään.

Mä painan vähän yli 50kg, tarkalleen 54kg ja aika pitkälti voin syödä mitä lystää. Koska ei lystää usein ja peruspaketti sapuskoimisessa on lapasessa. Ja syön aika kiitettävät määrät, aamupala on pieni mutta 2x kunnon safka päivässä plus illalla salaattia, tonnikalaa, omenaa jnejne.
Turha epäillä läpipaskoa, 20kg olen laihduttanut ilman mitään taikoja.

Yhteistyössä