Ärtynyt paksusuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ätyliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ätyliini

Vieras
Onko muita jotka kärsivät tästä vaivasta? Milloin teidän oireet pahenee ja mitkä konstit helpottaa? Tuleeko välillä pahoja kramppeja suolistoon? Lisänä itsellä vielä samaan syssyyn todettu maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi. Onkos muilla tehty tähystys ja sanottu erikoisesta suolistosta eli esim. joissain kohti sellainen spiraali kiemuroilla.

Hei!!!
Minulla on samaa vaivaa ..........
Olen itse kärsinyt jo 11 vuotta ongelmasta, eli melkein puolet elämästäni! Välillä lievemmin oirein ja välillä pahemmin! Huonoina kausina olen aika masentunut, mutta aina jaksan nousta sieltä ja ajatella että kyllä vielä on toivoa, vielä löydän sen ihmelääkkeen, joka parantaa vaivani!

Itse olen yrittänyt hoitaa ruokavaliolla; eli vältettäviin kuuluu maitotuotteet, viljatuotteet, raa'at vihannekset ja jotkin hedelmät, sokeriherkut, makeutusaineet, peruna, riisi, alkoholi, rasvaiset ruuat, valmiit marinadit, valmisruuat, grillimakkara.
Lisäksi syön Liinus kuituvalmistetta päivittäin. Ja lisäksi yritän syödä säännöllisesti ja mieluummin pieniä annoksia kerrallaan!
Välillä tietysti sortuu, mutta pääsääntöisesti ruokavalio pitää. Se auttaa, mutta ei kuitenkaan vie kaikkia oireita pois!

Luin äsken Kodin Kuvalehdestä jutun, jossa henkilöllä oli laktoosi-intorelanssi, mutta hyla tuotteiden jättäminen ei siltikään auttanut. Hän oli kokeillut vaikka mitä ruokavalioita ja lääkkeitä, niin oireet eivät vain hävinneet kokonaan pois! Eikä tutkimuksissa löytynyt mitään! Mutta sitten hän löysi tuotteen Aloe vera terveysjuoma ja se oli auttanut kolmessa viikossa ja sen jälkeen hän oli alkanut sietämään jopa laktoosia ruuan laitossa ja leivonnaisissa! Muttei maitoa "raakana". Aion ainakin itse kokeilla sitä!! Taas pieni toivon kipinä alkoi välkähdellä!
Suosittelen, että käyt maitotauti sivuilla, siellä on paljon hyviä keskusteluja aiheesta ja saa tietoa ja vinkkejä miten muut ovat toimineet!
Ja kerro ihmeessä, jos haluat minuun olla myös yhteydessä! Olisi mukava jakaa kokemuksia ja käydä läpi kipeitäkin tunteita ja onnistumisen iloja!

Äippä 80 ja poika 7/04
:heart:

Yhteistyössä