ärsyynnyinkö turhasta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Snapsikäsi Edward:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuten en antaisi lasten kiipeillä, jos on synttärit kyseessä ja lapset minun vastuulla. Juurikin kun tiedän, ja olen nähnyt ja kuuullut, että suurin osa vanhemmista kieltää kaikenlaisen kiipeilyn lapsiltaan.

tuo on kyllä totta, että ne vieraat on minun vastuulla ja minä olisinh voinut kieltää kiipeilemästä. mutta nykypäivänä kun tuntuu tosiaan että kaikki on kiellettyä.
omassa lapsuudessa saatiin kiipeillä ja rakennella majoja yms.mielinmäärin, kukaan ei tullut huutamaan.
vaan nyt on kaikki kiellettyjen listalla, rajansa tottakai kaikella, mutta annettais lasten olla lapsia.
parempi että ulkona leikkivät kuin että sisällä nyhjäävät pelikoneitten kanssa =)

Ei meitäkään kukaan vahtinut lapsena, ihan sai rauhassa olla ja kiipeillä. Se oli ihanaa lapsena samoin kuin kaikenlainen mattotelineissä roikkuminen ja kiipeily niissäkin. Ainoastan yksi vanha naapurin setä vihasi lapsia ja karjui pois varaston katolta ym. ei meidän äiti välittänyt sen huuteluista antoi meidän olla siellä.

Mutta olen huomannut, että leikkipuistoissa toisten lapset eivät saa kiipeillä kiipeilytelineiden katoilla, eikä tehdä muutakaan.
Minä taas annan tehdä mitä uskaltavat, mutta se on ainoa kielto, että toisia ei satuteta.

Niin, toisilla sitten ei ole niin väliä tuolla enää. He saavat tehdä toisille mitä huvittaa, kunhan oma poikakulta vaan ei loukkaa itseään kiipeillessään.

Ennen oli niin, kuten minulla, että tärkeää oli käyttäytyä ihmismäisesti muita kohtaan, muuten sai tehdä uhkarohkeitakin juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Snapsikäsi Edward:
Alkuperäinen kirjoittaja hamma:
Mun mielestäni sun poikasikin oli nenäkäs, kun ei totellut aikuista tuollaisessa asiassa. Naapuri olisi myös voinut komentaa asiallisemmin.

oli oli, samaa mieltä, mutta ymmärrän että nousi puolustus kannalle kun heti alko huutop.
varmasti olisi tehonnut paremmin, kun olisi koittanut hillitympää lähestymistapaa

Ehkäpä niin, mutta ainakaan meidän samanikäinen ei todentotta ois jäänyt huutamisen jälkeen inttämään aikuiselle vastaan! Ja kai tuollainen katoksen päältä hyppääminen on kiellettyä ja vaarallista. Entä jos niille teidän synttärivieraille ois sattunut jotain kun et ollut katsomasta päältä touhuja? Oisko harmittanut enemmän selitellä tapahtunutta vanhemmille :o. Kaikenlaista...

Mä olen meidän lapsille sanonu et leikkipaikalla saa mennä kaikkiin paikkoihin, joihin itse pääsee ja pääsee myös pois. Sellaiset paikat leikkipaikoilla, joihin ei saa mennä on tehty sellaisiksi ettei niihin edes pääse.

Yhteistyössä