Ärsytti eilinen pikkukakkonen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
siinä se sinkkonen.
ja se kun puhutiin kiusaamisesta, niin aina yleistetään että ei saa pienempiä kiusata.

Kyllähän se nykyään on muuttunut niin että pienemmät kiusaavat yhtä lailla isompia. Joku 2v voi olla salkkareiden ja vanhempiensa ansioista pirullisempi ja ilkeämpi kuin jonkun 15v.
siis että jotkut opetetaan kiusaamaa ja juonimaan jo kohdussa, ja toiset eivät koskaan näe kotona esimerkkiä toisten henkisestä tai fyysisesta pahoinpitelystä.

tuo "ei saa kiusata pienempiä " juontuu varmaan ajalta kun kersat keskenään juoksivat metsissä pois aikuisen silmistä. Nykyään on röyhkeät perheet ja perheet joissa lapset yritetään suojella. Ja kyllä se röykeä kersa voi olla 1-2v ja kiusata vaikka täysi-ikäisiä.

ja tuo sinkkonen, se ny vaan on kuin joku zombie.

En katsonut kakkosta, mutta asiasi on totta ainakin meidän perheessä eli meillä pahin kiusankappale on kuopus. Jos me kylväisimme tuota sanontaa "pienempiä ei saa kiusata", kuopuksen asema perheen pääksi vain vahvistuisi. Luonnollisesti isommat aina antavat pienemmälle anteeksi ja tekevät hänelle tilaa, helposti pienin onnistuu pyörittämään isompiaan vain pienimmän oikeuksilla.

Kyllä mä sanon, että kaksivuotias ei kyllä voi kiusata 15-vuotiasta. Tai sitten siinä 15-vuotiaassa on jotain erikoista.

Enkä ole kyllä vielä tähän ikään (39) mennessä nähnyt röyhkeää 1-2 -vuotiastakaan.

Ketään ei saa kiusata, pitäisi sanonnan kuulua.

ja miten kukaan voi näyttää nin väsyneeltä zombielta ja kuulostaa siltä myös, tuo sinkkonen. jotain originaalia luulisi ihmisen sanovan jos on telkkarissa. Mutta häneltä---- ei.

[QUOTE="ahaa";27977454]Kyllä mä sanon, että kaksivuotias ei kyllä voi kiusata 15-vuotiasta. Tai sitten siinä 15-vuotiaassa on jotain erikoista.

Enkä ole kyllä vielä tähän ikään (39) mennessä nähnyt röyhkeää 1-2 -vuotiastakaan.[/QUOTE]

No kyllähän normaali 1v oppii miljoona asiaa päivässä. Ja jos huomaa isompaa moitittavan siitä että hän itse tekee jotain tai menee huoneeseen sähläämään josta isompi karjaisee ja siitä isommalle moitteet ja hänelle syliä ym. niin äkkiäkös se tulee tavaksi saada isommalle moitteet.

onhan perheitä joissa isommat vastuutetaan noista pienemistä. monissa suurperheissä kuopus on isompana kiukuspäissään esim. tappanut koska on tottunut siihen että on yli-ihminen. kun on aina se "pienempiä ei saa..."

[QUOTE="a p";27977481]No kyllähän normaali 1v oppii miljoona asiaa päivässä. Ja jos huomaa isompaa moitittavan siitä että hän itse tekee jotain tai menee huoneeseen sähläämään josta isompi karjaisee ja siitä isommalle moitteet ja hänelle syliä ym. niin äkkiäkös se tulee tavaksi saada isommalle moitteet.[/QUOTE]

Tässä tapauksessa kiusaajana on kyllä vanhemmat eikä se 1-vuotias.

Yhteistyössä