Ärsyttävää!! *raivoamista langoista*

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heavyfreak pihalla

Vieras
Eilen aloitin tytölle joulupukua punaisesta Tennesseestä. Mulla on sitä vaan yks kerä ja aattelin että käyn tänää hakemassa lisää. No, ei tietenkää missää ollu sitä enää. Kattelin sitte muita puuvillalankoja (ettei tulis niin kuuma puku) ni ei yhdessäkään puuvillalangassa punaista!! :kieh: Siis niiiiiiiiin raivostuttavaa!! Täytyy vissii sit alkaa jostai tilailee lankoja ku ei kerran kaupasta löydä..

Mutta löysin sellasta yhtä toista lankaa, ostin sitä pumaista ja mustaa ja teen ittelleni toisen neuletakin, siitä tulee sellanen leveehelmainen joka kaventuu vyötärölle tyköistuvaks, isot kaulukset jne. ja levenevät hihat. Ja teen puna-mustia leveitä raitoja siihen :D Sellanen rokkitakki :D

Täytyy vissii alkaa kattelee ton Lankatalon sivuja ja miettiin että mistä langasta sen tytön puvun tekis..
 
Hyvä lankakauppa netissä http://www.lankatalo.net/index.php en kyllä tiedä oliko tuolla sun hakemaas...mutta siis itse olen ollut tosi tyytyväinen, nopea toimitus
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle:
Hyvä lankakauppa netissä http://www.lankatalo.net/index.php en kyllä tiedä oliko tuolla sun hakemaas...mutta siis itse olen ollut tosi tyytyväinen, nopea toimitus

Joo tota mä oon ittekki käyttäny. Mut ei sielkää oikee ollu sellasta..

Ehkä mä pitäydyn vaan tossa tylsässä Kotiväessä, sitä ainaki saa rehellisen punasta, on vaan isompi työ ku on ohkanen lanka :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kävin kattoo:
Huutiksessa myynnissä tenneseetä mutta ei punasta sielläkään lycran punasta ja oranssia mutta ei rehellisen punasta

Joo, sitä ku pitäs viel aika paljo saada.. Tottakai ne nykäsee just sen sävyn markkinoilta mitä mä tarttisin! Ihmeellistä logiikkaa, luulis että ennen joulua punasta lankaa sais..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Kannattaa rekisteröityä Ravelryyn ja kuulutella Finnish Knitters -foorumilla. Sieltä minä olen aina löytänyt, jos lanka vaikka on loppunut kesken. http://www.ravelry.com

Kyllä mä ravelrys jo oon ;)

Menee vähän hankalaksi tuollee.. ku tosissaa pitäs varmaa kilo sitä lankaa saada. Olis vähän laajempi projekti.. :D
 
Mulla sama ärsytys päällä. Rupesin jokin aika sitten virkkaamaan tilkkupeittoa Novitan Nalle-langoilla. Punaisella aloitin, ja olisin tarvinnut vielä kirkkaanvihreää ja keltaista. Niitä ei ollut Nallella. Odotin ja etsin uudestaan, ei vieläkään. Tarpeeksi kauan kun odotin, eikä edelleenkään Nallella oikeita värejä, päädyin sitten ostamaan ne värit 7-veljeltä, vaikka lanka paksumpaa mitä halusin. Ärsyttää, ettei perusvärejä voi olla aina kaikissa langoissa, vaan on jotain kausivärejä jotka vaihtelee ajoittain.
 
Käsitöissä olen kantapään kautta oppinut, että mitään en aloita, ennen kuin kaikki tarvikkeet on hankittuna, niin yleistä tai suosittua tai tavallista ei olekaan, etteikö se loppuisi just nenän alta, jos ei kerralla osta kaikkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla sama ärsytys päällä. Rupesin jokin aika sitten virkkaamaan tilkkupeittoa Novitan Nalle-langoilla. Punaisella aloitin, ja olisin tarvinnut vielä kirkkaanvihreää ja keltaista. Niitä ei ollut Nallella. Odotin ja etsin uudestaan, ei vieläkään. Tarpeeksi kauan kun odotin, eikä edelleenkään Nallella oikeita värejä, päädyin sitten ostamaan ne värit 7-veljeltä, vaikka lanka paksumpaa mitä halusin. Ärsyttää, ettei perusvärejä voi olla aina kaikissa langoissa, vaan on jotain kausivärejä jotka vaihtelee ajoittain.

Niinpä!! Luulis just jonku vihreen ja punasen olevan sen verran normivärejä että niitä vois pitää aina kaupoissa.

Ainoot punaset langat mitä oli (villalankoja lukuunottamatta ja villalangasta ei paljo mekkoja tehdä!) niin oli Kotiväessä ja Virkkauslangassa. Novitalla ku ei muutenkaa oo ollu muuta paksumpaa puuvillalankaa ku tota Tennesseetä niin luulis että ne siihen edes pitäis sävyjä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Käsitöissä olen kantapään kautta oppinut, että mitään en aloita, ennen kuin kaikki tarvikkeet on hankittuna, niin yleistä tai suosittua tai tavallista ei olekaan, etteikö se loppuisi just nenän alta, jos ei kerralla osta kaikkea.

Mä en ees tiedä että kuin paljo mä sitä lankaa tartten loppupeleis ku itte suunnittelen mallin ni vähän on hankala arvioida.. Maksimissaan kilon.

Normisti mäkin ostan kerralla langat, ihan samasta syystä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Kannattaa rekisteröityä Ravelryyn ja kuulutella Finnish Knitters -foorumilla. Sieltä minä olen aina löytänyt, jos lanka vaikka on loppunut kesken. http://www.ravelry.com

Kyllä mä ravelrys jo oon ;)

Menee vähän hankalaksi tuollee.. ku tosissaa pitäs varmaa kilo sitä lankaa saada. Olis vähän laajempi projekti.. :D

No höh, just kun mun piti niin mainostaa että siellä on tosi mukavaa väkeä joka aina auttaa, niin sitten sä oletkin jo siellä :D Nyt siis stalkkaamaan kenellä on pieniä määriä tummanpunaista Tennesseetä stashissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä en ees tiedä että kuin paljo mä sitä lankaa tartten loppupeleis ku itte suunnittelen mallin ni vähän on hankala arvioida.. Maksimissaan kilon.

Normisti mäkin ostan kerralla langat, ihan samasta syystä..

Ja sittten jotain omasta mielestä rumaa lankaa on vaikka kuinka isot kasat vuodesta toiseen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä en ees tiedä että kuin paljo mä sitä lankaa tartten loppupeleis ku itte suunnittelen mallin ni vähän on hankala arvioida.. Maksimissaan kilon.

Normisti mäkin ostan kerralla langat, ihan samasta syystä..

Ja sittten jotain omasta mielestä rumaa lankaa on vaikka kuinka isot kasat vuodesta toiseen :D

Siis mulla on pienet lankavarastot oikeesti!! Tai sit ei.. :snotty: Mutta seki on ihmeellistä ku koskaan noissa lankavarastoissa ei oo sitä lankaa mitä tarttis! Ni aina tarvii ostaa uutta.

Mä niitä vähän ehdin yhdessä vaiheessa tuhotakin mutta nyt on tullu taas tehokkaasti ostettua lisää, kai mulla taas on lankaa tuolla sellanen 30 kiloo :snotty: Yks komerollinen.. Ja tänään ostin taas kilon.. :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
ei punaista??eikös punainen kuulu ihan aina syksyn ja talven väreihin?varsinkin kun ihmiset tekee niitä jouluneuleita....
Novitalla ollaan nähtävästi sitä mieltä että kukaan ei neulo puuvillalangoilla talvella, ja ap kaipali just puuvillalankaa.

(Mulla ja siskolla oli pieninä kyllä ihan villaisiakin mekkoja talvikäytössä. Ohut villa ei välttämättä ole kamalan kuumaa.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
ei punaista??eikös punainen kuulu ihan aina syksyn ja talven väreihin?varsinkin kun ihmiset tekee niitä jouluneuleita....

No niinpä, just samaa mä ihmettelin :o Just se aika ku sitä eniten varmasti menis!

Mä laitoin muuten pikkasen Novitalle palautetta ja kyselyä, saas nähä mitä ne vastaa.. :whistle: :D Kyselin että onko punasta tulossa vai vaihdanko mä toiseen merkkiin kokonaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Siis mulla on pienet lankavarastot oikeesti!! Tai sit ei.. :snotty: Mutta seki on ihmeellistä ku koskaan noissa lankavarastoissa ei oo sitä lankaa mitä tarttis! Ni aina tarvii ostaa uutta.

Mä niitä vähän ehdin yhdessä vaiheessa tuhotakin mutta nyt on tullu taas tehokkaasti ostettua lisää, kai mulla taas on lankaa tuolla sellanen 30 kiloo :snotty: Yks komerollinen.. Ja tänään ostin taas kilon.. :laugh:

Minä tuhoan langanloppuja torkkupeittoon, kohta pääsen kokoamaan sitä, ellen päätä vielä vähän suurentaa sitä. Ei ole enää juurikaan kuin sukkalankoja, niitä vähän paksumpia. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
ei punaista??eikös punainen kuulu ihan aina syksyn ja talven väreihin?varsinkin kun ihmiset tekee niitä jouluneuleita....
Novitalla ollaan nähtävästi sitä mieltä että kukaan ei neulo puuvillalangoilla talvella, ja ap kaipali just puuvillalankaa.

(Mulla ja siskolla oli pieninä kyllä ihan villaisiakin mekkoja talvikäytössä. Ohut villa ei välttämättä ole kamalan kuumaa.)

Mä en pystyis kuvittelemaankaan että pistäisin tuolle kuumakalletytölle villalangasta tehdyn mekon päälle. Se on niin herkkä hikoomaan että tuo Tennesseekin on siinä rajoilla ku on kuitenki aika paksu ja tiivis lanka.
 
Mä oon muutenki ihmetelly noita Novitan neulemallejaki.. Ku lehdissäki on jotain tytön settejä jossa on esim. mekko ja takki ja sit ne on tehty Nallesta tai seiskaveikasta :o Ittekkää pystys pitää sisällä jotai villatakkia jatkuvasti, saati sitte että tytölle laittais niistä tehdyn puvun päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Osa ihmisistä vaan on kamalia vilukissoja. Kaveri vetää villahousut jalkaan kun lämpötila laskee alle +15 asteen, minä alan miettiä pitkiksiä sitten kun on -15.

Kyllä mäkin oon aika viluinen tyyppi. Joten ymmärrän myös sen puolen. Mutta kun kaikki ei ole :D

Jos tuo tyttö ei olis tollanen kuumakalle niin mulla ois ollu useempi lankavaihtoehto mutta ku ei oo ni jäin sit tyhjin käsin.
 

Yhteistyössä