Ärsyttävää käytöstä neuvolantädiltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Mulla oli tänään joku uus neuvolantäti, kuulemma tulee nyt vakituisesti tuohon neuolaan.

Juteltiin aluksi siinä niitä näitä ja miten on mennyt raskaus ym, sitten tuli puhetta vauvan sukupuolesta ja keskustelu meni sitten näin:

Nt: Kumpikos teille on tulossa?
Minä: En tiedä, koska EI olla haluttu ottaa selvää
Nt: Jahas, no meneppäs tuohon makuulle niin kuunnellaan sydänäänet
Nt: No ihan selvä tyttö tulossa kun sykkeet 160

Olin siinä vähän aikaa hiljaa, (justhan sanoin ettei tahdota ottaa selvää!)

Minä: Ai, no viimeksi ne oli 120 ja sitä ennen on aina ollut enintään 140, että en mä oikein nuihin usko.
Nt: Kyllä minä ainakin itse katsoisin sykkeiden perusteella
Minä: No en usko kuitenkaan.
Nt: Jaa, no ei ole pakko.

Mitä miltä te olitte tuosta? Loukkaannuinko turhaan, tympäs vaan kun sanoin ettei olla haluttu ottaa selvää ja sitten lauotaan heti faktaa mutuna.

Ja nyt kun raskaana olen niin tietysti se tyttö sinne tajuntaan jäi kummittelemaan, uskotteko te nuihin poika/tyttö sykkeisiin?

Tosi kurjasti teki...olisin minäkin loukkaantunut ja kiva kun sanoi noin ja jos vielä uskoisin...ostaisit kaikki tyttöjen vaatteet ja poika tuliskin. Ei tuollaisia sammakoita ne saisi päästellä

Kohta yksi ne sykkeet ei pidä paikkansa, toisella tytöllä oli paljon korkeampi kuin tällä nyt 2 kk vanhalla eli olisi pitänyt sitten olla poika ja myös vatsan muoto sanoi poikaa mutta tyttö tuli. Kohta kaksi mikset sanonut valittuja sanoja sille tätskälle?

No meidän tytöillä on sykkeet olleet 120-150 et en todellakaan usko noihin. kaikkiahan sitä veikkaillaan mut ei ne paikkaansa pidä. Ja mun äiti on ollut alalla vuosikymmeniä eikä usko noihin pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja bella:
no taisit kimpaantua turhasta.Nuohan on vaan tuollaisia uskomuksia nuo syke jutut.Kyllä se neuvolantätikin varmasti sen tiesi.

Samaa mieltä. Ei ne syke jutut paikkaansa pidä... ainakaan aina. Vähän sama juttu ku sanois, että olen 50% varma että tämä vauva on tyttö ;)

Inhottava asenne tädillä, kun on selvästi mainittu että ei halua tieää sukupuolta, niin nitten oikeen lähtee sitä arvuuttelee...

Mutta noi sykkeet nyt on mitä on, älä niihin takerru!

no taisit kimpaantua turhasta.Nuohan on vaan tuollaisia uskomuksia nuo syke jutut.Kyllä se neuvolantätikin varmasti sen tiesi.

Niin...Kuitenkaan en tykännyt siittä että sanotaan kun ultrassakaan eiolla haluttu tietää ja siittä neuvolantädille sanoin, ihmetytti vain miksi laukoo sitten..Mutta juu olen tosiaan raskaana, siksi mietin että möksähdinkö turhaan kun hormoonitkin hyrrää ;)

Nuohan on vaan ihan harmittomia uskomuksia. Ei se terkka sitä tosissaan sanonut. Mailläkin terkka usien naureskeli, että poika siellä sykkiden perusteella on ja taas seuraavan kerran saattoi veikata tyttöä.
Vähän turhasta nyt harmistuit, koska ei se terkka sukupuolta oikeasti tiedä, kunhan leikillään heitti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kohta yksi ne sykkeet ei pidä paikkansa, toisella tytöllä oli paljon korkeampi kuin tällä nyt 2 kk vanhalla eli olisi pitänyt sitten olla poika ja myös vatsan muoto sanoi poikaa mutta tyttö tuli. Kohta kaksi mikset sanonut valittuja sanoja sille tätskälle?

En tahtonut olla ilkeä, tuleehan tämä nainen "hoitamaan" kuitenkin minua jatkossakin + tulevaa vauvaa sitten.

Varmaan tiesikin kyllä. Mutta mitä varten sitä piti edes ruveta arvailemaan, kun ap ihan selvällä suomen kielellä oli sanonut etteivät halua tietää?!
Tyhmästi tehty terkkarilta.

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
kun ap ihan selvällä suomen kielellä oli sanonut etteivät halua tietää?!

Tuo mullakin oli pointtina, jos en olisi sanonut ettei tietää haluta niin ymmärtäisin että sanoi, mutta juuri paria minuttia aikaisemmin kun sen vielä sanoin niin siksi ihmetytti.

En usko sykkeisiin ja älä nyt ainakaan kauaa ole tädille vihainen. Telkassa tuli pari vuotta sitten ohjelma, jossa sanottiin että poikien keskiarvosyke on 135 ja tyttöjen 136. Ne vaihtee tosi paljon samallakin vauvalla, kuten myös meillä aikuisilla.

Vähän outoa käytöstä terkalta lähteä arvuuttelemaan...hieman epäammatillistakin jopa. Ja jos ette sillein ole "tuttuja", ja sekin vielä, että nimenomaan sanoit, ettet halua tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
En usko sykkeisiin ja älä nyt ainakaan kauaa ole tädille vihainen. Telkassa tuli pari vuotta sitten ohjelma, jossa sanottiin että poikien keskiarvosyke on 135 ja tyttöjen 136. Ne vähän vaihtee tosi paljon samallakin vauvalla, kuten myös meillä aikuisille.

En mä vihainen olenkaan, pikemminkin vähän möksähdin kun arvuutellaan vaikka tietoa en halua, hyvillä mielillä siis ensi kerran neuvolaan olen menossa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tuo mullakin oli pointtina, jos en olisi sanonut ettei tietää haluta niin ymmärtäisin että sanoi, mutta juuri paria minuttia aikaisemmin kun sen vielä sanoin niin siksi ihmetytti.

Mutta eihän se haittaa että et halunnut tietää! Ethän joka tapauksessa tiedä edelleenkään. Sykkeet eivät tutkitusti kerro yhtään mitään ja se aivan harmitonta, jos joku niistä leikillään sukupuolta veikkaa. :) Voin minäkin sanoa sinulle, että saat pojan, mutta tuskin pahastut arvauksestani.

en minäkään usko muuta sattumaa voi mun kohdalla olla kun odotin esikoista niin mua ärsytti kun aina neuvolantäti sanoi että ihan pojan sykkeet ja mä asennoin siihen että poika tulee ja niin tuli. Toisessa raskaudessa oli eri täti eikä hän sanonu mitään kun vasta viimeisessä neuvolassa totesi esikoiselle että kuunnellaan siskon sydän äänet mua alkoi hymyilyttää kun toivoin sanaa tyttö mut uskoin että poika tule. Tyttö kuitenkin tuli ja sit kun tää neuvolatäti poisti multa tikkejä niin kysyin et mistä niin päättelit niin totesi et miten häneltä on voinut sellanen sammakko päästä suustaan. Minua se ei häirinnyt kun hän oli sen sanonut tulevalle isoveljelle saadakseen1v9kk vesselin huomion.
ymmärrän että ottaa pattiin minuakin otti ekassa raskaudessa kun aina hoki kun sydän äänet kuunneltiin.

Ehkä en ois loukkaantunut, mutta ihmetellyt kylläkin, missä tuokin mamma on koulutuksensa saanut. Ja ehkä haluaisin jatkossa käydä jonkun vähemmän "uskomus"ihmisen luona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta eihän se haittaa että et halunnut tietää! Ethän joka tapauksessa tiedä edelleenkään. Sykkeet eivät tutkitusti kerro yhtään mitään ja se aivan harmitonta, jos joku niistä leikillään sukupuolta veikkaa. :) Voin minäkin sanoa sinulle, että saat pojan, mutta tuskin pahastut arvauksestani.

Juu, mut sie et olekkaan ammatti ihminen ;) Mutta ihan sama, kirjoitin vain neuvola kuulumiset :D

Ja parasta tuossa kaikessa on, että sitten jos teille tulee tyttö, kuten 50 %:n todennäköisyydellä tuleekin, niin tämä täti voi sitten hihkua, että mitäs minä sanoin!!! Ja sinä et uskonut! Nytpäs näit!

On kyllä silti ihmekäytöstä neuvolan tätiltä. Jos toinen kerran sanoo, ettei halua tietää, niin siltikin sanoo ja vielä jankuttaa, että hän ainakin katsoisi sykkeiden perusteella. Toivon oikeasti pikkasen, että olis poika, niin voisit siinä kohtaa sit muistuttaa neuvolan tätsyä ;)

Eikä tosiaan sykkeet pidä paikkaansa yhtään.

Yhteistyössä