Ärsyttävää kattoa kun kaveri mäiskii lastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku

Vieras
Heti jos lapsi ei tottele nii ottaa tukasta kii tai läimäisee lasta. Viimeksi ku nähtiin niin huitaisi lasta niin että se löi päänsä seinään. Sitte selostaa että eihän näin sais tehdä mutta kun ei hänen lapsi muuten tottele. Pitäis kai tehdä ls-ilmoitus.

Ilmoitusta eteenpäin.Nykylaissa on mahdollisuus tehdä myös ilmoitus lastensuojelutarpeen kartoituksesta. Sinällään se ja sama, mutta ehkä selventää sitä, ettei ls-ilmo ole heti huostaanotto, vaan etsitään oikeanlaista apua!

se on aina ollu aika kovakourainen lastaan kohtaan mutta mun mielestä pahentunu viime aikoina. Tai ei me usein nähdä, mutta aina ku nähdään ja jos lapsi ei sekunnissa tottele nii ottaa kovat otteet käyttöön kun ei kuulemma muuten tottele. Eikös ls-ilmoituksen saanu tehdä nimettömänäki? En haluais että tietää kuka tehny...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No et sitten saanut suutasi auki? Oletpa ihan yhtä kamala kuin äitinsä.

Tiedän, kynnys tehdä kaverista on vaan KORKEA. Mutta pakko se on. Viimeksi ku nähtiin niin mun omat lapset oli ihan peloissaan kun ne näki kuinka se käsitteli lastaan. Meillä kun ei koskaan missään tilanteessa käytetä fyysistä väkivaltaa (ja silti meidän lapset tottelee ihan hyvin).

..ja lässynlää. Toivottavasti te kaikki muut olette niin täydellisiä äitejä, että ilkeät naapurinne/ystävänne eivät koskaan tee teistä mitään ilmiantoa.

Muita virheitä voin tehdä, mut mitään lastensuojelutoimia tarvitsevaa en (väkivalta, heitteillejättö, tms,). Täydellinen ei tarvitse olla, mut väkivalta on siitä aikalailla siellä toisessa ääripäässä. Sitä ei tarvitse lapsen sietää kertaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Mikset halua et kaverisi saa tietää? Joskus kylmä suihku vasten kasvoja on ainoa oikea tapa.

Säkö haluaisit että kerrottais että sinä oot tehny ilmoituksen, jos kyseessä olis sun kaveri?

No nähtävästi tuo on yleinen mielipide tällä palstalla. Monikohan vaan oikeasti ojentaa kaveriaan tämän lastenkasvatuksessa, saati juoruaa ls-ilmoituksen. Luulenpa, että aika moni olis ihan hiljaa vaan..

Mikset halua et kaverisi saa tietää? Joskus kylmä suihku vasten kasvoja on ainoa oikea tapa.

Säkö haluaisit että kerrottais että sinä oot tehny ilmoituksen, jos kyseessä olis sun kaveri?

No. Jos mun kaverini pahoinpitelisi lastaan, niin minä kertoisin sille kaverille, että hänellä on kaksi vaihtoehtoa; joko mäiskiminen loppuu tai minä teen ilmoituksen lastensuojeluun. Ja niin myös toimisin.

Siis oletko itse vaan vieressä toljottanut kun kaveri hakkaa lastaan??? Miten olet ilennyt? Kyllä olisin sanonut asiasta ja puolustanut lasta. Jos lastensuojeluilmon tekeminen tuntuu ikävältä, voithan aina ottaa yhteyttä myös siihen neuvolaan, missä ap käy lapsensa kanssa. Tosin minun mielestäni lastensuojelullakin olisi tuossa tekemistä. Ehkä ilmoitus molempiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas:
Mun mielestä ap on tavallaan myös osallinen tuohon kun ei uskalla puuttua, kerran lyö hieman kovempaa.....

Kyllä mä ajattelin tehdä siitä ilmoituksen mutten kyllä halua että se tietää kuka sen on tehny. Se käyttäytyy samalla tavoin lastaan kohti kaikkien nähden joten kuka tahansa vois tehdä sen ilmoituksen. Mutta kukaan ei oo tehny.

Ei tietenkään ole sallittua, mutta ennen kuin ilmoitat keskustele kaverisi kanssa asiasta. Itseäni inhottaa hakkaavat vanhemmat ja huutavat. Tottakai lapsille opetetaan käytöstavat, mutta keinot eivät ole hakkaaminen ja huutaminen.

Lisään tähän vielä, että sinun moite kyllä todennäköisesti tulee tehoamaan paremmin kuin lastensuojelun, koska saattaa herättää tämän henkilön tajuamaan tekosiaan. Tai sitten ei. Siinä tapauksessa hän varmaankin haistattaa sulla pitkät. Mutta sitten siis tulee kyseeseen se vaihtoehto B ja silloinhan se kaveri jo taitaa tietää kuka sen ilmoituksen on tehnyt...

Minusta mikään ystävyys ei ole niin tärkeä että katselisin lapsen lyömistä. Minä olen kyllä omassa ystäväpiirissäni ihan tunnettu siitä, että hirveästi en sanojani kaunistele ja omat ystäväni ovat jopa tätä piirrettä oppineet arvostamaankin. Kait.

Yhteistyössä