H
"henna"
Vieras
Pieni mutta todella kiusallinen ongelma - yksi työkaveri myy jatkuvasti jotain. Milloin on lasten joukkuekaramelleja, milloin arpoja ja jouluna on pakko ostaa kalenteri. Tuntuu, että hän on koko ajan "niskassa" vaatimassa ostamaan. Talouteni ei kaadu 5-10 euron ostokseen, mutta kun näitä on vuodessa vähintään 5 kertaa niin ei tunnu kivalta, etenkään kun en haluaisi ostaa mitään. Kannatan omien kummilasteni urheiluharrastuksia ja lahjoitan yhteen hyväntekeväisyyskohteeseen säännöllisesti.
Olisko kenelläkään ideoita miten sanoa asiallisesti etten halua olla jatkuvasti ostamassa jotain häneltä? Olen varmaan liian kiltti... mutta olen sanonut mm. yhden kalenterin kohdalla, että olen jo ostanut sellaisen muualta, johon vastaus kuului: osta toinen, ei tämä maksa kuin kympin. Kerran sanoin, että ei minulla ole pientä käteistä arpaa varten (3/kpl) johon hän ehdotti, että ostan kolme arpaa ja hän antaa vaihtorahana euron joka sattui löytymään taskusta..
Olisko kenelläkään ideoita miten sanoa asiallisesti etten halua olla jatkuvasti ostamassa jotain häneltä? Olen varmaan liian kiltti... mutta olen sanonut mm. yhden kalenterin kohdalla, että olen jo ostanut sellaisen muualta, johon vastaus kuului: osta toinen, ei tämä maksa kuin kympin. Kerran sanoin, että ei minulla ole pientä käteistä arpaa varten (3/kpl) johon hän ehdotti, että ostan kolme arpaa ja hän antaa vaihtorahana euron joka sattui löytymään taskusta..