ärsyttävä vastaanotto mielenterv.toimistolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
kävin taas mielenterveystoimistölla.... sairastuin masennukseen 2v sitten. välillä masennus oli poissa mut nyt taas tuntuu et mikään ei huvita mitään ei jaksa tehä, aina väsyttää... lääkkeitä olen syöny koko ajan tosin nyt minimi annoksella.

tuntuu vaan tyhmältä ja turhauttavalta käydä tuolla mtt:ssä kun tuntuu ettei siitä mitään apua. koti asiat ok, miehen kans menee paremmin kun hyvin. rahasta vaan tiukkaa tän loppu vuoden. ens vuoden alusta taas helpottaa. siihen se jus vetos et mulla kaikki periaatteessa hyvin, et tarviinko kuitenkaan apua, et mun elämä nyt tällähetkellä vaan tätä odottamista (mitä tehdään tolle kädelle, leikataanko vai ei jne), et mun pitäs vaan kuulemma saaha itseni liikkeelle ja harrastamaan jotain. mitään kun en harrasta ja reilun vuoden asunu uudella paikkakunnalla ja ketään en tunne. sain kuitenkin ajan 2 viikon päähän....

onko muita joilla masennus uusinu?? pitäskö mun vaihtaa hoitajaa???

Alkuperäinen kirjoittaja ammemari:
:) vaihda asennetta niin ettei syy olekkaan ympäristössä ja hoitajissa. Aloita liikunta ( 4-5krt viikossa). Jos ei se tehoa niin vaihda lääkitystä.

alottasin liikunnan os jaksas, mut en vaan jaksa lähtee mihinkään lenkille tmv... ei vaanjaksa....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ammemari:
:) vaihda asennetta niin ettei syy olekkaan ympäristössä ja hoitajissa. Aloita liikunta ( 4-5krt viikossa). Jos ei se tehoa niin vaihda lääkitystä.

alottasin liikunnan os jaksas, mut en vaan jaksa lähtee mihinkään lenkille tmv... ei vaanjaksa....

Sitoudu johonkin joka maksaa ja raahaat ittes sinne ;) Se auttoi itselläni tai auttaa.
Vaikeinta on lähteminen,pakota itsesi liikkeelle.Vaikka et jaksaiskaan.

No aika työliintyneeltä kuullostaa tuo hoitaja... Yleensähän juuri "kulissit" on ns.kunnossa vaan ihminen itse tuntee itsensä masentuneeksi.Siis tarkotan nyt kulisseilla sitä et ei masennustila vaadi yleensä et miehen kanssa menee huonosti,lainat jää maksamatta jne.
Ja ylipäänsä onkohan nuo lääkkeetkään juuri siulle sopivia jos ne eivät oo auttanu masennukseen...Onhan niitäkin vaikka minkälaisia olemassa.En tiiä mut jos tunnet olosi vieläkin yhtä masentuneeksi kuin mennessäs ekaa kertaa hoitajan luo niin sillon tää ihminen ei oo osannu auttaa sinua.Siinä tapauksessa mie ainakin vaihtasin hoitajan toiseen ja muutenki kuullosti tuon hoitajan jutut omituisilta :/ .
Voimia siulle :hug:

no ei tuo vastaanotto minusta kovin asiallista ollut siellä mtt:ssä..totta,että jokin harrastus voisi auttaa,mutta eikö kuitenkin ensin pitäisi varmistaa että lääkitys kohdallaan jne?
ei voi vaan olettaa,että jos ihmisellä asiat ns hyvin,että ne oikeasti olisivat hyvin.
hyvänen aika,voihan masennus syventyä ja siihen voi tarvita lisää apua. Masentunut ihminen ei ehkä oikeasti jaksa aloittaa mitään uutta harrastusta tuosta vaan..

Yhteistyössä