ärsyttävä lääkäri,voi piru kun ottaa vieläkin päähän!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mulla on viikkoja 33+2 ja eilen aamulla kun kävin vessassa niin paperiin jäi ihan tosi paljon semmosta kellertävää limaa. Ja sitä sitten oli paljon ja tuli vielä useampaan otteeseen limaklönttejä. No siinä sitten pähkäilin, kun ekaa odotan, että pitääkö tuosta nyt soitella jonnekkin jos vaikka on limatulppaa. Soitin sitten synnärille ja kerroin tilanteen ja kysyin pitäiskö tuosta nyt huolestua ja sieltä kätilö vastas että tuuppa näytille niin selvitellään mitä se lima on.
No joo, lähdin sitten sairaalalle ja voi perkele mikä lääkäri siellä oli vastassa. Olen aiemmin käynyt supistusten takia siellä näytillä ja nyt tämä lääkäri heti ensimmäisenä kysyi "Noh, mikäs tällä kertaa on vaivana?" melko inhottavalla äänensävyllä ja tehden selväksi että mitäs helvettiä mä hänen kallisarvoista aikaansa tulen sinne tuhlaamaan. Kerroin sitten oireista ja sanoin että soittelin ensin ja pyydettiin näytille. Tuhahteli siinä jotain ja käski ottaa pöksyt pois niin kattotaan. Tein työtä käskettyä ja lääkäri rupes ronkkimaan (hyvin kovakouraisesti, otti oikeasti kipeää). Sanoi ettei täällä mitään limoja näy ja minä siihen että no sitä on kyllä tullut niin paljon ja lääkäri vaan jankkaa että ei täällä mitään ole että se on valkovuotoa mitä sieltä on tullut. Sanoin sitten että ok, en mä täällä ihan huvikseni sitten ramppaa että itsepähän pyysitte näytille. Ei vastannut tähän mitään. Kysyin sitten että mistä mä sitten erotan sen limatulpan. Oli kuin ei olisi kuullutkaan kysymystäni ja hoitaja sitten ystävällisesti vastasi. No lääkäri katsoi vielä alakautta ultralla kohdunsuun tilanteen ja se ok. Sitten lekuri sanoi että kun limatulppaa tulee niin se on sitten oikein semmosta limaa, ja sanoin hänelle että no sellasta se mun vuoto oli ja että eikö se tulppa voi tulla osissakin pois, ettei vältäämättä kaikki tuu kerralla. Kovin "mukavasti" tuhahti siihen että "no kai sitte" ja rupesi ottamaan hanskoja pois ja paineli tietokoneelle. En siinä vaiheessa tiennyt että saako jo nousta vai mitä kun ei mitään mulle sanonut. Itku tuli kun tuolta lähdin, toivottavasti ei tartte enäää ikinä olla tuon kanssa tekemisissä. :(

[QUOTE="vieras";27461472]Miksette te sano tällaisille ihmisille mitään? Ei lääkäri ole mikään suuren suuri auktoriteetti, joka hommaa teidät linnaan jos vähän kerrotte totuuksia. "Kiitos huonosta palvelusta, tästä menee muuten tietoa eteenpäin."[/QUOTE]

juuri näin.

Mitä ihmeen tyydytystä tuollaiset lääkärit saa potilaiden huonosta kohtelusta. Tuskin sitä nyt tosiaan huvikseen sinne näytille tulee, ja parempihan se on tarkistaa kuin yksin kotona hermoilla. Ärsyttää kyllä sun puolesta tuommoinen kohtelu!

Tietenkin on ymmärrettävää, että resurssit on rajalliset, mutta kun itse ei ole lääkäri tai omaa tutkimuslaitteita niin lääkäriin sitä on mentävä. Lisäksi on kyllä itselle käynyt useamman kerran niin, että lääkärin ylimielinen asenne (mitä sä täällä teet, ei sulla mikään ole) on estänyt oikean diagnoosin teon ja resursseja on mennyt vaan enemmän hukkaan, kun on joutunut varaamaan uuden lääkäriajan, joka on oireita kuuntelemalla ja tutkimuksia tekemällä huomannut, että kaikki ei olekaan kunnossa.

Mukavaa odotuksen jatkoa sinulle ja toivotaan, että tulevat lääkärikäynnit sujuu paremmin :)

Höh, olipa inhottava. Saahan sitä esikoisen (ja vaikka kymmenennenkin lapsen) odottaja olla huolissaan. Ja jos itse pyysivät näytille nin kummallista kohtelua. Sitä paitsi koskaan kun ei tiedä, minäkin menin "pikkuvaivasta" näytille josta neuvolassakn sanottiin että olen vain yliherkkä ja hysteerinen. No nyt makaan sairaalassa 100% liikkumiskiellossa. Et semmoinen normaali pikkuvaiva rv 24...

No, jos sulla kohdunsuun tilanne oli kuitenkin ok, sehän on hyvä. Tsemppiä loppuodotukseen, sulla on hyvät viikot jo. :hug:

Viimeksi muokattu:
Mä oon aina niin huono sanomaan vastaan tommosissa tilanteissa. Mutta sanoin kyllä hänelle kun siinä tutkimuspöydällä jalat leviällä makasin että itse te mut näytille pyysitte kun soitin, en mä huvin vuoksi tänne lähtenyt. Ja mietin tuota palautteen antamista, pitää selvittää kuinka sen sais tehtyä. Oli kyllä tosi inhottava olo koko loppupäivän, ihan kun sitä ei tosiaan sais olla huolissaan omasta lapsesta. Ja vielä kun he itse puhelimessa neuvoivat tulemaan näytille.

Meneppäs sairaalan nettisivuille; siltä varmasti löytyy tie palautteen antoon. Lisäksi voit soittaa suoraan sinne polille; sieltä ohjaavat suoraan lääkäreiden esimiehelle.

kyllä mä olen sanonut epäasialliselle lääkärille ihan suoraan. Sanoin, että sä olet palveluammatissa ja mä olen sun asiakas. En todellakaan huvikseni tule lääkäriin aikaa tappamaan vaan ihan siksi että puhelimessa mut tänne ohjattiin. Sun asenteesi mua kohtaan on ihan täysin epäasiallinen ja kannattaa muistaa, että mulla on kaikki oikeudet valittaa sun käytöksestäsi eteenpäin. Ihminen tulee lääkäriin yleensä siksi, että on joko sairas tai huolestunut omasta terveydestään ja siinä tilanteessa paska palvelu ja epäkunnioitus on ehkä viimeinen asia mitä toivoisi saavansa.

Lääkäri pahoitteli käytöstään ja oli aika nöyrää poikaa :D

[QUOTE="niin";27462342]olisko nyt hormoonitkin suurennellut asioita? joillakin lääkäreillä voi olla sellanen vaa asenne/luonne[/QUOTE]

No mitä helvettiä? Ei lääkärillä voi olla sellainen asenne ja luonne että vittuilee päin potilaan naamaa" Lääkärin työ on nimenomaan sellaista, jossa tarvitaan hienotunteisuutta ja empatiakykyä, ja jos ei niihin kykene niin ei tarvitse työskennellä lääkärinä, mutta ei sitä huonoa käytöstä millään luonteella selitellä.

[QUOTE="vieras";27461472]Miksette te sano tällaisille ihmisille mitään? Ei lääkäri ole mikään suuren suuri auktoriteetti, joka hommaa teidät linnaan jos vähän kerrotte totuuksia. "Kiitos huonosta palvelusta, tästä menee muuten tietoa eteenpäin."[/QUOTE]

Siksi, että jos kyse pienestä paikkakunnasta/sairaalasta, niin on hyvin todennäköistä, että sama tyyppi on ronkkimassa sitä jalkoväliä seuraavallakin kerralla...

[QUOTE="...";27462437]Siksi, että jos kyse pienestä paikkakunnasta/sairaalasta, niin on hyvin todennäköistä, että sama tyyppi on ronkkimassa sitä jalkoväliä seuraavallakin kerralla...[/QUOTE]

ja säkö haluat että seuraavallakin kerralla asenne on samanlainen? Eikö asiasta kannattaisi sanoa, niin siihen asenteeseen saattaisi kummasti tulla muutostakin? Ei muutosta saa ikinä aikaan jos ei sitä vaadi.

[QUOTE="vieras";27462464]ja säkö haluat että seuraavallakin kerralla asenne on samanlainen? Eikö asiasta kannattaisi sanoa, niin siihen asenteeseen saattaisi kummasti tulla muutostakin? Ei muutosta saa ikinä aikaan jos ei sitä vaadi.[/QUOTE]

No mitäpä luulet sen kohtelun olevan sen jälkeen, kun on kuullut valituksesta? Tuskin on ainakaan hellävaraisempi ja sydämmellisempi.
Mielestäni typerä käydä itselleen tekemään hallaa tuollaisessa tilanteessa.
Sitten kun raskaus on ohi ja lapsi ulkona, voi laittaa palautetta menemään, kun ei itse enää ole tulilinjalla.

[QUOTE="...";27462472]No mitäpä luulet sen kohtelun olevan sen jälkeen, kun on kuullut valituksesta? Tuskin on ainakaan hellävaraisempi ja sydämmellisempi.
Mielestäni typerä käydä itselleen tekemään hallaa tuollaisessa tilanteessa.
Sitten kun raskaus on ohi ja lapsi ulkona, voi laittaa palautetta menemään, kun ei itse enää ole tulilinjalla.[/QUOTE]

ei sitä palautetta tarvitse aina suoraan ylemmälle taholle laittaa. Palautteen voi antaa ihan päin naamaakin. Uskon, että lääkärikin arvostaa enemmän sitä että sanotaan palaute suoraan kuin että hymyillään lääkärille ja kotona aletaan tehtailemaan valituksia. Jos sanot lääkärille palautteesi eikä asenne ole seuraavalla kerralla muuttnut, niin sitten vaan valitusta ylemmäs ja vaadit päästä toiselle lääkärille. Ei kai mikään synnytyssairaala niin pieni ole että olisi vain yksi ainoa lääkäri koko talossa?

[QUOTE="vieras";27462491]ei sitä palautetta tarvitse aina suoraan ylemmälle taholle laittaa. Palautteen voi antaa ihan päin naamaakin. Uskon, että lääkärikin arvostaa enemmän sitä että sanotaan palaute suoraan kuin että hymyillään lääkärille ja kotona aletaan tehtailemaan valituksia. Jos sanot lääkärille palautteesi eikä asenne ole seuraavalla kerralla muuttnut, niin sitten vaan valitusta ylemmäs ja vaadit päästä toiselle lääkärille. Ei kai mikään synnytyssairaala niin pieni ole että olisi vain yksi ainoa lääkäri koko talossa?[/QUOTE]
Oletko nyt oikeasti vähän naivi. Jos sanot jollekulle ihmiselle päin naamaa, että "en pidä sinusta/käytöksestäsi", niin luuletko todella, että hän "ottaa opikseen" ja alkaa kohtelemaan sinua mukavammin?

Ikävä kyllä oikeassa elämässä asiat eivät mene noin, vaan jos sanot kelle tahansa asiakaspalvelutehtävissä olevalle tyypille, että hänen asenteessaan olisi korjaamisen varaa, niin ihan varmasti saat paskemapaa palvelua ja kaksinkerroin vittuilua seuraavalla kerralla.

[QUOTE="...";27462544]Oletko nyt oikeasti vähän naivi. Jos sanot jollekulle ihmiselle päin naamaa, että "en pidä sinusta/käytöksestäsi", niin luuletko todella, että hän "ottaa opikseen" ja alkaa kohtelemaan sinua mukavammin?

Ikävä kyllä oikeassa elämässä asiat eivät mene noin, vaan jos sanot kelle tahansa asiakaspalvelutehtävissä olevalle tyypille, että hänen asenteessaan olisi korjaamisen varaa, niin ihan varmasti saat paskemapaa palvelua ja kaksinkerroin vittuilua seuraavalla kerralla.[/QUOTE]

Ai, harmi jos sulla on tuollaisia kokemuksia, mulla ei. Kyllä mä olen sanonut huomauttanut monellekin aspalle surkeasta palvelusta, ja saanut seuraavalla kerralla parempaa. Pointti onkin siinä miten asian esittää. Ei "minä en pidä sinusta" ole mikään palaute. En tietenkään tiedä ovatko nämä huonosti palvelleen parantaneet asennettaan kaikkia asiakkaita kohtaan, vai vain minua esimerkiksi ylemmälle taholle menevän valituksen pelossa.

[QUOTE="vieras";27462568]Ai, harmi jos sulla on tuollaisia kokemuksia, mulla ei. Kyllä mä olen sanonut huomauttanut monellekin aspalle surkeasta palvelusta, ja saanut seuraavalla kerralla parempaa. Pointti onkin siinä miten asian esittää. Ei "minä en pidä sinusta" ole mikään palaute. En tietenkään tiedä ovatko nämä huonosti palvelleen parantaneet asennettaan kaikkia asiakkaita kohtaan, vai vain minua esimerkiksi ylemmälle taholle menevän valituksen pelossa.[/QUOTE]

Kukaan ihminen ei pidä siitä, että saa negatiivista palautetta (vaikka olisi aiheellistakin ja asiallistakin). Näin ollen on ihan ymmärrettävää, että siihen ihmiseen, jolta negatiivisen palautteen saa, suhtautuu penseästi.

Tietyissä ammateissa tuo palautteen saaminen todennäköisesti saa aikaan sen, että ko. henkilö esittää sinulle ystävällisempää seuraavalla kerralla, mutta satavarmasti hän ei sinusta asiakkaana pidä. Näin ollen, milloin vain mahdollista, hän "antaa palautteen jossain muodossa takaisin". Toisaalta lääkärin ja monen muun asiakaspalvelijan välillä on melkoinen ero, eli lääkärin asema ei hetkahda mihinkään, vaikka asiakas kirjailisi millaisen valituksen tahansa. Sen sijaan jonkun kaupan kassan asemaan ja työpaikkaan se voikin vaikuttaa.

[QUOTE="...";27462626]Kukaan ihminen ei pidä siitä, että saa negatiivista palautetta (vaikka olisi aiheellistakin ja asiallistakin). Näin ollen on ihan ymmärrettävää, että siihen ihmiseen, jolta negatiivisen palautteen saa, suhtautuu penseästi.

Tietyissä ammateissa tuo palautteen saaminen todennäköisesti saa aikaan sen, että ko. henkilö esittää sinulle ystävällisempää seuraavalla kerralla, mutta satavarmasti hän ei sinusta asiakkaana pidä. Näin ollen, milloin vain mahdollista, hän "antaa palautteen jossain muodossa takaisin". Toisaalta lääkärin ja monen muun asiakaspalvelijan välillä on melkoinen ero, eli lääkärin asema ei hetkahda mihinkään, vaikka asiakas kirjailisi millaisen valituksen tahansa. Sen sijaan jonkun kaupan kassan asemaan ja työpaikkaan se voikin vaikuttaa.[/QUOTE]

Näinhän se on, mutta mulle ei olekaan mitään väliä mitä se lääkäri musta ajattelee, kunahn se kohtelee asianmukaisesti. Ja lääkäri nyt ei oikein voi "antaa palautetta takaisin" eli kostaa jotenkin esimerkiksi mun hoitoon liittyvissä asioissa, koska silloinhan hän todennäköisesti tekisi hoitovirheen, josta taas tulisi paljon isompi juttu ja mahdollisesti jo ongelmia lääkärillekin.

Minäkään en kyllä ymmärrä, miksi tuossa tilanteessa ei olis voinut siltä lekurilta kysyä, että mikä sen pyllyä nyt niin hiertää? Ei ne mitään jumalia ole, ihan normaaleja ihmisiä, mullakin ystävinä jopa. Ja ihan takuulla itse sanoisin, jos ala-arvoista kohtelua saisin. Itseasiassa raskaanaollessa luultavasti puhkeaisin itkemään ja sitten sanoisin. :)

[QUOTE="vieras";27462638]Näinhän se on, mutta mulle ei olekaan mitään väliä mitä se lääkäri musta ajattelee, kunahn se kohtelee asianmukaisesti. Ja lääkäri nyt ei oikein voi "antaa palautetta takaisin" eli kostaa jotenkin esimerkiksi mun hoitoon liittyvissä asioissa, koska silloinhan hän todennäköisesti tekisi hoitovirheen, josta taas tulisi paljon isompi juttu ja mahdollisesti jo ongelmia lääkärillekin.[/QUOTE]

No voihan. Seuraavalla kerralla tyyppi voi olla kahta vittumaisempi ja kovakouraisempi, mutta tekee sen muka-ystävällisesti, jolloin et voi asiasta valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27462697:
mää ymmärrän aapeeta, itekkään en osais siimä tilanteessa sanoo, palautetta kyllä laittaisin

just tämä on jotenin ärsyttävää, että ihan kaikkialla (ei pelkästään lääkäriasioissa) ihmiset ei sano suoraan siinä tilanteessa huonosti kohtelevalle henkilölle että mikä mättää, vaan sitten myöhemmin pitää ottaa yhteyttä johonkin potilasasiamieheen joka selvittelee niitä sotkuja. Just mä luin jonkun artikkelin, missä potilasasiamies sanoi että liian usein ihmiset tekee valituksen niin, etteivät ole huomauttaneet esim. huonosti käyttäytyvälle lääkärille itse mitään ja se aiheuttaa sitten pitkiä jonoja esim. hoitovirheiden käsittelyssä, kun jonossa on miljoona näitä "lääkäri oli tyhmä" valituksia... Asiaan voisi monesti saada helpommin ja nopeammin selvyyden ihan sanomalla suoraan. Voi olla että lääkärillä on huono päivä, stressiä, väsyttää, omia ongelmia jne. eikä ehkä edes huomaa tympeää käytöstään mutta jos joku asiasta huomauttaisi niin tilanne voisi heti korjaantua...

Yhteistyössä