voi vitsi mikä lääkäri!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
viikko sitten toinen lääkäri antoi sairaslomaa kohdunsuun pehmentymisen vuoksi ja määräsi kontrolliin tänään ja varoitti että loma tod näkösesti jatkuu. No nyt sitten oli eri lääkäri ja oli heti sitä mieltä ennen edes paikkoja näkemättä että töihin on palattava!! Oon ollut nyt koko kuun pois töistä talvilomalla ja sairaslomalla ja nyt on sitten töihin mentävä nosteleen 20kg painavia maitolaatikoita kun tää mies lääkäri sitä mieltä että ihan normaalia vaikka toinen kieltää imuroimisen!!! (ja rv 28) Ottaa niin päähän kun olin jo aatellut että en enää töihin mee.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
viikko sitten toinen lääkäri antoi sairaslomaa kohdunsuun pehmentymisen vuoksi ja määräsi kontrolliin tänään ja varoitti että loma tod näkösesti jatkuu. No nyt sitten oli eri lääkäri ja oli heti sitä mieltä ennen edes paikkoja näkemättä että töihin on palattava!! Oon ollut nyt koko kuun pois töistä talvilomalla ja sairaslomalla ja nyt on sitten töihin mentävä nosteleen 20kg painavia maitolaatikoita kun tää mies lääkäri sitä mieltä että ihan normaalia vaikka toinen kieltää imuroimisen!!! (ja rv 28) Ottaa niin päähän kun olin jo aatellut että en enää töihin mee.

Nyt menet vaan kylmän rauhallisesti toiselle lääkärille ja selvität tilanteen hänelle. Minulla oli esikoisen kanssa sellainen tilanne, että supisteli todella pahasti jo viikosta 20 lähtien. Useimmat lääkärit oli aina sitä mieltä, että olet kotona, koska fyysinen työ sekä väkivallan mahdollisuus siellä erittäin suuri. Aina joukossa oli kuitenkin joku lääkäri joka pisti minut töihin. kävin siellä päivän ja olin taas sairaslomalla kovien supistuksien takia. Sitten en enää suostunut tuohon. Sanoin neuvolalääkärille, että onko tässä mitään järkeä ja hänen mielestä jään ehdottomasti kotiin loppuajaksi. Kannattaa mennä vaikka yksityiselle, jos muuten asia ei luonnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Käy toisella lääkärillä. Totta sie sanoit ton sille lääkärille että toinen lääkäri on kieltänyt imuroimastakin?

en huomannut sanoa, ois varmaan pitänyt, sai mut vaan lannistettua kun yritin selittää kuinka rankka työ on fyysisesti, mut ei halunnut ymmärtää.

meen tapanin päivänä nyt koittaan, onneks ei oo kuorma päivä, niin ei niin rankka. Ajattelin kyllä sitten mennä hakeen lomaa jos ois sitten jo oma lääkäri palannut takasin.

Niin no.. nuilla viikoilla kohdunsuu voi olla jo hieman pehmentynyt, kunhan ei ole auennut/kaulakanava lyhentynyt, ei haittaa. Supistelutkaan eivät ole vaaraksi, jos eivät ole avanneet kohdunsuuta. Monet lääkärit ( erikoislääkärit siis ) ovat sitä mieltä, että liian herkästi määrätään sairaslomalle.

Toki tiedän kokemuksesta, miten rassaavaa se on, kun supistelee ja kokoajan saa miettiä, että tekeeköhän nää nyt jotain tuolla kohdunsuulla :/

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Niin no.. nuilla viikoilla kohdunsuu voi olla jo hieman pehmentynyt, kunhan ei ole auennut/kaulakanava lyhentynyt, ei haittaa. Supistelutkaan eivät ole vaaraksi, jos eivät ole avanneet kohdunsuuta. Monet lääkärit ( erikoislääkärit siis ) ovat sitä mieltä, että liian herkästi määrätään sairaslomalle.

Toki tiedän kokemuksesta, miten rassaavaa se on, kun supistelee ja kokoajan saa miettiä, että tekeeköhän nää nyt jotain tuolla kohdunsuulla :/

Mutta kun kohdunsuu on pehmentynyt ja työ on 20 kilon laatikoiden nostoa, niin eihän se työmaa ole oikea paikka raskaanaolevalle naiselle. Minä synnytin rv 33 keskosen enkä soisi sitä kenellekään, en ainakaan sen takia että lääkäri on idiootti, asenteella että töihin vaan. Äkkiähän se kohdunkaula siitä lyhenee ja avautuu jos on alkanut pehmenemään, nämä ovat niiitä asioita joilla en lähtisi leikkimään.

Yhteistyössä