Ärsyttävä anoppi,haluaa vauvan hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta.. tyttö 4kk ja ärsyttää kun anoppi AINA kun nähdään niin alkaa puhua meille lapsi sylissä (lässyttää lapselle) "totutellaan nyt mummolaan, täällä sitten sinä aina olet hoidossa" ja kyselee meiltä useasti että "joko se tunnistaa meidät", "joko se tietää missä on" jne.. "milloin annatte yökylään" jne... en minä aio antaa lastani heille hoitoon yökylään pitkään aikaan, en edes 1-vuotiaana. en luota heihin tarpeeksi enkä muutenkaan halua antaa. joten onko pakko? samoin tuo mummo kutsuu aina vieraita kylään ja esittelee lapsenlastaan kaikille omasta sylistä käsin ja vieraat kysyvät häneltä että saako ottaa syliin jne... vaikka lapsi vierastaa. nuo tilanteet olen katkaissut pyytämällä lapsen takaisin syliin. ärsyttäisikö muita?

Ei ole pakko, en minäkään ole koskaan antanut lapsia hoitoon anoppilaan.

Mutta sinun anoppisi kyllä kuullostaa mukavalta ihmiseltä joka innoissaan hössöttää, koita ymmärtää häntä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ei ole pakko, en minäkään ole koskaan antanut lapsia hoitoon anoppilaan.

Mutta sinun anoppisi kyllä kuullostaa mukavalta ihmiseltä joka innoissaan hössöttää, koita ymmärtää häntä :flower:

Jep, samalta ku mun anoppi esikoisen aikaan =) Kyllä se helpottaa... Ellei sitten oikeasti ole aihetta luottamuspulalle :/

mä aina tässä kohtaa mietin, että mitä sitten, kun itse on anoppi ja miniä ei anna lapsenlasta hoitoon, kun ei luota ja vie ennemmin omalle äidilleen... Voi vähän kirpasta...

Mummo rakastaa lapsenlastaan.

Hän taitaa olla ensimmäisesi?
Silloin kun oma lapseni oli vauva, olin myös todella omistushaluinen ja arka antamaan vieraiden syliin.
Mummot olivat poikkeus. Ja on vain ihana katsoa kun molemmat isovanhemmat hössöttävät ja ovat haltioissaan.

Voisit sanoa mummolle, että et halua hänen antavan vieraiden syliin lasta, mutta en näe mitään pahaa siinä, että mummo haluaa helliä pikkuista.
Ja nuo kylääntulojutut on tuossa iässä vielä puhetta.
Isompana voi hyvin jo kyläillä lapsi itsekseenkin muutaman tunnin mummolassa.

Ole iloinen, että lapsella on rakastavat isovanhemmat, toisinkin voisi olla.
Kun lapsi kasvaa niin huomaat, että siitä on sinullekin etua :)

ihan mun ex-anopilta, joka eli uudestaan omaa äitiyttään saadessani esikoiseni 13 vuotta sitten. Todellakin ärsyttävää oli, kun olin vielä ekaa kertaa tullut äidiksi. Monesti mietinkin, että tajusko se edes että kumpi tässä nyt äidiksi tulikaan...

Meilä lapsilla ei ole ku yhet isovanhemmat, miehen vanhempiin ei olla oltu yhteyvessä reiluun kolmeen vuoteen. eivät ole nähny lapsenlapsiaan koskaan ja tuskin koskaan näkevät. minun vanhemmat auttavat lasten kans jos tarvii, esikoinen on ollu mummolasa 6 yötä, ikää on nyt 3,5v. esimmäisen kerran oli 8kk ikäsennä ku oli kaverin häät. viimeksi kuopuksen syntymän aikoihin. ja vaikka oltais miehen vanhempien kans yhteyvessä en ikinä antais heille lapsi hoitoon, etes hetkeksi. varmaan asia tulee nokille ku pojilla on oma perhe... eikä miniät luota että anoppi osais. voi kieltämättä kirpasta!

Ap, millä tavoin oma äitisi olisi lapsellenne parempi hoitaja kuin anoppi? Jospa miehesi on asiasta toista mieltä. Oletko kuunnellut hänen mielipidettään? Lapsi on kuitenkin teidän yhteinen. Kuulostat kyllä aika hurjalta miniältä.

En kyllä minäkään tykkäisi jos jatkuvasti kerjättäisi lasta hoitoon. Mulla on onneksi niin mahtava anoppi joka on synnyttänyt 9 lasta ja on varmasti paljon taitavampi lasten hpoidossa kuin minä jolla on vasta yksi 2v lapsi ja sinne olenkin antanut lapsen hoitoon mielelläni on ollut tarvetta. Yötä siellä ei ole ollut mutta lyhyempiä 2 tunnin aikoja kyllä on ollut.
Myös omalla äidilläni on ollut hoidossa mutta kun asuu toisessa kaupungissa niin aika harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ap, millä tavoin oma äitisi olisi lapsellenne parempi hoitaja kuin anoppi? Jospa miehesi on asiasta toista mieltä. Oletko kuunnellut hänen mielipidettään? Lapsi on kuitenkin teidän yhteinen. Kuulostat kyllä aika hurjalta miniältä.

En tunne anoppia kovin hyvin, eikä hän ole kiinnostunut tutustumaan minuun vaikka olen yrittänyt kertoa itsestäni ja taustoistani ja kysellyt häneltä kaikenlaista! Ensinnäkin hän on uskovainen, pitää pyhäkouluja, enkä halua että hän siihen opettaa meidän lasta jne... ainakaan vauvana en halua antaa hoitoon lastani, miksi pitäisi? Miehenikään mielestä lapsella ei ole kiire mennä hoitoon.

Niin ja erona on, että oman äitini tunnen hyvin - tiedän että häneen voi luottaa ja hänelle uskallan sanoa suoraan ohjeita, hänelle voin sanoa mitä vaan. Anoppi on vieras.

Lisään vielä että anopin hössötys ärsyttää - oma äitini suhtautuu rauhallisemmin mutta lämpimästi, ja se on mielestäni mukavampi tapa. Äitini myöskään ei "omi" vauvaa syliinsä ja esittele häntä kaikille naapureille jne. vaan rauhassa ollaan yhdessä mummolassa.

minusta nyt kyllä ap vaikuttaa ihan pöntöltä. ei sitä tartte yökylään antaa, mutta onko se äidiltä pois jos isoäiti on innoissaan lapsenlapsesta?

Hohhoijaa taas.

No minä en yleensäkään antais pientä vauvaa yöhoitoon mihinkään, tietty jos olis joku tosi tosi pakottava syy. Meillä joskus esikoisen ollessa pienempi tuli mieheni vanhemmat tänne, kun kävimme pikaisella risteilyllä, mut tytöllä toki oli ikää jo enempi.

Apta ärsyttää kun mummi kyselee "joko se tunnistaa meidät"??????

Haloo? HALOO?

Miten tollanen voi ärsyttää, toinen ihan intona?

Mua säälittää tämäkin anoppi, kyllä taitaa niiiiiiiiiin usein vika olla siinä miniässä, ei anopissa.

Minuakin säälittää anoppisi :( toivottavasti hänellä muitakin lapsia jotka arvostavat äitiään hieman enemmän. Olisit onnellinen että lapsesi elämään kuuluu paljon rakastavia aikuisia, eihän sinun hänelle pidä lasta antaa hoitoon ennen kuin olet siihen valmis mutta ihmetyttää tollainen anopin arvostelu jos et kerta häntä hyvin edes tunne.

Yhteistyössä