Ärsyttäisikö sinua, jos miehesi olisi selkäsi takana sopinut kaveriperheen kanssa, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
hekin tulevat mukaan teidän perheen lomareissulle (mökkeilyä+muuta kiertelyä eri puolelle Suomea kuin missä asutte)? Mietittiin ja suunniteltiin reissu jo keväällä ja nyt mies oli ex-tempore mennyt kutsumaan kaveriperheen mukaan. Heille olikin löytynyt mökki meidän vierestä. Viikonloppuna lähdetään ja tämä selvisi mulle vasta nyt ja melkeinpä sattumalta. Mur. Sinänsä ihan kiva, mutta meidän perheellä ei nyt sitten ole tänä kesänä lainkaan perheen yhteistä, ihan omaa reissua.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
ärsyttäis.
mutta onneksi sentään ovat omassa mökissä ja eri autolla?

Juu, mutta pienet on mökit vierekkäin samalla pihalla ja ajetaan sinne perätysten kuulemma. Ovat jo sopineet kellonaikan milloin lähdemme ja kaiken. Tämä kaveriperheen isäntä oli kyllä vaimoltaan kysynyt asiasta, mutta kaikki oletti että minäkin tiedän heidän tulevan. No en tiennyt.

EN TYKKÄISI! Itse asiassa tuo olisi pahinta mitä mies voisi lomallemme tehdä. itse kun en ole yhtään sellainen porukkatyyppi! Kyllä yksi ilta kerran kahdessa vuodessa menee, mutta se oli siinä.

Olisi kyllä meillä todella vakava keskustelu ja mies saisi lähteä yksin lasten kanssa, koska en jaksaisi kertakaikkiaan tuollaista.

Olisin toivonut, että isäntä olisi kysynyt asiasta minultakin, mutta esimerkkitapauksessa ei kysytty, joten alkaisin asennoitua sosiaalisempaan lomailuun. Ajattelisin, että sehän voi olla tosi hauskaakin :)

Jaa, en mä loukkaantuisi. Jos heidän lapset olis suunnilleen meidän lasten ikäisiä niin olisin ilahtunut yllätyksestä. Ihan parhaat lomat on ainakin meillä olleet juuri niitä, missä on ollut mukana muitakin kuin oma perhe. Kaikilla on ollut seuraa ja toisaalta omia hetkiäkin on saanut helpommin kuin oman perheen kanssa lomaillessa. Ihan varmasti ehdit miehesikin kanssa pussailla.

Vituttaisi todella paljon ihan siitä syystä, että mut on kokonaan syrjäytetty ja mielipiteeni jätetty kysymättä! JOS multa olis etukäteen kysytty niin toi olis varmaan ollut ihan kivakin järjestely, mutta kun asia junailtiin selkäni takana niin jättäisin perhana koko reissun käymättä! Sais äijä mennä itse lastensa ja kaveriperheen kanssa niin olis mieluista seuraa!

Kyllä ärsyttäisi. Voisihan se tietysti olla kivaakin, ei siinä.. Mutta pitäähän tuollainen asia sopia yhdessä! Loma muuttuu täysin erilaiseksi jo lähtöhetkestä alkaen (kun lähdetään yhdessä ajamaan), siitä heti pitää alkaa tehdä kaikki yhdessä (tauot jne.). Ei se olisi enää se perheloma mikä on alunperin suunniteltu.

Ja joo, meilläkin kävisi juuri noin että miehet saunottelisi yhdessä, kalastaisivat yhdessä jne. Naiset hoitaisi lapset ja seurustelisivat keskenään.. Siinä mielessä paljon ratkaisee kuinka läheinen tuo miehen kaverin vaimo olisi ja miten hyvin lapset tulee juttuun.

meillä se menisi juurikin noin, että miehet saunoisi pitkän kaavan mukaan ja otettaisiin pari kaljaa, lähdettäis katsastelemaan metsää ja kalastelemaan ja me naiset juostais lasten perässä ja saatais tehdä ruoka. tosi lomaa. sitten me saunottais lasten kanssa ja laitettais muksut nukkumaan kun ukot höpöttelis. tosi kivaa.Näitä oli äitini lomat kun me oltiin pieniä, joten ei kiitos!!!

Ai kauheeta =O Mä en oikeasti ole tajunnutkaan miten vastenmielisesti monet lomailee muiden kuin oman perheen kanssa. Mä kun olen ehdotellut aktiivisesti yhteislomia ystäville ja suvulle. Ai hitsi. Ei ole käynyt pienessä mielessäkään, ennen kuin nyt, että nehän saattaaa pienissä mielissään ajatella meidän perheen pilaavan heidän lomansa.

Mä en vaan ymmärrä. Onko sitten kivempi, että siinä perässä ajavassa autossa on ihan vieraita ihmisiä ja vieressä mökissä ties millaista väkeä? Yksin ette missään nimessä kuitenkaan ole ellette jonnekin ihan korpeen suuntaan.

Yhteistyössä