K
Krääsää krääsää krääsän perään
Vieras
Yksi kaveri ostaa lapselleen joka kauppareissulla uusia leluja, siis autoja sun muuta. Samainen kaveri pyysi minua eilen oman lapseni kanssa laivalle reissuun, mutta en kertakaikkiaan kestä ajatusta, koska tiedän, mitä se taas on. Ihan ekaksi mennään lelukauppaan, josta lapsi saa valita mieleisensä ja sitten vielä reissun aikana pari kertaa lisää. Olen alkanut oikein tosissani vältellä näitä tilanteita.
Tämä asia ottaa minua päähän kolmesta syystä
a) yritän opettaa omalle lapselle kohtuutta ja krääsän tarpeettomuutta
b) oma lapsi ihmettelee tilanteissa tietenkin, että miksi hän ei saa, kun kaverikin saa -> melkeinpä pakko ostaa jotain itsekin vaikka ei todellakaan pitäisi sitä hyvänä ideana.
c) kaverin lapsella on niin paljon leluja ja krääsää, että leikkii näilläkin taas hetken ja sitten ne joutavat joko roskiin tai lelulaatikon pohjalle, josta niitä ei enää kaiveta leikittäviksi.
Tähänkin joku sanoo varmaan että kunhan vaan olet kateellinen. En ole, vaan enemmänkin surullinen.
Olenko ainoa, jonka mielestä maailma hukkuu turhaan muovikrääsään ja että lapsille olisi hyvä opettaa kohtuullisuutta ja sitä, että kaikkea ei aina voi saada.
Pakko avautua ; )
Tämä asia ottaa minua päähän kolmesta syystä
a) yritän opettaa omalle lapselle kohtuutta ja krääsän tarpeettomuutta
b) oma lapsi ihmettelee tilanteissa tietenkin, että miksi hän ei saa, kun kaverikin saa -> melkeinpä pakko ostaa jotain itsekin vaikka ei todellakaan pitäisi sitä hyvänä ideana.
c) kaverin lapsella on niin paljon leluja ja krääsää, että leikkii näilläkin taas hetken ja sitten ne joutavat joko roskiin tai lelulaatikon pohjalle, josta niitä ei enää kaiveta leikittäviksi.
Tähänkin joku sanoo varmaan että kunhan vaan olet kateellinen. En ole, vaan enemmänkin surullinen.
Olenko ainoa, jonka mielestä maailma hukkuu turhaan muovikrääsään ja että lapsille olisi hyvä opettaa kohtuullisuutta ja sitä, että kaikkea ei aina voi saada.
Pakko avautua ; )