Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:
No nyt täytyy kyllä vielä varmistaa ** nimimerkillä kirjoittavalta, mitkä hänen mielestään ovat hyväksyttävät syyt ensisynnyttäjän pelkosektioon jos synnyttäjänä on normaali, terve nainen? Käsitykseni mukaan kivun ja repeämien pelko eivät ole hänen mielestään tarpeeksi voimakkaista syitä? entä hallinnan menettämisen ja hulluksi tulemisen pelko, paniikkikohtauksen pelko? Mihin raja vedetään?
Sehän on henkilökohtainen asia. En mä ole mikään sanomaan miten joku toinen saa tehdä ja miten ei. Sektio on laillinen, ihan turvallinen tapa synnyttää. Ei mulla ole mitään sitä vastaan. Itse en siihen tahtoisi joutua.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että olis hienoa, jos yleinen suhtautuminen synnytykseen olis luonnollisempaa. Olen muutenkin luonnollisuuden kannalla, esim. käytän vain luonnonkosmetiikkaa jne. olis hienoa, jos vaikkapa neuvolassa kerrottaisiin kuinka synnytys luomuna kulkee (siis kunnolla kerrottas), eri vaiheista ja miten kroppa toimii. Tällä hetkellä kerrotaan mitä kivunlievityksiä ja puudutuksia voi saada. Melkeen kuin se ois ainoa vaihtoehto synnyttää lääkkeissä.
Olen sitä mieltä, että ois hienoa, jos lähtökohta olis aina se, että nainen on luotu synnyttämään ja pystyy siihen. Mä en siis kritisoi pelkääjiä vaan tätä suurempaa systeemiä, vallalla olevia käsityksiä, nykypäivän menoa.
Ja henkkoht olen sitä mieltä että kipuun voisi kokeilla suhtautua luonnollisemmin, se olis hyväks ihan kaikille ja synnytti tai ei. Kipua kuitenkin jokainen tuntee eläessään. Aina se ei sitten onnistu ja se on ihan ok. Hyvä että sitä varten ihmisille on olemassa monenlaisia keinoja selviytyä.