ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti kahdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti kahdelle

Vieras
siis tää on ihan turha juttu mutta purkaudun silti...

Meillä mies menee klo 9 aamulla töihin, työmatkaa on n. 200m eli menee kävellen ja kotoa tarvii lähtee vasta 10-5 vaille 9.
Nuorempi lapsistamme (3kk) herää klo 7-8 syömään, imetän hänet ja sit vauva jatkaakin unia. Vanhempi (1v2kk) herää klo 8-10.
Tänään esikoinen sitten heräs heti kun olin saanut pienemmän syötettyä ja takas sänkyyn. Mies luonnollisesti jatkaa onnellisesti unia (nousee yleensä sängystä puol 9 ). Mä sit hain esikoisen huoneestaan ja aloin laittaa sille aamupalaa. Mieskin sitten raahautui makuuhuoneesta olkkariin sohvalle katsoo telkkaria kello tällä kertaa vasta vähän yli 8. No sit pienempi heräs ja känisi sängyssään, mä jatkoin isomman aamupalan laittoa/syöttämistä koska ajattelin että mies voi pienemmän hakea olkkariin kun ei ollu vielä kiire töihin. Aikansa odotteli ja sit tosi kiukkusesti hakee vauvan ja mulle motkottaa kun en sitä hakenut. Siis tarkoittaako se että kun mä olen kotona lasten kanssa ja mies käy töissä sitä että miehen ei tarvitse aamulla osallistua lasten hoitoon jos menee vasta 9 töihin!? Että mua otti päähän! Mä hoidan kuitenkin lapset senkin jälkeen kun mies tulee töistä, yöllä heräilen pienen kanssa ja aamulla nousen heti kun lapset niin vaatii. Mies nukkuu niin pitkään ku huvittaa (tai työ aamuina pystyy).

No mies myös mulle motkottaa jos joku lamppu on päällä turhaan, tai tv yksin päällä tai jos olen unohtanut vessan oven auki (isompi menee muuten sinne ja tyhjentää vaipparoskiksen). No tänään sit ku herra lähti töihin niin jätti telkkarin päälle (mä en katsele telkkaria aamuisin/päivisin ja pidän sen kiinni koska muuten motkotetaan turhasta sähkön kulutuksesta) ja vessan oven auki niin eiköhän vaipat oltu hetkessä leviteltynä kun pienemmälle vaatteita vaihdoin. Ärsyttää että nämä miehen säännöt tuntuu koskevan vain mua...!!

Mutta niin ku sanoin, tää on turha juttu mut nyt ärsytys vain suuri vaikka helpotti jo paljon. :)

Meillä muuten ollut samantapaista; mies makaa aina puoleenpäivään ja valittaa heti jos esim. muki väärässä paikassa tai vastaavaa.Itse ei saa edes roskapussia vietyä!! Mä joudun oon joutunu yksin hoitaa kaiken, niin ollut aina.Tilanne ahdisti mua niin paljon että olen nyt muuttamassa omaan asuntoon lasten kans

Yhteistyössä