Pariskunnat joilla erilainen unen tarve?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
Miten pärjäilette? Miten saatte parisuhdeaikaa? Meillä mies menee mielellään nukkumaan 21 ja herää 8-9 aamulla ja nukkuu vielä päiväunetkin (2h), Minä taas pärjään n.5h unilla 01-06. Ei ole yhtään keskinäistä aikaa kun mies menee aina nukkumaan kun lapsikin menee. Alan olla aika väsy.. Ei millään pahalla, mutta kyllä mä teidän sijaan valitsisin mieheni jos hän vain mut huolisi : (

Sun miehes nukkuu liikaa... Mun on vaikee uskoo, että kenelläkään aikuisella on noin suuri unen tarve, jos on terve.

Vaikee tilanne kyllä. Pystyttekö ottaan yhteistä aikaa sellaseen aikaan, ku molemmat on hereillä?

Me tarvitaan suunnilleen saman verran unta, mut rytmi on erilainen. Mulla sit herkästi kertyy univajetta, kun joudun pojan kanssa nouseen. Yhteistä aikaa olis, mut monesti en oikein jaksa keskittyä vaan tarviin omaa aikaa. Harmillista sekin. Tasapainon löytyminen on joskus vaikeeta, mut jospa se vielä.

mieltä että mies nukkuu liikaa, hän ei jaa tätä ajatusta. Tuntuu, että hän pakenee uneen mua..
Ja ei, ei ole mahdollista saada kahdenkeskeistä aikaa muuten, meillä ei ole tukiverkkkoja tms.
Alan olla aika toivoton, meillä lapsi jo kohta 5v ja meillä ei ole mitään yhteistä muuta kuin hän..

Alkuperäinen kirjoittaja surusilmä :
Miten pärjäilette? Miten saatte parisuhdeaikaa? Meillä mies menee mielellään nukkumaan 21 ja herää 8-9 aamulla ja nukkuu vielä päiväunetkin (2h), Minä taas pärjään n.5h unilla 01-06. Ei ole yhtään keskinäistä aikaa kun mies menee aina nukkumaan kun lapsikin menee. Alan olla aika väsy.. Ei millään pahalla, mutta kyllä mä teidän sijaan valitsisin mieheni jos hän vain mut huolisi : (

Minä nyt vain yksinkertaisesti delegoin kaikki vauvaan liittyvät asiat miehelle, joka ottikin ne kunnon isänä riemumielin vastaan.

Mieheni tuosta sohvalta kommentoi, että sun pitäisi käskeä miestäsi käymään lääkärissä, koska tuollainen unentarve kuulostaa kovin epätavalliselta.

miehellä ei ole. Viime viikonloppuna sanoin nätisti asiasta, että voisiko hän lapsen päiväunien aikaa katsoa mun kanssa leffaa, ei. Kun sanoin, että katsotaanko jotain kun lapsi nukkuu, niin ehkä, jos en nuku myös. Ja nukkuihan se.. Suuttui mulle kovasti kun sanoin, että minusta hän nukkuu kovin paljon.. (ei edes tee ruummillista työtä tms.) : ( ihan lopussa ja ahdistaa tämä tilanne.

Mulla ongelmia nimenomaan unen saannin kanssa. Viime yönä nukuin vaan 3h 04-07 ja koko ajan olin sängyssä, ei kivaa sekään.. Meillä pieni asunto, en voi esim puuhailla täällä mitä lystää yöllä..

sinun miehesi tulisi jo noilla pelkillä yöunilla pärjätä. Eikös se mee vähän niinkin, että jos nukkuu liikaa, niin sitä väsyneempi on, mitä enempi nukkuu?

Minusta miekin nukun paljon, kun nukun 9-10h yöunet. Päivisin en sitten kyllä nukukaan. Mutta mä en ikinä pärjäisi 5h yöunilla, sekoaisin ihan varmasti alle viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla ongelmia nimenomaan unen saannin kanssa. Viime yönä nukuin vaan 3h 04-07 ja koko ajan olin sängyssä, ei kivaa sekään.. Meillä pieni asunto, en voi esim puuhailla täällä mitä lystää yöllä..

Mitä lääkärisi ehdotti?

En tiedä onko tuo niinkään epätavallista tarvita pitkiä yöunia,
itse nukun joinain öinä 4-5 tuntia työvuorojen vuoksi, pärjään niillä oikein hyvin,
mutta mielelläni minä sen 10-12 tuntia vetelen sikeitä.
Myös univelkaa kertyy helposti.
Kaikilla kai erilainen unentarve.

mutta olemme olleet 10v yhdessä ja miehen unetarve on aina vaan kasvanut vuosien saatossa. Tuo unentarpeen erilaisuus on ongelma, koska yhteistäkin aikaa tarvitaan edes sen 30min päivässä (minusta).
Oikeasti mua ihan itkettää tämä tilanne ja eroakin olen jo miettinyt, olenko mä niin saatana n tylsää seuraa, että mies mielummin nukkuu kun on mun kanssa,
(on varmaan selvää, että seksiäkään meillä ei harrasteta kuin pari kertaa vuodessa jos sitäkään) : (

Yhteistyössä