Ärsyttää tuo kaikki päivät nukkuva mies, vaikka kai se on väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kastanja

Jäsen
01.01.1970
996
0
16
Helsinki
Ei niin mitään jaksa tehdä mun ja lasten kanssa, tai yhdessä perheenä. Käy töissä osa-aikaisena tällä hetkellä, mutta nukkuu aina kun on kotona. Juuri parhaillaankin, yöstä asti nukkunut. Kävin lasten kanssa pulkkamäessä tänään ja meillä oli tosi mukavaa. Joskus vaan harmittaa, kun miestä ei kiinnosta mikään. Kyllä se silloin innostuu, kun kaveit pyytävät iltaa viettämään:( Itse en käy missään iltamenoissa, en pääse koska saisin kuulla valitusta ja mies soittaisi vähän väliä, ettei pärjää lasen kanssa. Taas suututtaa, mutta enpäs annakaan suuttumuksen nousta päähän, ihan kiusallakaan.

Kuitenkin kun mietin miehen hyviä puolia, niin osaahan se tehdä hyvää ruokaa:ashamed:

Miksi olette yhdessä? Itseäni oiekastaan ärsyttää tää valitus niistä kumppaneista, jos asioille ei olla valmiita mitään tekemään

Koska: En parempaakaan miestä löytäis (yksin en halua olla) ja se on ainoa, joka auttaa lasten asioiden kanssa. (Sukulaiset kaukana) Lapsilla paljon kaikkea hoidollista. Ja hän on lapsille tärkeä isä. Auttaa taloudellisesti, emmekä riitele. Siksi.

Ainiin, ja se viimeinen mutta ei vähäisin: rakastan häntä kaikesta huolimatta.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Ette riitele... tuosta nukkumisesta saisi jo mojovan riidan aikaiseksi.

Ei kävisi minulle, ettei mies kotona ollessaan osallistuisi lasten hoitoon. Aikuiset nukkuvat silloin kun lapsetkin.

Ette riitele... tuosta nukkumisesta saisi jo mojovan riidan aikaiseksi.

Ei kävisi minulle, ettei mies kotona ollessaan osallistuisi lasten hoitoon. Aikuiset nukkuvat silloin kun lapsetkin.

Mä en voi "haastaa" riitaa, koska mun lapset ensimmäisestä avioliitosta ovat jo niin traumatisoituneita, että eivät kestä riitaa pienessäkään määrin ilman pelkoa. Vältän sanomisia, koska tuo mies alkaa sitten korottaa ääntään ja se jo pelottaa lapsia (vaikka hän ei ole niitä traumoja lapsille tuottanutkaan)

[QUOTE="Vaimo";25388077]Ehkä hänellä on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Se laittaa ihmisen nukkumaan koko ajan. Masennus myös väsyttää.[/QUOTE]

Totta! Pitää tarkistuttaa tuo kilpirauhanen. Masennusta mulla on itselläni (miehestä en tiedä)ja siitä kokemusta, menee lääkitys ja se auttaa. Muutoinkin suhtaudun niin, että jos en vaan toimi ja tee, jäisin vain masennukseen rypemään ja elämä ei silloin sujuisi, kun on lapsetkin hoidettavana

Eli toisinsanoen et uskalla sanoa mielipiteitäsi ääneen.

En kyllä tiedä onko meilläkään sen parempi tilanne, kun kaikki neljä karjuvat toisilleen yhtäaikaa ja kukaan ei kuuntele mitä muut puhuvat.

Mitäs jos miehesi kuitenkin pikkuhiljaa alkaisi totutella olemaan lasten kanssa? Tuo pärjäämisjuttu kuulostaa vain siltä, että hän pelkää lasten kanssa keskenään jäämistä.

Mä en voi "haastaa" riitaa, koska mun lapset ensimmäisestä avioliitosta ovat jo niin traumatisoituneita, että eivät kestä riitaa pienessäkään määrin ilman pelkoa. Vältän sanomisia, koska tuo mies alkaa sitten korottaa ääntään ja se jo pelottaa lapsia (vaikka hän ei ole niitä traumoja lapsille tuottanutkaan)

Ihan kamalaa! Käykö lapset terapiassa? Eihän ne kai voi loppuelämäänsä elää peläten kaikkia, jotka korottaa ääntään?

[QUOTE="vieras";25388117]Ihan kamalaa! Käykö lapset terapiassa? Eihän ne kai voi loppuelämäänsä elää peläten kaikkia, jotka korottaa ääntään?[/QUOTE]

Kaksi vanhinta käyvät terapiassa. Nuorimmaisella ei ole samoja pelkoja.

Mutta ette vakavasti ole puhunut asiasta? Jos mun mies nukkuis päivät niin varmaan jossain vaiheessa kyllästyisin ja kävisin lasillisen kylmää vettä kaatamassa ukon niskaan. En vaan voi käsittää miksi jotkut kattelee tommosia ukon irvikuvia. Ja onpa lapsilla tosi rakas isä, isä joka ei halua lasten kanssa aikaa viettää..

Oletko seurannut kuinka paljon miehesi oikeasti nukkuu? Tuohon on nimittäin joku syy, masennus, uniapnea tms., joka kannattaa selvittää. Minun miehelläni on uniapnea ja hän tarvitsee painelaitteesta huolimatta enemmän unta kuin ihmiset keskimäärin, mutta se ei ärsytä minua kuin satunnaisesti, kun tiedän ja näen hänen olevan oikeasti väsynyt. Kuorsaako sinun miehesi?

Juuri aioin tehdä aloituksen aiheesta, kuinka helpottunut olen siitä että ollaan erottu. Mies tekee kaiken vain silloin kun sitä itseään huvittaa, yhä edelleen olis sama jos oltais yhdessä! Nytki haki vasta äsken lasten pulkat, siis olivat nyt vasta menossa ulkoilemaan!!! Vaikka normaalisti lapset ulkoilee joka päivä aamu-keskipäivällä. Tästä ja sadasta muusta asiasta oli ainainen vääntö. Ja mies ei muuta ku makas tai istui tietokoneella kaiket päivät ja yöt, kulki jopa kuulokkeet korvilla jatkuvasti!

Jäi vähän tyngäksi tämä:

Oletko seurannut kuinka paljon miehesi oikeasti nukkuu? Valvooko hän öisin tietokoneella ja nukkuu päivällä univelkaansa pois? Jos hän nukkuu oikeasti poikkeavan paljon, se on aivan eri asia.

onneks mun mies ei nuku ainoita vapaa-aikojaan,joita töiden myötä on :D ei meil ois ikinä yhteistä aikaa tuolla periaatteella,koska jos mies ei ois töissä,niin se nukkuis..tekee siis kahta duunia,toinen on yöllä,tulee kotiin n.5.30-6.00,nukkuu 9.00 tai 10.00 asti ja sit toiseen työhön,josta kotiutuu 16.00-19.00 riippuen siitä,miten pitkä päivä on..
kannattanee mies patistaa tutkimuksiin,ei kai terve mies noin kauan unia tarvii?

korkealla oleva verensokeri myöskin voi väsyttää.
me valvotaa viikonloppuna monasti liian myöhään ja aamulla väsyttää, yleensä on silti pystytty sopimaan että viikoloppuaamuista toinen nukkuu toisena aamuna pitkään ja toinen toisena. tänään nousin pienemmän kanssa vähän ennen seitsemää ja mies nousi puol ysiltä. menin sitten itse takaisin nukkumaan kun mies oli päässyt jalkeille.
pointti oli se että älä suostu tuommoiseen käytökseen..

Miehet joudumme perheen päänä tekemään paljon ajatustyötä. Voisit helpottaa miehen oloa tekemällä mehukkaan voileivän ja viemällä sen hänelle parin oluen kera.

Nyt mulla kyllä kilahti. Mies siis nukkui kolmeen, mä olin käynyt lasten kans ulkona, kaupassa ja tehnyt ruuan. Sanoi juuri äsken, että hän menee kaverilleen. Tänään tuo kaveri soitti ja pyysi meitä kaikkia kylään, mutta mies sanoi että ei voida tulla koko porukalla (ja kyllä ymmärrän sillä joukossa varsin haasteellinen erityislapsi). Nyt mies sitten ilmoitti menevänsä yksin!:kieh: Sanoin kovaan ääneen, että "ensin nukut koko päivän ja tulet valmiiseen pöytään ja sen jälkeen ilmoitat lähteväsi kaverisi luo, miten kehtaat!" Niin jo tämä erityislapsi huusi toisesta huoneesta:"Olkaa hiljaa, älkää riidelkö" Huoh! Mua ei oikeesti jaksa edes kiinnostaa, menkööt jos menee. Mutta pitipähän purkaa.

Vähä sama homma..ja se ketuttaa kahta kauheemmin ku ite oon 7 kuulla raskaana ja kaikki jää mu hoidettavaks...ku yks vaa nukkus,polttas tupakkaa ja haisis paskalta.

Näistä tällaisista tulee kyllä niin pahalle tuulelle.
Siis, olisiko sun elämä ilman miestä vaikeampaa, helpompaa vai samanlaista?
Jos vaikeampaa, niin sitten siinä on yksi syy pysyä sen kanssa yhdessä.
Kirjoitit rakastavasi miestäsi. Eli tunteita on. Mutta onko miehellä?
Vaikuttaa näin luetun perusteella siltä että miestä ei joko kiinnosta perhe-elämä, hän on masentunut, hän on tottunut siihen, että nainen hoitaa KAIKEN ja mies voi tehdä mitä lystää.
Noista vaihtoehdoista jos masennus osuu oikeaan niin sitten on ehkä jotain tehtävissä, eli mies hakee apua ja saa sitä kautta itsensä kuosiin. Mutta jos on muusta kyse niin taitaa usein olla lähes mahdoton tehtävä yrittää muuttaa ihmistä joka ei ajattele asioista samalla tavalla kanssasi.

[QUOTE="vieras";25389346]Näistä tällaisista tulee kyllä niin pahalle tuulelle.
Siis, olisiko sun elämä ilman miestä vaikeampaa, helpompaa vai samanlaista?
Jos vaikeampaa, niin sitten siinä on yksi syy pysyä sen kanssa yhdessä.
Kirjoitit rakastavasi miestäsi. Eli tunteita on. Mutta onko miehellä?
Vaikuttaa näin luetun perusteella siltä että miestä ei joko kiinnosta perhe-elämä, hän on masentunut, hän on tottunut siihen, että nainen hoitaa KAIKEN ja mies voi tehdä mitä lystää.
Noista vaihtoehdoista jos masennus osuu oikeaan niin sitten on ehkä jotain tehtävissä, eli mies hakee apua ja saa sitä kautta itsensä kuosiin. Mutta jos on muusta kyse niin taitaa usein olla lähes mahdoton tehtävä yrittää muuttaa ihmistä joka ei ajattele asioista samalla tavalla kanssasi.[/QUOTE]

Ehdottomasti vaikeampaa elämä olisi ilman miestä. Jos lasten vuoksi ja taloudellisesti. Meillä on molemmilla pienituloinen työ, tosin tällä hetkellä olen itse työtön masennuksen ja vaikean perhetilanteen (lähinnä lasten hoidollisuuden ja elämäntilanteiden/ylikuormittamisen vuoksi) Yritämme puhaltaa yhteen hiileen vaikeuksista huolimatta. Olen käynyt ammatinvalintapsykologin kanssa juttelemassa ja hänkin oli sitä mieltä että minulle olisi hyväksi nyt joku muu kuin hoitotyö. Aika näyttää, suunnitelmia tehtävä.

Epäilen miehellä masennusta. Tosin hän ei ole sitä myöntänyt, ei ehkä tunnista sitä. Terveydenhuoltoon häntä ei saa juttelemaan "pään alueen ongelmista". Mieluummin sitten tekee töitä/nukkuu/juo kavereiden kanssa. Mutta hyvä isä hän on, sitä en kiellä. Jotenkin vaan entistä väsyneemmäksi mennyt.

Kyllä hän nyt jäi kotin kuitenkin kun perustelin asian hänelle. Jospa me pelataan jotain pöytäpeliä yhdessä illalla koko perhe.

Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä tosin minä istun täällä juttelemassa kaiken maailman harmistuksista. Mies katselee möksönä nyt toiselta tietsikalta kotimaansa uutisia. Pojat leikkii. Mutta jospa me vielä yhdessäkin vietettäis aikaa.

Itse nautin suuresti kun pojilla oli niin mukavaa ulkona tänään. Huomenna yritän kiskoa miestä mukaan ulkoilemaan. :D

Yhteistyössä