Ärsyttää!!!! (pienten lasten hoitoonviennistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koulutettu kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koulutettu kotiäiti

Vieras
Juttuhan on niin, että alle 3-vuotiaan paikka on kotona. Alle 2-vuotiaan paikka on ehdottomasti kotona. Minua ärsyttää äärettömästi se, että pieniä lapsia viedään päivohoitoon ja ratkaisua perustellaan pakolla: että ei oltaisi "haluttu" viedä, mutta on "ihan pakko" rahatilanteen takia. Ei kuulkaas ole! Elämä on valintoja. Jos nyt sitten valitsette alle vuosikkaan hoitoonviennin, niin ottakaa siitä edes vastuu älkääkä paetko pakkojen taakse. Kiitos!

Mun ei ainakaan ollut rahallisesti pakko mennä töihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MUTTA MUN PÄÄ EI KESTÄNYT ENÄÄN OLLA KOTONA, METSÄN KESKELLÄ!!!!!!!!!!!!!
Sanokoot kuka mitä sanoo, mut oon ollut joka toisen vuoden töissä, joka toisen vuoden kotona. Ja voin kertoa, että myös noi mun koululaiset tarvitsevat äitiä, jopa enemmän kuin pienet. Joten olen tyytyväinen että nyt taas on vapaa-vuosi ja saan olla kotona ja ottaa myös koululaiset vastaan, onnellisena, pää ei kiristä yhtään!
Jokainen taaplaa tyylillään!

Meillä käynyt niin, että meidän 4veelle suositeltiin terveyden kannalta kotihoitoa ja kas kummaa kyllä sitä vaan löydettiin ratkaisu meilläkin. Toiset ottaa vaikka lainaa/lyhennysvapaita asuntolaina vuosita tms. että voi turvata lapselle parhaan mahdollisen hoidon. Mulle on moni sanonut, "että ei tohon kaikki vaan pysty" KYLLÄ pystyy, suomessa ei ketään jätetä nälkään kuolemaan. Kun tulot tippuu alle tietyn tason, niin yhteiskunta avustaa.
Se mistä monet ei suostu luopumaan (edes lapsensa hyvinvoinnin takia) on omat kulutustottumukset ja materia. Ja tämähän ON fakta.

Alkuperäinen kirjoittaja koulutettu kotiäiti:
Juttuhan on niin, että alle 3-vuotiaan paikka on kotona. Alle 2-vuotiaan paikka on ehdottomasti kotona. Minua ärsyttää äärettömästi se, että pieniä lapsia viedään päivohoitoon ja ratkaisua perustellaan pakolla: että ei oltaisi "haluttu" viedä, mutta on "ihan pakko" rahatilanteen takia. Ei kuulkaas ole! Elämä on valintoja. Jos nyt sitten valitsette alle vuosikkaan hoitoonviennin, niin ottakaa siitä edes vastuu älkääkä paetko pakkojen taakse. Kiitos!

On varmaan mukavaa olla täydellinen äiti. Äidithän ei tunnetusti saa tehdä mitään oman mielen mukaan. Kovasti onnea sinulle tästä suuresta kunniasta!

No yhyy. Anna muiden tehdä omat valintansa, et voi väittää että joka ikisen alle 3-vuotiaan lapsen paras paikka on kotona (esimerkkinä jos hoitaja erittäin epävakaa).

Kiitti vi***ti! Tää tekikin hyvää taasen tälle itsekkäälle äidille joka on vienyt lapsensa hoitoon tänäkin itsekkäänä aamuna.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
No jos ei oo rahaa, niin on pakko mennä töihin ja sitä lasta harvemmin vissiin voi töihin mukaan ottaa.

Ja tähän lisänä oman"mielenterveyden"kannalta on ihan hyvä tehdä jotain"omaakin"/saada omaa aikaa kuin olla vain lapsen kanssa kotona.
Ja miehenkin kannalta katsottuna onhan se kiva,että molemmat tuo leipää pöytään.

Juttuhan on niin, että jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa tämän asian suhteen eikä siihen ole nokan koputtamista kenelläkään. Ei mua ainakaan kiinnosta muitten lasten hoitoon viemiset tai kotona hoitamiset.

Totta kai sitä 3 vuotta kestävää kotihoitoa toitetaan, kun sitä kotihoidontukea saa lapsesta kunnes hän täyttää 3 vuotta.... :whistle: ;) :laugh:

joka nostaa vernpainetta puolin ja toisin. Kuuluu samaan sarjaan kuin "köyhän on pakko ostaa halpaa". Paskapuhetta. Tietenkin köyhinkin voinee muuttaa kaupunginvuokrayksiöön yksiöön ja syödä hernekeittoa. Jos aikuisen pää ei sitä kestä ei se ole hyväksi lapsellekaan.

Hienoa, että haluat ja voit hoitaa lapsesi kotona!

Minä vien 1,5vuotiaani mielelläni päivähoitoon. Sisaruksia hänellä ei ole. Saa seurata muiden lasten touhuja hyvässä hoidossa. Samalla saan itselleni aivojumppaa. Nautin kyllä kotonaolostakin, mutta pää lahoaa ja seinät kaatuvat päälle. Kaipaan työtäni todella paljon.

Ja aatelkaa kuinka paska äiti mä oon ku vein alle 2v tirpan hoitoon ku itte alotin koulun - ei onneks saatu pehmeetä laskuu hoidon alotukseen eikä edelleenkään tarvi olla 7-17 hoidos. Ja on se hyvä et ap tietää just tasan kuinka hyvin toi tirppa viihtyy hoidos ja millanen kiukku tänäki aamuna oli ku ei päässykään kattomaan kavereita ku ollaan viel päivä kotona parantelemas oloo.

Ei, lapset ei ole erilaisia eikä kenenkään elämäntilanne voi poiketa toisesta.
Ugh ap puhui, kumartakaa heti

jaaha. kaipa se on sitten jätettävä kuopuksen viemiset päiväkotiin, vaikka sairaalasta näin kehotettiin tekemään kuntoutuksellisista syistä.

elämä on täynnä valintoja, niinpä niin..... ja eräät voisivat kurkistaa tynnyristä sitä maailmaa... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ja meillä kaikillahan on sama elämäntilanne, saamme samanverran kotihoidon tukea jne..."kun minäkin niin kaikkien muidenkin pitää"....

Ja kaikkien miehillähän jää käteen monen monta tonnia vielä verojen jälkeenkin :D

musta on jännä,että joitain ihmisiä voi ärsyttää toisten ihmisten ratkaisut näinkin paljon :o
kiva jos teillä riittää rahat siihen mitä tarvitsette,vaikka hoidat lapsia kotona.
Mä haluan käydä töissä,ja ostaa joskus jotain kivaa itselleni ja lapsille,enkä halua aina olla kiristämässä vyötä,tai että ei ole rahaa tuohonkaan. Ei meillä rahaa siis liikaa ole,mutta niin että se riittää.

Olen samaa mieltä. Olen kuullut monen työäidin ihmettelevän, miten joku pystyy olemaan esim. lasten kanssa 5-vuotta kotona ja uhraamaan esim. työkokemustansa noihin vuosiin. Minä taas ajattelen, että minulla on kaksi lasta, vain kaksi lasta, he ovat minulle tärkeintä maailmassa ja heidän varhaisvuotensa vaikuttavat heidän perusturvallisuuteen ja niin ollen koko elämäänsä. Täten siis yksi viisi vuotta pois työelämästä on yksi paskanhailea noin tärkeän asian rinnalla.

Hoitoon vieminen on nykyään liian yleistä. Sitten ihmetellään, miten suomesta on tullut kuin Amerikka ja kaikkea järkyttävää tapahtuu. Lapset ovat liian yksin sekä pienenä että isompana. Vanhemmille on oma etu tärkeämpää kuin lapsen etu.

Joku taitaa olla pahasti
a) miehen ja
b) kunnon työpäivän tarpeessa.

Kokeile edes toista niin alkaa taas järki luistamaan :)

Otan täyden vastuun lapsistani muutenkin, joten tottakai otan vastuun myös siitä, että vien lapseni hoitoon. Meillä ei edes olisi ollut pakko, mutta HALUSIN mennä töihin, koska en ole kotona viihtyvää tyyppiä (tämähän on joillekin todella käsittämätön asia ) en kyllä ymmärrä mikä siinä on niin käsittämätöntä. Rakastan lapsiani ja siksi haluan heille parasta, joka ei TODELLAKAAN olisi ollut se, että ERITTÄIN kiukkuinen äiti huutaa päivittäin ja tappelee miehen kanssa ja lapset elää sellaisessa ympäristössä. Olisi lasten TODELLA mukavaa 3v sellaisen äidin kanssa. Minusta on erittäin fiksua tuntea omat rajansa ja oma jaksamisensa. Tehdä valinnat niiden pohjalta eikä muiden mielipiteiden. Minulle on ihan sama mitä joku kotiäiti ajattelee minun ratkaisustani kunhan MEIDÄN PERHEELLÄ ON HYVÄ OLLA! Piste!

Kyllä se meilläkin vaan tulee eteen että alle vuotiaana tuo vauveli on hoitoon vietävä. Meilläkään ei lainat lyhene itsestään, eikä ruoka marssi kaupasta kotiin. Oisko se sitten parempi, että olisin kotona lapsen kanssa ja kitkuteltaisiin? Niin ettei lapsi sai välttämättä kunnon ruokaa tai muita tarpeitaan täytetyksi? Meillä kun ei täällä makseta mitään muuta kuin tuo pienen pieni tuki. Olisin ihan varmasti kotona jos se vaan olisi rahallisesti mahdollista. Mutta tämähän on jokaisen oma asia miten asiat hoitaa ja pystyykö olemaan kotona vai ei. Meillä valitettavasti näin. Mutta en silti usko että lapsi tulee kärsimään vaikka aikaisin joutuukin hoitoon!

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Olen samaa mieltä. Olen kuullut monen työäidin ihmettelevän, miten joku pystyy olemaan esim. lasten kanssa 5-vuotta kotona ja uhraamaan esim. työkokemustansa noihin vuosiin. Minä taas ajattelen, että minulla on kaksi lasta, vain kaksi lasta, he ovat minulle tärkeintä maailmassa ja heidän varhaisvuotensa vaikuttavat heidän perusturvallisuuteen ja niin ollen koko elämäänsä. Täten siis yksi viisi vuotta pois työelämästä on yksi paskanhailea noin tärkeän asian rinnalla.

Hoitoon vieminen on nykyään liian yleistä. Sitten ihmetellään, miten suomesta on tullut kuin Amerikka ja kaikkea järkyttävää tapahtuu. Lapset ovat liian yksin sekä pienenä että isompana. Vanhemmille on oma etu tärkeämpää kuin lapsen etu.

Varsinkin kun tässäkin maassa on viime aikoina kaikkea kiristetty, pk:ssa ryhmäkoko on 23 lasta ja 2-3 aikuista niin "on se suoranainan ihme" että lapset voi huonosti..

Terveiset täältä oravanpyörästä. Lapseni vein hoitoon 1,5 vuotiaana, 9 kk sitten. Taloudelliset seikat painoivat. Perheessämme on myös murkkuikäinen ja häntäkin on ajateltava. Jätin työpaikkani ja lähdin opiskelemaan tänä syksynä, eli tämä vaihtoehto ei ole perusteltavissa taloudellisilla syillä vaan ihan muilla jota en jaksa luetella. Tunnen kuitenkin sydämessäni, että haluaisin olla kotiäiti ja lapseni kanssa vaan kotona.

Yhteistyössä