Ärsyttää noi jotkut lapsettomuudesta kärsivät!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja IVF lasten äiti:
Lapsettomuus on sairaus muiden joukossa. Joillaki ottaa tosi koville, kun lasta ei vaan kuulu. Sitä on helposti raskaaksi tulevan mahdoton käsittää, miltä se tuntuu.

Tuskin kukaan menee jollain muulla tapaa sairaalle hehkuttaan omaa terveyttään päin naamaa, varsinkaan jos sen toisen sairaudesta tietää.

Jep jep. mut onko sinusta väärin hehkuttaa omaa raskauttaan tällä palstalla?

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Lapsettomuus on sairaus muiden joukossa. Joillaki ottaa tosi koville, kun lasta ei vaan kuulu. Sitä on helposti raskaaksi tulevan mahdoton käsittää, miltä se tuntuu.

Tuskin kukaan menee jollain muulla tapaa sairaalle hehkuttaan omaa terveyttään päin naamaa, varsinkaan jos sen toisen sairaudesta tietää.

Jep jep. mut onko sinusta väärin hehkuttaa omaa raskauttaan tällä palstalla?

Ei. Enkä niin sanonutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsajoo:
Lapsettomuus EI ole sairaus. Henkisiä ongelmia se tosin näyttää aiheuttavan joissakin yksilöissä. Kateuskaan ei ole sairaus, vaan merkki huonosta itsetunnosta.

Sä voit olla sitä mieltä, jos haluut, mut kyllä se vaan on. Ja sulla näyttääkin olevan jotain hampaankolossa lapsettomuudesta kärsiviä kohtaan...

Mua ärsyttää jos ylipainoinen lapseton ei viitsi laihduttaa vaan menee hedelmöityshoitoihin. Mitä jos yrittäöisi painonpudotusta ensin.
Enkä ymmärrä myöskään sitä miksei saa sanoa että usein liika "tekeminen" vaikuttaa kielteisesti lastensaantiin.
Myös apN mainitsema asia tietyssä määrin, tietysti tietty hienovaraisuus on aina paikallaan, en minäkään tykännyt nuorempana köyhänä opiskelijana jos joku tuli pröystäilemään omilla rahoillaan, se vain oli ärrrstyttävää. Eikä silti edes niin kipeä asia kuin lapsettomuus...

Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsajoo:
Lapsettomuus EI ole sairaus. Henkisiä ongelmia se tosin näyttää aiheuttavan joissakin yksilöissä. Kateuskaan ei ole sairaus, vaan merkki huonosta itsetunnosta.

Mikä fysiologisesti todettu lapsettomuus (esim. munasarjojen toimimattomuushäiriö, siittiöiden puuttuminen) sitten on jos ei sairaus?

Joo, tilannetajua pitää olla, mutta ei muiden raskaudet tai lapset mihinkään häviä lapsettoman ihmisen ympäriltä. Se on lapsettoman kestettävä, että niistä asioista hehkutetaan. Ne nyt sattuu vaan olemaan isoja ja tärkeitä asioita monen elämässä.

Tuttavapiiriini kuuluu lapsettomia, toiset ovat sinut asian kanssa ja ovat onnelisia minun puolestani, kun olen saanut laspia.
Mutta on sit tällainen, joka sanoi mielestäni ilkeästi, että ette kai te nyt enempää lapsia tarvitse?!? Äänen sävy oli hyvin katkera. Tiedän, että se tekee kipeää, mutta ei tarvitse silti olla ilkeä.

tekis mieli vetästä tähän vitsi, mutta ehkä se lapsettomia entistä enemmän satuttaisi, joten jätän kertomatta.

minusta se asenne niitä kohtaan jotka normaalisti pystyvät lisääntymään on sitä sairasta, ei toki kaikilla lapsettomilla. olen ollut "tukihenkilönä" lapsettomuudesta kärsivälle, ja kärsiä sain itsekin-toki itse pyysin että saa kaiken vuodattaa-ja siinä tuli kirottua sitten minunkin lapseni ja kasvatustaitoni yms. sekä jokainen lähituttava joka kehtasi raskautua siitä huolimatta että tämä kärsi lapsettomuudesta avoimesti.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:

Joo, tilannetajua pitää olla, mutta ei muiden raskaudet tai lapset mihinkään häviä lapsettoman ihmisen ympäriltä. Se on lapsettoman kestettävä, että niistä asioista hehkutetaan. Ne nyt sattuu vaan olemaan isoja ja tärkeitä asioita monen elämässä.

Hienotunteisuutta nimenomaan. Tottahan me ymmärretään, että toiset lisääntyy ympärillä ilman ongelmia. Tuntuu vaan aika monella olevan oikein tarve hieroa veistä haavassa tätä palstaa lukeneena. Tosin irl en oo vastaavaan törmännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Palstan sääntöihin tarttis lisätä kohtia.

Älä ikinä ylistä onneasi, koska jollain saattaa mennä surkeasti
Älä koskaan kerro raskaudesta, koska kaksplus ei ole sitä varten. Joku lapseton loukkaantuu
Älä mainitse olevasi rikas, koska joku odottaa lapsilisiä

Vain muutamia mainitakseni

:flower: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja jippo:
Minä iloitsen hyvin nukkuvasta lapsestani. Hieron oikein äitikaverin naamaan ja tummille silmänalusille, miten meidän lapsemme nukkui taas 12 h yöunet. Äitikaveri ei tainnut silmäänsä ummistaa yön aikana. Säälittää toki, mutta minulla on oikeus iloita hyvin nukkuvasta lapsestani.

Erittäin hyvä vertaus! Jospa tästä saisi joku mammaliini vähän perspektiiviä.

Mä iloitsen siitä, että mulla ei oo roikkuvaa mahaa, takapuolta taj silmäpusseja, mitä noilla synnyttäneillä on! Ja sitten mä iloitsen hyvästä seksistä venymättömällä tavaralla toteutettuna ja kiinteistä rinnoistani ja muutenkin runsaan liikunnan muokkaamasta vartalostani. Sitten mä iloitsen terveydestä! Meillä ei sairasteta koskaan mitään inhottavia räkätauteja, oksennustauteja yms. Lisäksi iloitsen ihanista ulkomaanmatkoista komean puolisoni kanssa sekä oikeasta vapaa-ajasta. Ei, mä en äidit todellakaan kadehdii teidän elämää, enemmänkin oon ehkä vähän pahoillani, nimittäin jos teidän naamasta ja katkeruuden määrästä työpaikalla jotain päättelee, niin sehän on täyttä helvettiä, se vali-vali raskaus, synnytys, yövalvomiset, sairaudet, suonikohjut yms. Mulle ei vaan jotenkin riitä yksi harvahampainen hymy korvaamaan vapauden menettämistä. Ihanaa kevättä kaikille!

Mua ärsyttää jos ylipainoinen lapseton ei viitsi laihduttaa vaan menee hedelmöityshoitoihin. Mitä jos yrittäöisi painonpudotusta ensin.

Hedelmöityshoidoilla on ylä- ja alapainorajat (lähinnä siis BIM) ennen kuin hoitoja saa tehdä. Minullekin esim. lääkäri sanoi että en saa laihtua yhtään tai he eivät voi lainsäädännön mukaan sitten tehdä minulle hoitoa. Mutta joo. Minäkään en ymmärrä, jos sitä ylipainoa nyt sitten on ja lapsi olisi mielessä, niin miksi ei sitten voi ainakin yrittää tiputtaa sitä painoa. En nyt muutenkaan tietysti käsitä miksi joku ei muutenkaan halua huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, mutta kukin tyylillään.

Minäkin siis olen kärsinyt lapsettomuudesta, mutta ei sitä juuri kukaan tiennyt ja ei minua haitannut raskaana olevat naiset. Tietysti joskus mutta ei minua haitannut vaikka joku lapsistaan ja raskauksistaan puhuikin. Ainoastaan yksi henkilö minua ärsytti tavattoman paljon ja vaikka minulla jo oma pieni mussukka onkin, niin se yksi ihminen minua ärsyttää edelleenkin. Se on vaan hänen tyylinsä esittää asia ja se on erittäin ylimielinen tapa.

[QUOTE="VIP";25461121]Mä iloitsen siitä, että mulla ei oo roikkuvaa mahaa, takapuolta taj silmäpusseja, mitä noilla synnyttäneillä on! Ja sitten mä iloitsen hyvästä seksistä venymättömällä tavaralla toteutettuna ja kiinteistä rinnoistani ja muutenkin runsaan liikunnan muokkaamasta vartalostani. Sitten mä iloitsen terveydestä! Meillä ei sairasteta koskaan mitään inhottavia räkätauteja, oksennustauteja yms. Lisäksi iloitsen ihanista ulkomaanmatkoista komean puolisoni kanssa sekä oikeasta vapaa-ajasta. Ei, mä en äidit todellakaan kadehdii teidän elämää, enemmänkin oon ehkä vähän pahoillani, nimittäin jos teidän naamasta ja katkeruuden määrästä työpaikalla jotain päättelee, niin sehän on täyttä helvettiä, se vali-vali raskaus, synnytys, yövalvomiset, sairaudet, suonikohjut yms. Mulle ei vaan jotenkin riitä yksi harvahampainen hymy korvaamaan vapauden menettämistä. Ihanaa kevättä kaikille![/QUOTE]

No hohhoijaa taas. Mitäs sä sitten täällä palstalla oikein vielä roikut??? Taidat olla vaan kateellinen. Ja tiedoksi, että minäkin voin matkustaa komean puolisoni ja lapseni kanssa. Ja ihan olen myös timmissä kunnossa.

Yhteistyössä