Ärsyttää noi jotkut lapsettomuudesta kärsivät!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua ärsyttää myös se, että itketään sitä lapsettomuutta ja heti perään sanotaan; adoptio ei ole meille vaihtoehto, yhyy nyt ollaan kahdestaan koko loppuelämä. Miten ihminen pitää itseään niin ylivertaisena, että sen lapsen on ihan pakko olla omasta kehosta lähtöisin ja sitten kun adoptiolapsi ei kelpaa, itketään kun meille ei suotu lapsia. Ehkä sitten on parempi, ettei sitä omaakaan lasta ole tullut, kun suhtautuminen on tuollaista.

:xmas:

Kaikille ei oikiasti ole se adoptio mahdollinen. Siinä on helvetinmoiset kriteerit, että hyväksytään adoptiovanhemmaksi. Rahaakin se vaatii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
okei, mä veikkaan, että tässä haetaan sitä tän aamuista ketjua jossa eilinen haamuilija kertoi saaneensa plussan tänä aamuna. ja mä oon varmastikin se toinen kilahtaja ja mä kilhdin VAIN sen takia, kun heti oltiin kyselemäsä et onko muka ap:n raskaus pois siltä lapsettomalta.

mua kun nyt itse aikani lapsettomuuden kanssa tuskailleena ärsyttää tuo kun ei saa sitä omaa pahaa oloaan purkaa ollenkaan kun heti on joku huutamassa et onko se muka teiltä pois jos toiset raskautuu helposti. itse ainakin ensinnä suhtauduin tuohon viestiin neutraalisti ja meinasin onnitella ap:ta. sitten osui silmiin tuo kysymys jolloin oli jo pakko vastata et miten se voi olla niin vaikeeta ymmärtää, että jos kärsii lapsettomuudesta niin tuollainen hehkutus tuntuu puukon kääntämiselle haavassa. älkäää ymmärtäkö väärin. vaikka muakin hemmetisti kirpaisee kun kaikki ympärillä raskautuu ja itsellä menee aina vaan kesken jos sattuu raskaaksi tulemaan niin silti olen iloinen siitä, että toiset raskautuu suunnilleen nähdessään miehensä kalsarit. tosin itse lapsettomana ymmärrän myös tuon kääntöpuolen ja sen mistä se monen kilahtaminen tulee.

mä muuten taisin lopulta unohtaa onnitella tuota ketjun ap:ta, pitääkin mennä heti korjaamaaan tuo virhe.
ä, olen kiitollinen onnentoivotuksestasi :hug: Ja ymmärrän hyvin kuinka raastavaa on kärsiä lapsettomuudesta. Minä itse en kyseisessä ketjussa missään kohtaa katsonut lapsettomia kieroon, pyysinpä jopa anteeksi sitä että satutin jotakuta, vaikkakin tahtomattani. Mutta vaikka tunnenkin myötätuntoa, en silti aio salata onneani, minulla on oikeus olla iloinen.

Älä turhaan poista sit

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama juttu ettei onnistunutta imetystäkään saa hehkuttaa, koska pulloäideille tulee paha mieli. Minä tulen helposti raskaaksi ja imetys on helppoa ja imetän yli 2v ikäiseksi. Minä saan siitä iloita ja iloitsenkin.

Tätä palstaa lukeneena sun tekstisi vaikuttaa siltä, että sulta puuttuu sisälukutaito. Pääosin tuntuu olevan (piilo)vittuilua pulloäideille, kun fanaatikkoimettäjät ovat ainoita kunnon ihmisiä.

Mä oon tietyiltä osin samoilla linjoilla (vaikka en tiedäkään et mihin ketjuun tässä viitataan). Itte oon myös vuosikaudet lapsettomuudesta kärsinyt ja lopulta yhden lapsen saanut. Ja kyllä mä oon kavereiden vauvauutisista ollut onnellinen ihan vilpittömästi vaikka pahimpaan aikaan oon saattanu yksin illalla pari kyyneltä tirauttaakin.

Elämä ei oo reilua. Ja se on myönnettävä että sillon ku mä yhen kerran, just pahimmassa vaiheessa omaa lapsettomuutta, etin yhtä raskaana olevaa läheistä vieraan kaupungin räkälöistä ja hänet lopulta löysin yhestä baarista, toisessa kädessä tuoppi ja toisessa röökiaski, sillon mä olin niin vihainen siitä et miks tollasen pitää tulla raskaaks niin helvetin helposti. Sitä hetkee mä en unohda ikinä!

Mut en mä siltikään omaa lapsettomuuttani toisten niskaan kaada. Mutta toisaalta, kyllä senkin huomaa aika monesti että hieman vois myös nää helposti raskautuvat olla hienotunteisimpia.. Kyllä se toimii molempiin suuntiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mua ärsyttää myös se, että itketään sitä lapsettomuutta ja heti perään sanotaan; adoptio ei ole meille vaihtoehto, yhyy nyt ollaan kahdestaan koko loppuelämä. Miten ihminen pitää itseään niin ylivertaisena, että sen lapsen on ihan pakko olla omasta kehosta lähtöisin ja sitten kun adoptiolapsi ei kelpaa, itketään kun meille ei suotu lapsia. Ehkä sitten on parempi, ettei sitä omaakaan lasta ole tullut, kun suhtautuminen on tuollaista.

:xmas:

Kaikille ei oikiasti ole se adoptio mahdollinen. Siinä on helvetinmoiset kriteerit, että hyväksytään adoptiovanhemmaksi. Rahaakin se vaatii.

Se onkin eri asia, jos ei ole mahdollista. Tarkoitinkin sitä, että on itse päätetty, että sitä ei edes harkita.

Kyllä täytyy nyt sanoa, et muakin ärsyttää. :D

Tai siis uskomatonta ITSEKKYYTTÄ heiltä, että toinen ei sais iloita helposti alkaneesta raskaudestaan! :o Ihan varmasti on joo tehty vain heille vittuillakseen... :snotty:

Pikkasen liikaa oma napa silmässä, jos ei näe, et on tuossa asiassa äärimmäisen itsekästä edes ehdottaa, ettei toinen sais onnestaan iloita. =)

T. Kyllä tulin itsekin helposti raskaaksi ja kyllä olen siitä onnellinan ja KYLLÄ aion vastaisuudessakin asiasta puhua, kaivaa se jonkun lapsettoman persettä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Tai siis uskomatonta ITSEKKYYTTÄ heiltä, että toinen ei sais iloita helposti alkaneesta raskaudestaan! :o Ihan varmasti on joo tehty vain heille vittuillakseen... :snotty:

Pikkasen liikaa oma napa silmässä, jos ei näe, et on tuossa asiassa äärimmäisen itsekästä edes ehdottaa, ettei toinen sais onnestaan iloita. =)

T. Kyllä tulin itsekin helposti raskaaksi ja kyllä olen siitä onnellinan ja KYLLÄ aion vastaisuudessakin asiasta puhua, kaivaa se jonkun lapsettoman persettä tai ei.

Mut eikö myös se oo itsekkyyttä jos sitä omaa helppoo raskautumistaan hieroo jatkuvasti lapsettoman naamalle? Vaikka tietää toisen lapsettomuudesta? Koska sullahan on oikeus olla niiiiiiin iloinen siitä raskautumisesta?

(juu kärjistettyä kyllä mut näin se menee. Enkä puhu pelkästää mistään palstasta vaan ihan irl -tilanteesta..)

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Suomessahan on perinteisesti ollut suurin synti jos on näyttänyt olevansa jostakin asiasta onnellinen tai iloinen. Kel onni on se onnen kätkeköön....

Ja "Ken kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa..." ai stn, et mä inhoon näitä suomalaisia kannustavia sananlaskuja. :kieh:

Mut aiheeseen liittyen. Raskaudesta saa hehkuttaa. Mutta joskus on musta hyvä olla tahdikas. Olin vuosia yrittänyt lasta ja työkaveri kysyi, et eiks me meinata tehä lasta, et kantsis jo kun mäkään en ihan kakskymppinen enää ole. Vastasin, et joo tekemiseltä on tosiaan tuntunut. Johon hän vastaa, et jännä kun hänen kuudes lapsi sai alkunsa, vaik oli laitettu ns. piuhat poikki. Silloin tuli sellain tunne, et olis voinut jättää sanomatta, kun ei se nyt ollut kauheen oleellinen tieto liittyen tähän lapsettomuuskeskusteluun. :kieh: toki jaksoin sit taivastella hänen kanssaan sitäkin, että kuinka hedelmällinen hän on.

Me yritettiin lasta yli 3 vuotta ja melkein kaikilla kummankin ystäväpiirissä oli koko sen ajan pieniä lapsia. Meillä meni niin päin kyllä, että ei paljon uskaltanut mainita, että TAAS on ulkomaanmatka varattuna, omia menemisiä piti aina vähätellä. Kaikki siis kyllä meidän ongelman tiesivät. Ja voi sitä riemua, kun lapsi viimein tuli: läheiset olivat melkein onnellisempia kuin me itse.. Että kai se kai se niin on, että kel onni on se onnen kätkeköön. Tuli se onni sitten hyvästä parisuhteesta, lapsesta, hyvästä työpaikasta, kauniista kodista, uudesta autosta, hienosta ulkomaanmatkasta, vapaudesta mennä ja tulla, harrastuksista jne... Kateuden ja katkeruuden siemen lähtee niin helposti itämään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä oon tietyiltä osin samoilla linjoilla (vaikka en tiedäkään et mihin ketjuun tässä viitataan). Itte oon myös vuosikaudet lapsettomuudesta kärsinyt ja lopulta yhden lapsen saanut. Ja kyllä mä oon kavereiden vauvauutisista ollut onnellinen ihan vilpittömästi vaikka pahimpaan aikaan oon saattanu yksin illalla pari kyyneltä tirauttaakin.

Elämä ei oo reilua. Ja se on myönnettävä että sillon ku mä yhen kerran, just pahimmassa vaiheessa omaa lapsettomuutta, etin yhtä raskaana olevaa läheistä vieraan kaupungin räkälöistä ja hänet lopulta löysin yhestä baarista, toisessa kädessä tuoppi ja toisessa röökiaski, sillon mä olin niin vihainen siitä et miks tollasen pitää tulla raskaaks niin helvetin helposti. Sitä hetkee mä en unohda ikinä!

Mut en mä siltikään omaa lapsettomuuttani toisten niskaan kaada. Mutta toisaalta, kyllä senkin huomaa aika monesti että hieman vois myös nää helposti raskautuvat olla hienotunteisimpia.. Kyllä se toimii molempiin suuntiin..

Tätä on helppo peesata. ;)

Harva hehkuttaisi syöpäsairaalle olevansa elämänsä kunnossa. Monissa muissakin tilanteissa tahdikkuuden rajat tunnetaan. Mutta jostakin syystä ajatellaan, että juuri lapsettomien on kovetettava itsensä ja otettava normina vastaan, että kaikki kunnon ihmiset saavat lapsia ja saavat niistä iloita.

Ankara maailma.

Mut eikö myös se oo itsekkyyttä jos sitä omaa helppoo raskautumistaan hieroo jatkuvasti lapsettoman naamalle? Vaikka tietää toisen lapsettomuudesta? Koska sullahan on oikeus olla niiiiiiin iloinen siitä raskautumisesta?

(juu kärjistettyä kyllä mut näin se menee. Enkä puhu pelkästää mistään palstasta vaan ihan irl -tilanteesta..)

Eihän sitä ole jatkuvasti kukaan hieronutkaan. Mutta tuo ketju, mistä mäkin puhuin, oli semmonen, että ap iloitsi omasta raskaudestaan. Kertoi sitten, vaikkakin jo "häpeillen" ja arastellen, että kuinka raskaus sai alkunsa.

Ei sitä mitenkään hierottu, jos kerran kertoo. Vai meneekö se niin, että jos oot tullu helposti raskaaksi, sulla ei ole oikeutta sitä kertoa? :o

Ei mene eikä tule menemään. On mullakin kaveri, joka ei raskaudu millään. En ole sitä mitenkään hälle hieronut, että tuun helposti raskaaksi, mutta kyllä me ollaan siitä puhuttu.

Yks yhdelle, toinen toiselle, niin se vaan menee. Mä tuun joo helposti raskaaksi, mutta mun raskaudet on todella vaikeita ja rankkoja alusta loppuun. Jos siitä ees sitä loppua tulee. Kaverilla taas on raskautuminen työn ja tuskan takana, mut loppuun pääsee melko helpolla.. ja mun kolmas kaveri tulee helposti raskaaksi ja raskaudetkin on helppoja. En mä ole sille(kään) mistään kade, ei se sen vika tai ansio ole. Luonto on se, joka nämä määrää ja elämä ei ole reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Harva hehkuttaisi syöpäsairaalle olevansa elämänsä kunnossa. Monissa muissakin tilanteissa tahdikkuuden rajat tunnetaan. Mutta jostakin syystä ajatellaan, että juuri lapsettomien on kovetettava itsensä ja otettava normina vastaan, että kaikki kunnon ihmiset saavat lapsia ja saavat niistä iloita.

Ankara maailma.

Peesaan. Ja jos lapseton onkin niin kyllä sulle joku käy jossain vaihees sanoon että teille ei vaan oo lasta tarkotettu, deal with it.

Ankara maailma.

No lapseton varmaan kokee näin. Ja aina se, ketä mikäkin asia koskee.
Kyllä tässä maailmassa pitää olla jonkinlainen kovuus käytössä, joka asiassa, jos aikoo pärjätä ja kestää. Sellast se elämä on.

Ankara maailma.

Joo, tämä on niin totta :)

meillä meni 13 vuotta ennen kuin saatiin tuo ainokainen poika. Toki olin välillä katkera siitä että sellasetkin saa lapsia jotka ei oikeasti niitä edes hoida ja itse ei saanut mutta yritin aina iloita toisten puolesta enkä sanonut ääneen että olin katkera. Pitää osata tukkia suunsakkin kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Ankara maailma.

Kyllä tässä maailmassa pitää olla jonkinlainen kovuus käytössä, joka asiassa, jos aikoo pärjätä ja kestää. Sellast se elämä on.

:o
Että on liikaa vaadittu ihmisiltä tilanne taju, toisten ihmisten huomioon otto ja toisen asemaan asettuminen. Just!

Eihän sitä ole jatkuvasti kukaan hieronutkaan. Mutta tuo ketju, mistä mäkin puhuin, oli semmonen, että ap iloitsi omasta raskaudestaan. Kertoi sitten, vaikkakin jo "häpeillen" ja arastellen, että kuinka raskaus sai alkunsa.

Ei sitä mitenkään hierottu, jos kerran kertoo. Vai meneekö se niin, että jos oot tullu helposti raskaaksi, sulla ei ole oikeutta sitä kertoa? :o

Ei mene eikä tule menemään. On mullakin kaveri, joka ei raskaudu millään. En ole sitä mitenkään hälle hieronut, että tuun helposti raskaaksi, mutta kyllä me ollaan siitä puhuttu.

Yks yhdelle, toinen toiselle, niin se vaan menee. Mä tuun joo helposti raskaaksi, mutta mun raskaudet on todella vaikeita ja rankkoja alusta loppuun. Jos siitä ees sitä loppua tulee. Kaverilla taas on raskautuminen työn ja tuskan takana, mut loppuun pääsee melko helpolla.. ja mun kolmas kaveri tulee helposti raskaaksi ja raskaudetkin on helppoja. En mä ole sille(kään) mistään kade, ei se sen vika tai ansio ole. Luonto on se, joka nämä määrää ja elämä ei ole reilua.

Luitko sä ton mun ihan ekan viestin? Mä siihen laitoin etten tiedä mihin ketjuun tää pohjautuu. Mutta osallistuin keskusteluun kun tää herättää mussa aika paljon ajatuksia, suuntaan ja toiseen.

Tottakai saa raskaudestaan iloita. Onhan se ihan täys selviö. Mutta myös lapsettomuuden tulisi saada surra omaa lapsettomuuttaan.

Toi toisen naamalle hierominen tuli vaan siitä ku mä oon itte törmänny muutamaan sellaseen suunnattoman törkeeseen tapaukseen ettei mitää rajaa.

Ankara maailma.

Peesaan. Ja jos lapseton onkin niin kyllä sulle joku käy jossain vaihees sanoon että teille ei vaan oo lasta tarkotettu, deal with it.

Tätäkään lausetta en ymmärrä, mitä OIKEASTI pahaa tässä on.
Sen ymmärrän, että se VOI loukata herkällä mielellä olevaa lapsettomuudesta kärsivää, mutta ei tuokaan lause ole läpeensä paha.
Miksi ei saa ajatella, ettei joku asia ole tarkoitettu menemään jotenkin?
Tai että joku on tarkoitettu menemään jotenkin?
Miksi kaikkien pitäisi saada kaikki tässä maailmassa?
Ei oikeasti kukaan saa kaikkea.
Oikeastihan se on vain niin.

Ankara maailma.

Kiitos. Taisit todistaa, että asia on juuri niin kuin ajattelinkin. En tiedä, pistäisinkö loppuun ilo- vai suruhymiön. Siksi en pistä kumpaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juup:
No nykyään ei saa mistään puhua, ettei joku loukkaannu.
Ei saa olla väsynyt töistä, jokuhan voi olla työtön.
Ei saa puhua sisustuksesta, jokuhan voi olla koditon.
Ei saa olla onnellinen, jokuhan voi olla masentunut.
Ei saa iloita avioliitostaan, jokuhan saattaa olla eronnut
jne.

Vastaavasti ei saa olla masentunut kun aina löytyy äitejä joilla on monta lasta eivätkä koskaan väsy vaan ovat aina niin tehokkaita!

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:

Ankara maailma.

:o
Että on liikaa vaadittu ihmisiltä tilanne taju, toisten ihmisten huomioon otto ja toisen asemaan asettuminen. Just!

No en niin sanonut, älä vääntele. Vaan ei sitä vastuuta voi tässä asiassa lykätä aina sille osapuolelle, joka sillä hetkellä on paremmassa jamassa.
Jokaisella on vastuu itsestänsä ja omasta jaksamisesta.
Jonkinlainen kovuus, vähän joka asiassa, on ihan jees.

Yhteistyössä