Ärsyttää! Mies ja tää kaikki työ ja rasitus mitä mä koen joka päivä!!! Tuntuu, että kohta en enää jaksa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissi-Pissi-Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tissi-Pissi-Mamma

Vieras
Odotan neljättä lasta. Koko ajan on selkä ihan hiivatin kipeä ja väsyttää ja raskausviikkoja vasta 24+3, eli sinniteltävää on! Pakko on silti koko ajan kirmata ton 1-vuotiaan perässä ja 2v8kk uhmaa minkä ehtii! 5v esikoisestakaan ei vielä mitään kunnon apua ole. Mies on jatkuvasti töissä! Tekee ylitöitä ja sit vielä se, ettei se näy rahallisesti vaan me kituutellaan vaikka luulis saavan jotain vastinetta sille, et mies on koko ajan poissa!!! Mistään Ticketin haalareista ei tartte haaveillakaan :( Vaikka olis meidän kaikkien hyväksi, että lapsilla olis ees kunnolliset varusteet! Päätä särkee nytkin ihan törkeesti ja kiukuttaa pahasti!

Sit kun mies kotiutuu (joskus 18 aikaan varmaan taas..) niin se kele menee sohvalle pötköttään tms! Mä olen koko päivän raatanut näiden lasten kanssa ja todella odottanut kuin kuuta nousevaa miehen tuloa ja sit se on yks löysä mato, joka ei jaksa, ja jota ei huvita, oikein mikään! Koko ajan saan monta kertaa sanoo, ennen ku mitään tapahtuu (siis esim. tiskit, pyykit, vaivan vaihto, potatus ym).

Kunnon lomalle ei olla päästy vuoteen :( Mä oisin tosiaan sen tarpeessa, mutta rahat riittää hyvä jos johonkin Ruotsin risteilyyn.

Millon mun elämästä tuli tämmöstä kärvistelyä????!!!!??? Alkaa olla mitta niin täys :(

[QUOTE="vieras";24517599]Lopetat vauvakoneena olemisen neljännen jälkeen, pidät äitiysloman, minkä jälkeen laitat lapset päiväksi hoitoon ja menet töihin tienaamaan niitä loma- ja haalarirahoja.[/QUOTE]

Just näin. Kun kuulosti siltä, että suurin ongelma on se Ticketin haalarien puute. (P.S. Yhtä laadukasta vaatetta saa halvemmallakin.)

odotan neljättä lasta. Koko ajan on selkä ihan hiivatin kipeä ja väsyttää ja raskausviikkoja vasta 24+3, eli sinniteltävää on! Pakko on silti koko ajan kirmata ton 1-vuotiaan perässä ja 2v8kk uhmaa minkä ehtii! 5v esikoisestakaan ei vielä mitään kunnon apua ole. Mies on jatkuvasti töissä! Tekee ylitöitä ja sit vielä se, ettei se näy rahallisesti vaan me kituutellaan vaikka luulis saavan jotain vastinetta sille, et mies on koko ajan poissa!!! Mistään ticketin haalareista ei tartte haaveillakaan :( vaikka olis meidän kaikkien hyväksi, että lapsilla olis ees kunnolliset varusteet! Päätä särkee nytkin ihan törkeesti ja kiukuttaa pahasti!

Sit kun mies kotiutuu (joskus 18 aikaan varmaan taas..) niin se kele menee sohvalle pötköttään tms! Mä olen koko päivän raatanut näiden lasten kanssa ja todella odottanut kuin kuuta nousevaa miehen tuloa ja sit se on yks löysä mato, joka ei jaksa, ja jota ei huvita, oikein mikään! Koko ajan saan monta kertaa sanoo, ennen ku mitään tapahtuu (siis esim. Tiskit, pyykit, vaivan vaihto, potatus ym).

Kunnon lomalle ei olla päästy vuoteen :( mä oisin tosiaan sen tarpeessa, mutta rahat riittää hyvä jos johonkin ruotsin risteilyyn.

Millon mun elämästä tuli tämmöstä kärvistelyä????!!!!??? Alkaa olla mitta niin täys :(

kannattaako pentuja tehdä noilla väleillä???? Lopeta se vauvojen tehtailu ja odota et vanhin lapsi on sen 19v ja aloita sitten :d

Tsemppiä arjen hulinoihin. Olet aivan puhki kirjoituksestasi päätellen. Onko mahdollista järjestää yhteistä aikaa puolison kanssa? Sukulaisia, SPR n ystävätoimintaa tai jotain minkä kautta saisitte ilmaisen hoitajan vaikka kaheksi tunniksi kerrallaan ja kerran viikossa? Kävisitte esim. ulkoilemassa tai tekisitte jotain muuta halpaa toimintaa, joka virkistäisi. Kun ottaa etäisyyttä kodista edes pieneksi hetkeksi niin seinien päällekaatuminen helpottaa kummasti. Tai sovi miehesi kanssa, että sinä menet joka viikko jonain iltana ja mies taas toisena ja pidä kiinni omasta jaksamisesta.. se heijastaa koko perheen jaksamiseen

[QUOTE="vieras";24517599]Lopetat vauvakoneena olemisen neljännen jälkeen, pidät äitiysloman, minkä jälkeen laitat lapset päiväksi hoitoon ja menet töihin tienaamaan niitä loma- ja haalarirahoja.[/QUOTE]

Aivan!

Ymmärrettävästi on raskasta, mutta suurin virhe, jonka voit tässä vaiheessa tehdä, on syyttää miestäsi siitä. Luuletko oikeasti, että miehesi ei ole väsynyt tullessaan töistä niinkin myöhään?? Luulenpa, ettei miehesi edes ymmärrä miten rankkaa sinulla on. Suosittelisin vahvasti asiasta keskustelemista, SYYLLISTÄMÄTTÄ. Kerro miltä tuntuu, ja miten paljon arvostaisit sitä, että miehesi auttaisi vaikka itsekin on väsynyt.

Eihän tätä taas saa ääneen sanoa, mutta miten ne rahat alkaa riittämään 4 lapsen kanssa jos ne ei nyt 3 kanssa riitä?

Ja muuten ruotsin risteilyt on melko kalliita, joten hyvinhän teillä menee jos sellaiselle pääsette tuon katraan kanssa.

Aivan. Mieheni ei tosiaankaan ymmärrä miten rankkaa mulla on :( Siitä ollaan kyllä juteltu, mutta ei mitään... Mies istuu kaiket päivät siellä töissä tietokoneen äärellä aikuisseurassa! En mä silti ole vielä aikoihin menossa töihin! En usko et siitä hyvää seurais kun iso joukko pieniä kiskottais hoitoon liian aikaisin. Korvatulehdusta, itkua, poissaoloja, arvaahan sen. Ei mulla toisekseen ole edes työpaikkaa ja kunnollinen ammattikin pitäis hankkia, mutta nyt ei kyllä ole voimia opiskeluun!

Ei kyllä ole enempää lapsia suunnitelmissa! Ei tää tämmöstä ollut kun kuopusta aloin odottaa. Jotenkin kaikki on nyt vaan lähiaikoina menny ihan mahottomaksi.

Ja en oo saanut omaa aikaa kun kukaan ei suostu meidän villiä lössiä hoitamaan :( Miehen pistän joskus kakaroiden kans kotiin ja käyn kävelyllä, mut koko ajan mietin vaan että miten ne pärjää kotona yms.

Voi että sentään. Miksi ihmeessä ootte tehny lapsia noin monta ja noin pienillä ikäeroilla? Luuletko että miehelläs on helppoa, paskapalkalla (ilmeisesti) raataa ylitöitä monta tuntia päivässä ja sitten vielä töiden päälle oottaa vihanen akka ja tiskit, pyykit jne. kotona? Mun mielestä tuo on teidän molempien (typerä) valinta. Ja joku Ticketin haalareiden puute on kyllä teidän perheen ja parisuhteen pienin ongelma.

[QUOTE="vieras";24517633]Aivan!

Ymmärrettävästi on raskasta, mutta suurin virhe, jonka voit tässä vaiheessa tehdä, on syyttää miestäsi siitä. Luuletko oikeasti, että miehesi ei ole väsynyt tullessaan töistä niinkin myöhään?? Luulenpa, ettei miehesi edes ymmärrä miten rankkaa sinulla on. Suosittelisin vahvasti asiasta keskustelemista, SYYLLISTÄMÄTTÄ. Kerro miltä tuntuu, ja miten paljon arvostaisit sitä, että miehesi auttaisi vaikka itsekin on väsynyt.[/QUOTE]

olen samaa mieltä

Viimeksi muokattu:
No siis en mä niiden Ticksujen perään itkekään!!! Se nyt vaan juuri nyt oli yksi mikä kävi harmituksena mielessä, kun kaverit niitä ostelee ja me ei siis voida. Se oli vaan yks esimerkki siitä, että mitään piristystä ei saada. Kaikki on harmaata ja karvasta ja puurtamista.

Ja ei tosiaan ollu tämmöstä vielä kun aloin kuopusta oottaan!!! Kiireistä tietty, mut sillon ajattelin, et se kuuluu pikkulapsiaikaan ja silloin olin ihan onnellinen ja ilon vielä ja ajattelin, että vielä ainakin yhdelle riittää rakkautta ja hyvähän ne lapset on tehdä peräperään niin on seuraa sit ja tää helkkarin härdelli joskus ohi!!!!

Myös sun miehellä saattaa olla rankkaa. Se paiskii töitä niska limassa, taloudellinen huoli ihan varmasti painaa, ikävä perhettä josta on koko ajan erossa. Sitten, kun mies kotiutuu - anna mä arvaan - sä kaadat sen kaiken väsymyksen miehen niskaan.

Tuo tilanne on saatava tavalla tai toisella poikki. Sinä kaipaat lepoa, varmasti miehesi myös. Ei miehesi ole tuohon tilanteeseen yhtään sen enempää eikä vähempää syyllinen kuin sinäkään.

Mulla ei oikeasti tahdo riittää ymmärrys siihen, että ei hankita koulutusta, ammattia ja työpaikkaa ennen kuin ruvetaan lisääntymään oikein urakalla. Teillä tulee olemaan tiukkaa yhden ihmisen palkalla elää, mutta kun kerran sen olet valinnut, ei auta itkeä niiden Tickettien perään. Ratkaisu asiaan on olemassa, mutta voi voi jos ei kelpaa.

Ja siis itkettää ja suututtaa nytkin ihan sairaasti!!! Kiitos kun (jotkut teistä!!!!) ymmärstitte! Vain toinen äiti varmaan voi tän tietää <3

Ihan varmaan piristäis jos pääsisin vaikka Ikeaan päiväksi piristään meidän syyssissustusilmettä, mut hitto ku tuntuu ettei ees siihen ois varaa :( Kaikki kiva tuntu et on maksullista ja jne.

Nyt mun pitää mennä ennenko noi hajottaa talon mut kiitti <3

Tsemppiä ihan hirmuisesti sinulle aloittaja! Älä välitä ilkeistä kommenteista täällä, tämä foorumi on täynnä k-päitä. Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu.
Koita puhua miehellesi siitä miltä sinusta tuntuu, älä tosiaan syyllistä niin et kuulosta nalkuttavalta. Koittakaa jaksaa, molemmat. Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa!

Niin makaa kuin petaa - ei käynnyt aiemmin mielessä että raha ei itsestään tuu, ja mitä useampi sitä on kuluttamassa, sitä enemmän sitä on tehtävä.

Jos et ole provo niin katteleppa peiliin ja mieti miten tähän tilanteeseen tultiin. Onko ihan totta ettet muka voinnut arvata mitä tulee jos yksi ihminen elättää nyt neljä, kohta viisi ihmistä + itsensä.

Ja ei tosiaan ollu tämmöstä vielä kun aloin kuopusta oottaan!!! ...hyvähän ne lapset on tehdä peräperään niin on seuraa sit ja tää helkkarin härdelli joskus ohi!!!!

Että ei ollut tuollaista, mutta helkkarin härdelli kuitenkin? Ja tarkotatko kuopuksella kolmatta lastanne vai sitä jota nyt odotat? Että onko asiat muuttuneet vasta sun nykysen raskauden aikana? Onko niitä lapsia pakko niin paljon ja niin tiheästi tehä että kamelin selkä katkee. Että vaikka kahden tai kolmen kanssa ei ole ollut rankkaa, niin kyllä nyt luulisi osaavan järjellä aatella, että kolmas tai neljäs lapsi vie kuitenkin taas paljon aikaa ja energiaa, ja varsinkin kun on ne edellisetkin pienet lapset hoidettavana.

Ja todella outoa, että tilanne on tuo ja sua tuntuisi vaan piristävän kaikenlainen ostelu, Ticketin haalarit tai Ikea-ostosreissu...

Ymmärrän kyllä miksi oot loppu ja ahdistunut, mutta teidän valintoja en ymmärrä ollenkaan.

[QUOTE="vieras";24517731]Tsemppiä ihan hirmuisesti sinulle aloittaja! Älä välitä ilkeistä kommenteista täällä, tämä foorumi on täynnä k-päitä. Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu.
Koita puhua miehellesi siitä miltä sinusta tuntuu, älä tosiaan syyllistä niin et kuulosta nalkuttavalta. Koittakaa jaksaa, molemmat. Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa![/QUOTE]
kakat helpota jos ei tajua mistä ongelmat johtuu. Parempi että ap herätetään vauvakuumepössyistä tajuaan että ne lapset ei ole ilmaisia - ja jonkun, eli isän on se raha kotiin tuotava kun toisesta ei ole kuin vauvakoneeksi.

Yhteistyössä