Ärsyttää, kun asunnon vuokra on niin kallis, ettei jää säästöön mitään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen"Realistin" kanssa samaa mieltä. Omat valinnat ratkaisee. Meilläkin juuri kun olimme miehen kanssa tavattu sattui vahinko raskaus. Mies totesi että jos lapsi tulee nyt taloutemme ei tule parantumaan. Lasta ei tullut silloin tuli sitten vuosia myöhemmin. Eikä ole tarvinnut senttiä venyyttää, vaikka työttömyyttäkin perheessä on ollut. Ensin koulutus, työ, säästöjä, koti ja sitten lapset.

Olen"Realistin" kanssa samaa mieltä. Omat valinnat ratkaisee. Meilläkin juuri kun olimme miehen kanssa tavattu sattui vahinko raskaus. Mies totesi että jos lapsi tulee nyt taloutemme ei tule parantumaan. Lasta ei tullut silloin tuli sitten vuosia myöhemmin. Eikä ole tarvinnut senttiä venyyttää, vaikka työttömyyttäkin perheessä on ollut. Ensin koulutus, työ, säästöjä, koti ja sitten lapset.

No jos niin kauan odottaa että on koulutus, työ ja säästöjä voi olla että on jo yli 30. Silloin minä olisin voinut jäädä lapsettomaksi (oli siis lapsettomuusongelmia jo 20-vuotiaana). Lapset sain opiskeluaikana. Nyt esikoinen on 5-vuotias ja meillä on oma asunto, säästöjä ja hyvät vakkarityöpaikat :) Eli joskus asiat voi tehdä väärinpäinkin. Valittiin sellaiset alat missä tosi vähän työttömyyttä.

Ihanan ruusuisia kuvitelmia toisilla on täällä elämästä juu :D Ainahan se kaikilla menee niin että ensin hyvä koulutus, sitten pääset suoraan duuniin tienaamaan ja säästämään, ensiasunnosta saat aina voittoa isomman ostoon/rakentamiseen, sit tulee aina häät ja sit humpsis tuosta vaan ne muksutkin tulee kun vaan pistää tilaukseen. JOS VAAN HALUAA. Juujuu.

Kyllä se on huonoa taloudenpitoa jos elää kädestä suuhun ja mitään ei jää säästöön.
Enemmän vuokralla asuessa jäi rahaa yli kuin nyt lainaa lyhentäessä.

Ehkä sulla, mutta noin ei ole kaikilla. Mun asumismenot oli yli puolet pienemmät, kun asuin omistusasunnossa vrt vuokra-asunnossa. Ja se vuokra-asunto ei ollut edes yhtään sen omistusasunnon tasoinen, vaan lähes puolet pienempi ja vanha.

Ihanan ruusuisia kuvitelmia toisilla on täällä elämästä juu :D Ainahan se kaikilla menee niin että ensin hyvä koulutus, sitten pääset suoraan duuniin tienaamaan ja säästämään, ensiasunnosta saat aina voittoa isomman ostoon/rakentamiseen, sit tulee aina häät ja sit humpsis tuosta vaan ne muksutkin tulee kun vaan pistää tilaukseen. JOS VAAN HALUAA. Juujuu.

Ei se varmaan aina näin ole, mutta useimmiten.

Miten tuo omatakaus ilman säästöjä toimii?

Nordealla ainakin 2011 lopussa olisi voinut ottaa omatauksen koko 25%:lle, jos ei ole käteisrahaa tai panttia. Ehtona taisi olla, ettei ole muita lainoja tai velkoja tms. Se diili maksoi jonkin verran, mä omatakasin vissiin öö 13% asunnon hinnasta ja oisko se maksanut n. 600e ylimääräistä.

Mutta kuulemma kaikki lainaehdot on muuttuneet nyt aikalailla.

Yhteistyössä