Ärsyttää ja nolottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äidilläni oli viime kuussa 60-vuotissynttärit. Minkäänlaista lahjaa minulla ei hänelle ollut antaa ja jotenkin tuo tilanne ärsyttää ja nolottaa hirveästi.

Viikkoa ennen synttäreitä menimme käymään vanhempieni luona, jotka asuvat 200 km:n päässä. Tuolloin sitten kuulimme, että äiti aikoo pitää synttärit. Olin ihan ihmeissäni, kun kerran äiti ei pitänyt edes 50-vuotispäiviä ja äidin sisko kuoli vasta toukokuussa, joten en uskonut, että äiti edes synttäreitä juhlii.

Varauduin jo keväällä synttäreihin ostamalla pienen lahjan, mutta sitten en kuitenkaan kehdannut lahjaa antaa, kun tuo äidin sisko kuoli ja se oli aika järkyttävä tapaus, kun tuli niin yllättäen. Lahja oli sellainen "Hyvin pyyhkii mummi" -keittiöpyyhe ja en tuon kuoleman tapauksen takia sitä sitten kehdannut antaa äidilleni.

Rahaa minulla ei tosiaankaan ollut ostaa uutta lahjaa. Äiti sai sukulaisilta kaikenmoisia maljakoita ja lahjakortin ja veljeni osti digiboxin, mutta minä en sitten mitään. Minulla vaivaa koko tilanne aivan hirveästi. Tietysti olisin keväällä varautunut kunnon lahjaan, jos olisin tiennyt, että synttärit pidetään ja sinne väkeä kutsutaan, mutta nyt meni sitten näin :(

Yhteistyössä