Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ammatinvalintakysymyshän tämä tosiaan on, mutta kyllä sitä silti toivoisi saavansa koulutustaan ja työn vaativuutta vastaavaa palkkaa!!! Ja tarkoitukseni ei nyt tässä ollut syyttää sairaanhoitajia niinkään, vaan ammattiliittoja, valtiota, kuntia ja kaikkea, jotka palkkauksistamme päättävät.
nyt puhut asiaa..
mutta on naurettavaa että kun joku saa niinollaan kateellisia..
nyt täytyy vaan muiden vaatia!
Ihmetyttää tuollanen naisten asenne et voida olla tyytyväisiä että joku saa ja yrittää iteki tehä jotain oman palkan korotukseen.
ei ruveta vertailemaan kahta täysin erilasita työtä. kyllä sinäkin voit SH ryhtyä.
kaksi ihan erilaista amatti jota tehdään eriaikoihin ja eri tavalla. palkka koostuu täysin eritavalla. ei todellakaan voi verrata
olen kyllä huomannut, että opettajat ovat usein vaatimatonta ja hiljaista ja vaativat itseltään paljon. Uupuvat sitten tai masentuvat ennen eläkeikää. Eivät osaa röyhkeästi käydä tuollaiseen taisteluun omista palkoista. Ja monet pitävät oikeasti lapsista ja työstä, ja ehkä sen vuoksi eivät halua?
Taitaa opettajan työ olla nykyään varsinainen kutsumusammatti.
Kyllä se näin on. Itse olen todellakin halukas vaatimaan työlleni enemmän arvostusta ja sitä kautta reilumpaa palkkaa, mutta on totta, että suuri osa opettajista (joka olen itsekin) on liian kilttiä sakkia vaatimaan mitään, lakoista puhumattakaan. Ja vielä tuohon tuntimääräkeskusteluun. Onko teistä reilua, että opelle maksetaan palkka esim. pidetyn 26 viikkotunnin mukaan kun todellinen työmäärä on vähintään kaksin, monesti kolminkertainen. (Huom! Tunteja ei vedetä lonkalta, ne pitää kotona valmistella, korjata kokeet, arvioida, palaveerata tie kenenkä kanssa, istua kokoukset, kouluttaa itseä vapaa-ajalla.....)