Ärsyttää ja ketuttaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OpeOpe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OpeOpe

Vieras
Mua sitten ottaa hieman päähän ja ihmetyttää! Aika kohtuuttomia ovat nuo sairaanhoitajien palkat nyt!!! Etenkin jos niitä lähtee vertailemaan joihinkin muihin ammattiryhmiin! http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1456688

Itse opiskelen luokanopettajaksi ja pistää kyllä ihmetyttämään se, että sairaanhoitajat tulevat tienaamaan enemmän kuin opettajat! Opettajien työ on vaativaa, raskasta ja tärkeää...eivät sairaanhoitajat ole ainoita, joiden työ tätä kaikkea on! Kaiken vaativuuden lisäksi opettajilta vaaditaan pitkä yliopistotutkinto! Pitäisi hieman jossain vaiheessa laittaa nuo palkat verrannollisiksi myös koulutuksen laajuuteen!

Myönnän ihan vilpittömästi sen, että sairaanhoitajilla on ollut liian pienet palkat aikaisemmin, mutta kohtuus kaikessa!!! Ja en tosiaan yhtään väheksy sairaanhoitajien työpanosta maassamme, tärkeää työtä tekevät:) Mutta silti...sapettaa!!!

Täytyisi vaan ajatella, että toisen "onni" ei ole itseltä pois... Jotenkin vaan on hieman vaikea ajatella niin, kun tuntuu, että palkka-asiat eivät nyt menneet kaikkien osalta nyt täysin reilusti! Noh, täytyypä kai vaan todeta BB-Faben sanoin: "Aina ei nallekarkit mene tasan." Elämä on.

Arghhhhhhh!

Terv. Sairaanhoitajien palkalle kateellinen, tuleva luokanope

Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Jos sairaanhoitajat ovat ansainneet tällaisen palkankorotuksen, niin silloin sen on ansainnut aikas moni muukin ammattiryhmä. Oma alani vaatii 6-7 vuotisen yliopistotutkinnon ja palkka pian huonompi kuin sairaanhoitajilla. Ei se kyllä todellakaan oikein ole. Itse voin rehellisesti sanoa, että teen töitä päivät läpeensä 6 pv/viikko (aina menee joko la tai su, joskus molemmat työhommissa ja iltaisin pitkät ajat)

T. Yks ope vaan

Toki toki...toiset tienaavat enemmän kuin toiset, se on fakta. Mutta tienestien pitäisi olla hieman enempi verrannollisia mm. koulutukseen (sen laajuuteen), työn vaativuuteen jne. Nyt tässä tosiaan vertailen esim. juuri sairaanhoitajien ja luokanopettajien palkkausta... Se ei nyt mielestäni tällä hetkellä ole enää kovin reilu juttu. Mutta tämä tosiaan on vain oma mielipiteeni:)

Alkuperäinen kirjoittaja Minniina:
Edelleenkään en ymmärä, miten nuo sh:den keskiansiot lasketaan.. Meillä ainakin kk palkka on 1860 ?.. Siitä on aika pitkä matka tuonne 2500 euroon.. Turhaan olet kateellinen..

täytyy olla tyhmä, jos ei kaiken palkkakeskustelun jälkeen tiedä miten keskipalkka lasketaan. Tottakai siihen otetaan mukaan koko palkka, ei vain peruspalkkaa.
Ja tämä tapahtuu kaikilla muillakin, siwan kassalla ym. lasketaan myös vuorotyölisät ym. keskipalkkaan.

Edelleenkään en ymmärä, miten nuo sh:den keskiansiot lasketaan.. Meillä ainakin kk palkka on 1860 ?.. Siitä on aika pitkä matka tuonne 2500 euroon.. Turhaan olet kateellinen..

Aika liiottelua toi 2500e, miten lie laskenut kuka lie...

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Jos sairaanhoitajat ovat ansainneet tällaisen palkankorotuksen, niin silloin sen on ansainnut aikas moni muukin ammattiryhmä. Oma alani vaatii 6-7 vuotisen yliopistotutkinnon ja palkka pian huonompi kuin sairaanhoitajilla. Ei se kyllä todellakaan oikein ole. Itse voin rehellisesti sanoa, että teen töitä päivät läpeensä 6 pv/viikko (aina menee joko la tai su, joskus molemmat työhommissa ja iltaisin pitkät ajat)

T. Yks ope vaan

Mutta sitten lorvaat koko kesän, haista nyt huilu!

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:

Aika liiottelua toi 2500e, miten lie laskenut kuka lie...

Todella tyhmää sanoa näin, kun verotuksesta ilmenee ihmisten palkkatiedot, ja sieltä ne on stakes ym. tillastot ihan totuudenmukaisesti laskeneet keskiarvon eri ammattikunnille.

AMMATINVALINTAKYSYMYKSIÄ!!! SYYTTÄKÄÄ LIITTOANNE JOS EI OSATA VAATIA PALKKAA!!!Kukaan ei uskonut että tehy jyrää asiansa! Ja nyt kun niin kävi, ruikutetaan vaan. Siitä vaan vaihtamaan alaa sairaanhoitajaksi!

Tämähän johtuu vain siitä, että suuret rikkaat ahneet suuret ikäluokat haluavat, että eivät joudu mennä yksityiselle, vaan saavat jonkun hoitamaan itseään vanhetessaan, kun palaavat espanjasta suomeen eläkepäiviäen vietosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pump:
AMMATINVALINTAKYSYMYKSIÄ!!! SYYTTÄKÄÄ LIITTOANNE JOS EI OSATA VAATIA PALKKAA!!!Kukaan ei uskonut että tehy jyrää asiansa! Ja nyt kun niin kävi, ruikutetaan vaan. Siitä vaan vaihtamaan alaa sairaanhoitajaksi!

Tämä on ihan totta. Ensimmäinen täysijärkinen kommentti tässä ketjussa. Alkoi jo itkettää, kun luki edellisia sairaanhoitajien kommentteja, ja niistä näkee, että tyhmät ja röyhkeät ja ahneet 6 keskiarvolla ovat lukeneet sairaanhoitajaksi.

Hih, eivät ne opettajien kesälomatkaan tätä nykyä mitään huippupitkiä ole, kun muihin verrataan. Ja täytyy muistaa, ettei opettajilla sitten ole arkivapaita tai pekkaspäiviä (niin kuin monella muulla alalla). Ja tuntuu, että monet ajattelevat opettajan työn olevan sitä klo 8-14. Kahden jälkeen ne työt vasta alkavatkin;)

Mutta eihän se korotus tuu heti, vaan jakautuu 4 vuodelle, eikä minusta ole todellakaan liikaa!!! Nyt vasta hoitsut pääsee pois palkkakuopasta. Ja olen sitä mieltä, että palkka pitäis maksaa työn vaativuuden mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

T. Yks ope vaan

Huomaa, ettet tiedä opettajan ammatista yhtään mitään! Ja arvaa, miten moni nuori opettaja haluaisi rahan takia tehdä kesällä töitä, mutta kun se ei ole mahdollista. Emme voi tehdä ylitöitä juuri lainkaan tai muuta, josta saisi jotain lisiä. En jaksa selittää enempää ihmiselle, joka ei tiedä mitä tämä työ on. No, vielä se, että arvaa kuinka moni kestäisi selväjärkisenä, jos lukuvuoden väli olisi 4 viikon loma? Voin sanoa, että ei yksikään ihminen tekisi tätä työtä, koska tuossa ajassa et kerta kaikkiaan pysty aloittamaan pirteänä uutta lukuvuotta (varsinkin, jos on jo pitempään tätä hommaa tehnyt).

Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
Mutta eihän se korotus tuu heti, vaan jakautuu 4 vuodelle, eikä minusta ole todellakaan liikaa!!! Nyt vasta hoitsut pääsee pois palkkakuopasta. Ja olen sitä mieltä, että palkka pitäis maksaa työn vaativuuden mukaan...

Mistä palkkakuopasta? Saivat aiemmin suomalaisten keskipalkkaa (2500) nyt taas reilusti keskiarvoa enemmän vaikka koulutus on vain keskitasoa.

tarttis miettii et kuinka monesta tunnista opettajille maksetaan palkkaa. ja muutenkin selventää työehtosopimuksia. ei noin suoraan voi verrata.

ja koittakaa vaan uudestaan laskee peruspalkat.

kato ei opet tee yövuoroja niin ei päivä työtä ja vuorotyötä suoraan tilinauhasta voi verrata,

voi pyhäyksinkertasuus näitä ihmisiä

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:

Mistä palkkakuopasta? Saivat aiemmin suomalaisten keskipalkkaa (2500) nyt taas reilusti keskiarvoa enemmän vaikka koulutus on vain keskitasoa.

nyt taas uudelleen ottamaan asioista selvää ja sitten taas lisää komentteja =)

Ammatinvalintakysymyshän tämä tosiaan on, mutta kyllä sitä silti toivoisi saavansa koulutustaan ja työn vaativuutta vastaavaa palkkaa!!! Ja tarkoitukseni ei nyt tässä ollut syyttää sairaanhoitajia niinkään, vaan ammattiliittoja, valtiota, kuntia ja kaikkea, jotka palkkauksistamme päättävät.

T. Yks ope vaan

Huomaa, ettet tiedä opettajan ammatista yhtään mitään! Ja arvaa, miten moni nuori opettaja haluaisi rahan takia tehdä kesällä töitä, mutta kun se ei ole mahdollista. Emme voi tehdä ylitöitä juuri lainkaan tai muuta, josta saisi jotain lisiä. En jaksa selittää enempää ihmiselle, joka ei tiedä mitä tämä työ on. No, vielä se, että arvaa kuinka moni kestäisi selväjärkisenä, jos lukuvuoden väli olisi 4 viikon loma? Voin sanoa, että ei yksikään ihminen tekisi tätä työtä, koska tuossa ajassa et kerta kaikkiaan pysty aloittamaan pirteänä uutta lukuvuotta (varsinkin, jos on jo pitempään tätä hommaa tehnyt).

mites sairaanhoitajat tekee ja vielä vuorotyötä? hmm..

T. Yks ope vaan

mites sairaanhoitajat tekee ja vielä vuorotyötä? hmm..

T. Yks ope vaan

Luulisi, että tällaista ei tarvitse selittää yhdellekään ihmiselle, jolla on vähintään 2 lasta. Siis opettajan työn raskautta. Kuinka on riitettävä ja riitettävä. Mutta kun kaikki eivät niitä itse hoida, siitä kai johtuu? Sysäävät mummoloihin ym. päiväkoteihin ja kouluihin opettajien vastuulle.

Yhteistyössä