Arrrgh... antakaa jo olla tuon white trash -villityksen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xcv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xcv

Vieras
Mä EN KESTÄ enää... kaikki on palstalla nykyään niin white trashia ja on jopa wt-mammoja. Ei helkkari, antakaa olla! Tuo ilmaus ei edes istu Suomeen jossa varmaan 99 % ihmisistä on valkoisia! :D

White trash -ilmaus tarkoittaa kansanluokkaa, jonka muodosti valkoinen köyhälistö Amerikan sisällissodan aikoihin. Heidän elinolonsa olivat usein jopa huonommat kuin orjien (joista sentään yleensä huolehdittiin, sillä he olivat rahanarvoista omaisuutta) ja alkoholismi ja syöpäläiset rehottivat.

Ja täällä heitetään jotain valkoinen roskaväki -kommenttia jos jollain pilkahtaa rinstikanolkain. Ymmärrättekö ollenkaan että noilla kommenteilla vain paljastatte oman tietämättömyytenne? :D

Taitaa olla aika pitää palstatauko..! :D

Jep. :) Mua vaan ärsyttää kun aletaan hokemaan jotain muotitermiä vaikka ei ole aavistustakaan mitä sillä tarkoitetaan. Ja tuo wt-ilmiö on muutenkin paisunut jo huvittaviin mittasuhteisiin, wt:ksi leimataan täällä jo ihan naurettavista syistä.
Mä oletan että monikin tietää oikeesti että mitä tuo termi tarkoittaa. Sitä on vaan muokattu hiukan paremin "Suomen oloihin soveltuva". :D Mutta juu, kieltämättä se on huvittavaa... ;)

Ei sillä, etteikö mua ärsyttäisi ko. termi ja sen viljely, mutta ap. voisi myös huomioida sen tosiseikan että näin puhekieli elää ajassa. Monet sanat ja sanonnat, ovat aluperin tarkoittaneet jotain muuta, samantyylistä asiaa. Ja vakiintuneet sitten käytössä tarkoittamaan jotain uutta ilmaisua tms.
Joten tyhmää uskoa/yleistää kaikkien olevan vain tyhmiä ja tietämättömiä, vaikka kyse ei varmasti kaikkien kohdalla siitä ole?

[QUOTE="Vieras";26766250]Ei sillä, etteikö mua ärsyttäisi ko. termi ja sen viljely, mutta ap. voisi myös huomioida sen tosiseikan että näin puhekieli elää ajassa. Monet sanat ja sanonnat, ovat aluperin tarkoittaneet jotain muuta, samantyylistä asiaa. Ja vakiintuneet sitten käytössä tarkoittamaan jotain uutta ilmaisua tms.
Joten tyhmää uskoa/yleistää kaikkien olevan vain tyhmiä ja tietämättömiä, vaikka kyse ei varmasti kaikkien kohdalla siitä ole?[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä tämän, mutta kyse ei ole tällaisesta jos wt-leima isketään otsaan syystä että jollakin näkyy rintsikan olkain tai on pakastin olkkarissa. White trash on pelkkä palstan muotivillitys, mikä voidaan lyödä tiskiin aina jos joku muu tekee jonkin asian eri tavalla kuin itse.

Ymmärrän kyllä tämän, mutta kyse ei ole tällaisesta jos wt-leima isketään otsaan syystä että jollakin näkyy rintsikan olkain tai on pakastin olkkarissa. White trash on pelkkä palstan muotivillitys, mikä voidaan lyödä tiskiin aina jos joku muu tekee jonkin asian eri tavalla kuin itse.

En todellakaan itse ole oikein sisäistänyt tuota nyk. White trashin syvintä olemusta, siis sitä milloin sellainen ollaan ja kuka on.
Mutta jos se on tämän palstan " lanseeraama" sanonta, niin kai sitä silloin ko. tyypit voivat käyttää, kun kokevat jonkun sen " tittelin ansaitsevan" ;) eli " keksijä" saa päättää, koksa kuten jo todettiin nykyisellä versiolla kun ei mitään tekemistä alkuperäisen tarkoituksen kanssa ole.

Yhteistyössä