Arkikiireen pelastus - hyvä valmisruoka. MIKÄ?

tyhmä kysymys mutta miksei sinne voi illalla vaikka tehdä ite sitä ruokaa valmiiks et on seuraavana päivänä napattavissa vain?
muuten en osaa sanoa ku hernekeitto ja maksalaatikko valmisruuista..

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
tyhmä kysymys mutta miksei sinne voi illalla vaikka tehdä ite sitä ruokaa valmiiks et on seuraavana päivänä napattavissa vain?

no joskus voi tulla sellainen spontaani kiire mitä ei edellisenä päivänä ole tiennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja iik:

no joskus voi tulla sellainen spontaani kiire mitä ei edellisenä päivänä ole tiennyt.
siis juu mie sen tiiän et voi tulla,mutta mie tarkoitin tuolla lähinnä jos tietää et tulee kiirettä niin tekee valmiiksi,siis noin vaikeasti sanottuna
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

No näin meillä on 99%. Nyt kysyin erikoistilanteita varten arjen helpotusta. Shoot me!

en ole ampumassa ketään kuhan saatte mahat täytee oli se mistä tahansa tullutta ruokaa :D

No näin meillä on 99%. Nyt kysyin erikoistilanteita varten arjen helpotusta. Shoot me!

helpommalla pääsee kun ostaa niitä foliovuokia ja tekee isomman satsin ruokaa, vuoasta ei syödä vaan heitetään pakkaseen, kiireaamuna ottaa sen jääkaappiin, ja avot eiku lämmitys ja lusikoimaan. ja lapsetkin syö.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
helpommalla pääsee kun ostaa niitä foliovuokia ja tekee isomman satsin ruokaa, vuoasta ei syödä vaan heitetään pakkaseen, kiireaamuna ottaa sen jääkaappiin, ja avot eiku lämmitys ja lusikoimaan. ja lapsetkin syö.

Moni ihan valmiiksi tehty ruoka ei ole hyvää pakastettuna (saa vinkata hyviä!). Mutta toki parempaa kuin tämän päivän lasagne, josta lopulta otin lapsille nökäreet "kastikkeeksi" ja keitin pastaa lisäksi.

Mun kiirepäivät on sellaisia, etten tiedä niitä edellisenä iltana. Hernekeitto toistaiseksi ehkä paras vaihtoehto.

-hernekeitto
-pakaste pinaattikeitto
-saarioisten maksalaatikko
- -//- lihaperunasoselaatikko
- -//- tonnikalaperunasoselaatikko
-pinaattiletut
-hoddog/hampurilainen

näitä meillä käytetään aina silloin tällöin kiire keskellä

Mun kiirepäivät on sellaisia, etten tiedä niitä edellisenä iltana. Hernekeitto toistaiseksi ehkä paras vaihtoehto.

kesäkurpitsalasagne ainakin, mut se on vähä vetistä joskus ilman pakastustakin.

makronilaatikko, mut se täytyy sit paistaa voissa.

perunabataattisose-lihalaatikko

ruskea kastike, tai kastikkeet yleensä kun ne voi lämäyttää kiehuviksi. läskisoosi on meidän lasten herkkua. näihin tietty tarvii porruuttaa ne lisukkeet..

Mun suositus että tee valmiiksi paljon esim. keittoa, makaroonilaatikkoa muusia+jauhelihakastiketta, yksinkertaisia ruokia ja helppoja vaivattomia kaikin puolin, joita voi lämmittää seuraavana päivänä. Nuo kaikki valmisruuat on ihan järkkyjä, eriasia just nuo kiusaukset, jotka tehdään valmiiksi pilkotuista perunoista jne. meilä ei lapsia saa syömään edes kaupanpitsaa.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:

Ainiin, tän mä unohdinkin. Oolannin pakastepyttis on hyvää, varsinkin se missä on pikkulihapullia. Ja ne Oolannin pikkulihapullat pelkästäänkin (saa siis pakasteena myös pelkkiä pyöryköitä) on melkein ainoita valmispyöryköitä, joita voi syödä. Viime viikolla kokeilin Oolannin lankkuperunoita (pakasta) ja nekin oli hyviä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pakasteestako? Vai onko sitä eineshyllyssäkin?
Siis pakastettukin on liian hidasta ruokaa? Miten jumalattoman kiire sulla oikeen on?

No ite ajattelin että tässä ketjussa etsitään jotain ruokia mitä lapset voi yksin lämmittää mikrossa, itse en antais yksin jäävän ekaluokkalaisen alkaa leikkiä uunin/hellan kans...

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

Siis pakastettukin on liian hidasta ruokaa? Miten jumalattoman kiire sulla oikeen on?

No ite ajattelin että tässä ketjussa etsitään jotain ruokia mitä lapset voi yksin lämmittää mikrossa, itse en antais yksin jäävän ekaluokkalaisen alkaa leikkiä uunin/hellan kans...

Niin vaikka voihan tietty joitain pakasteitakin lämmittää mikrossa.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

Ei aapee puhunut mitään, että lapset keskenään ruokaa tekisivät.

Yhteistyössä