Arkaluonteinen kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjbh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjbh

Vieras
Mitä tapahtuu, kun lapseni kummisetä osoittautui nyt lapsen isäksi? Eli olen avioliitossa, ja petion miestäni. Pyysimme tätä miehen veljeä kummiksi, ja hän suostui.

Nyt kuitenkin kävi sitten ilmi, että veli on todennäköisin isä. mies haluaa testit, mutta näyttääkö ne muka veljesten välisen eron? ´

Ja mitätöityykö kummius, vaikka jatkaisin avioliitossa ja mieheni ottaisi isän vastuun lapsesta? Voiko biologinen isä olla kummi?

Kyllä se näyttää veljesten eron. Jos veli ei tunnusta isyyttä eikä aviomies halua kumota omaansa niin vauva on laillisesti miehesi. Joten veli voi ihan hyvin olla vielä vaan kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
eihän se "kummi" muutu oikeaksi isäksi jos ei tee isyydentunnustusta vaan puolisosi on isä virallisissa papereissa

No tässä olisi sitten vielä sellainen puoli, että tämä miehen veli tahtoisi isän oikeudet. Jos veljeksille tulee siitä riitaa, niin kumpi juridisesti on voittaja? Itse en halua tätä veljeä muuten kuin kummiksi.

Kyllä se voittaa kenen DNA osoittautuu oikeaksi. Biologinen isä saa isyyden jos sitä vaatii. Sun miehelläs ei ole mitään sitä vastaan että kasvattaa veljensä lapsen?

Melko ilkeää juttua täällä. Olivat ihan oikeassa tutut, kun sanoivat että täällä vaan haukutaan.

Asiallisesti kysyneelle, että mun mieheni haluaa kasvattaa lapsen ja jatkaa avioliittoa, eikä olla missään tekemisissä veljensä kanssa kuten en minäkään halua. Ei me taideta siitä nyt eroonkaan päästä mitenkään. Täytyy sitten yrittää sopia jotakin, mutta lapsen takia ei ole kiva että kaksi miestä esittäytyy isäksi vuoron perään.

Alkuperäinen kirjoittaja sama ap taas:
Melko ilkeää juttua täällä. Olivat ihan oikeassa tutut, kun sanoivat että täällä vaan haukutaan.

Asiallisesti kysyneelle, että mun mieheni haluaa kasvattaa lapsen ja jatkaa avioliittoa, eikä olla missään tekemisissä veljensä kanssa kuten en minäkään halua. Ei me taideta siitä nyt eroonkaan päästä mitenkään. Täytyy sitten yrittää sopia jotakin, mutta lapsen takia ei ole kiva että kaksi miestä esittäytyy isäksi vuoron perään.

Miksi te sen veljen sitte kummiksi haluatte jos ette halua olla tekemisissä??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä se voittaa kenen DNA osoittautuu oikeaksi. Biologinen isä saa isyyden jos sitä vaatii. Sun miehelläs ei ole mitään sitä vastaan että kasvattaa veljensä lapsen?

mutta jos saa isyyden, voiko vaatia huoltajuutta tms. että lapsi joutuisi sitten joskus tämän veljen luokse asumaan, vaikka joka toinen vkl? Mitä oikeuksia sillä sitten olisi? Apua! Meidän täytyy varmaan muuttaa johonkin Singaporeen....

En ymmärrä miksi veli välttämättä halua isyytensä tunnustaa? Tuskin hän elättelee toiveita että teistä tulee perhe? Eikö hän voisi kummin olla osana lapsensa elämää? Ehkä hän pelkää juuri sitä ettei näe lastaan ikinä kun kerroit että ette halua olla missään tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mutta jos saa isyyden, voiko vaatia huoltajuutta tms. että lapsi joutuisi sitten joskus tämän veljen luokse asumaan, vaikka joka toinen vkl? Mitä oikeuksia sillä sitten olisi? Apua! Meidän täytyy varmaan muuttaa johonkin Singaporeen....

Isällä on tapaamisoikeus ja sen laajuudesta päättää lastenvalvoja. Ilman erittäin painavaa syytä, häneltä ei oteta huoltajuutta tai tapaamisoikeutta pois. Ja jos hän osoittautuu isäksi, ettei voi poistua maasta ilman hänen lupaa.

Kuinka vanha lapsi on?
Jos et halua olla missään tekemisissä, ni miksi pyysit kummiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
quote]

Miksi te sen veljen sitte kummiksi haluatte jos ette halua olla tekemisissä??

No mies tahtoi veljen kummiksi, koska veljeksillä oli hyvät välit kunnes tämä isyys/pettämisasia paljastui ja nyt veli ei suotu vetäytymään näyttämöltä vaan penää kaikkia oikeuksiaan. Mulle sopi, että veli tuli kummiksi vaikka ei mitään sydänystäviä enää ollakaan, suhteemme on ollut ohi jo vuoden. Toivon ja uskoin, että asia ei koskaan edes paljastuisi. Veli kuitenkin kertoi sen miehelle itse.

Lapsi syntyi 25.12 ja ristiäiset pidettiin nyt helmikuun viimeisenä viikonloppuna. Veli tuli toiselta paikkakunnalta meille (muutti sinne vasta kesällä) ja jäi sitten yöksi. Lähtivät ristiäisiä juhlimaan mies ja veli sitten tuohon lähiravintolaan illalla, ja siellä sitten olivat tämän asian setvineet. Veli ei tullut enää meille edes tavaroitaan hakemaan, vaan oli lähtenyt suoraan rautatieasemalle naapurikaupunkiin, en tiedä edes missä oli sitten yön kun mies tuli yksin kotiin ravintolasta. Puhelimessa olemme sitten juteleet, mies ei pysty edes puhumaan veljelle mitään vaan juttelevat mesessä tai meilillä. Mutta ne testit nyt sitten varmaan tehdään kuitenkin, vaikka melkein tiedänkin että miehen veli on se isä.

Yhteistyössä