Aristava kohtu synnytyksen jälkeen, synnytyksestä palautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja santtu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

santtu-

Jäsen
09.10.2009
169
0
16
Hei!

Onko kenelläkään kohtu ollut paineltaessa aristava vielä viikko synnytyksen jälkeen? Entä kuinka kauan on mennyt että olette palautuneet muuten synnytyksestä. Itselläni on nyt viikko synnytyksestä ja olo on aikas hankala. Tuntuu että seistessä "alakerta" tippuu alas ja kiristää ja puristaa eikä pysty seistä kuin korkeintaan 5 minuuttia kerralla.

Mulla ei kohtua aristanut mut muuten oli melko hankalaa olla ku tikit kiristi ja siteet hankas ym. Pystyin kyllä kävelemään ja jotenkuten istumaankin aika pian synnytyksen jälkeen, mutta alapää ei kyllä todellakaan ollut "ennallaan" vielä viikon jälkeen. Mulla on synnytyksestä pian viisi viikkoa ja pikkuhiljaa alkaa olla parempaan päin. Kolmisen viikkoa varmaan pissalla käyntikin kirveli ihan kamalasti ja luulin jo et jotain on revennyt, mulla on aika paljon tikkejä jouduttu laittaan. Sit yhtäkkiä vaan huomasin et oli mennyt päivä, et en muistanut koko "värkin" olemassaoloa, se tuntu jo hyvältä :) Vuoto alkaa olla loppu, mut vieläkin on pientä aristusta alapäässä. Mut luotan siihen, et eiköhän se tästä ku jaksaa kärsivällisesti odottaa ajan kulumista.... Tsemppiä siis sullekin!!

En kyllä enää muista noita tarkkoja aikoja miten kauan aristanut, mutta mulla jonkinlaisena "tyyppivikana" tulee herkästi kohtutulehdus... että jos pahenee tai ei lopu niin kannattaa käydä lääkärissä. Ja voipihan tuota tiedustella neuvolastakin mitä arvelevat kohdun palautumisajaksi, mutta eihän se hetkessä kuitenkaan käy.

Just kerkesin tonne toiseen keskusteluun avautumaan, kuinka mullakin kuukauden ajan sattui hirveenä seisominen, ja käveleminen myös, mutta seisominen oli pahinta. Se pystyasento. Ja neuvolassa eivät tienneet ollenkaan mistään tällaisesta. Kohdun arkuudesta ei onneksi tietoa noin pitkään.

Yhteistyössä