Argh..pukamista :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmauduin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmauduin..

Vieras
Siis tää ei o enää kivaa!
Pari viikkoo ollu ny pukamat ja pahemmaks vaa menny ny viikon aikana. Oon käyttäny jotai reseptil saatavaa pukamavoidetta, mut ei auta ei!
Nää vaa isonee ja kipenee, minkä ehtii.
Omalle lekurille en mee, o sen verran arka juttu. Ja sit yksityisel ei o vara käydä ja toista lekurii ei täs kyläpahases oo. Argh!!!
Raskaanaki viel, jote ei tää olo oo heppone ko etupuolel ja takapuolel pullottaa!!!:-)

Oisko apteekist saatavil mitää hoitoo ilman reseptii miun pukamiin? Tietäskö kukaa?
Ahistaa, koskee, kohta ei tää mamma enää istukkaa. Voeha itku!

ei ilmeisesti ahista vielä riittävästi, kun on vara valita meneekö lekuriin vai ei ja kuka lekuri kelpaa... tiedän, on tosi vittumainen vaiva... ja jossakin vaiheessa tulee niin kovat kivut, että huutaen otat vastaan kenen tahansa lääkärin antaman avun.
apteekissa on olemassa reseptivapaita salvoja ja suppoja. henkilökunta neuvoo kyllä.

Mulla oli odotusaikana ehkä viikon verran ihan järkyn kipeät pukamat, sitten meni itsekseen ohi. Onneksi olin raskaana, niin sai sillä verukkeella kävellä kuin ankka. Toivottavasti sullakin ne vaan katoaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
ei ilmeisesti ahista vielä riittävästi, kun on vara valita meneekö lekuriin vai ei ja kuka lekuri kelpaa... tiedän, on tosi vittumainen vaiva... ja jossakin vaiheessa tulee niin kovat kivut, että huutaen otat vastaan kenen tahansa lääkärin antaman avun.
apteekissa on olemassa reseptivapaita salvoja ja suppoja. henkilökunta neuvoo kyllä.

Ahistaa, mut pystyn viel kyl puhuu, kävelee ja istuukki jotenkuten.
Mut on tullu ravattuu omal lekuril nii paljo, omien ja muksujen asioiden takii, ni tutustunu vähä liianki hyvi toho lääkäriin, nuori mies vielä ni en yksinkertasesti KEHTAA (vaikka vaiva tämäkin on muiden joukossa) mennä pyllistelemään hänelle.
Mut siis apteekkiin pitää yrittää päästä, ei täst muute mitää muuta tuu ko viel pahemmat pallerot persauksiin.

Ei o kivaa ei!!!!!

Nii siis mulha eka kerran vaivas tää homma ekan muksun pyöräytettyä, kärsin niistä viikon. Toisen kohdal 2 viikkoa ja hain lekurist jotai puikkoja.
Ny sit loppuraskaus menos ja pukamat hyökkäs!!! Viimeks lekuris sano, ett ovat sisäll, mut ny kyl ovat ulkopuolel. Ei o mukava!
Mulla taitaa olla just toi aine käytös mitä Mielikki ehotti, mut vaa se voide.
Pitää lähtä apteekkiin, kuha ukko tulee. Hitto, ku nää sais vaa jotenki nyt ja heti pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Ensiavuksi lasten panadol suppo, vie säryn. Näin minua neuvottiin kun oli tosi pahat synnytyksen jälkeen. Panadolhan on sallittu raskauden aikana.

Suihkuta lämpimällä vedellä.

No ei o kyl käyny mieleskää toi suppo, mut toimii varmaan. Testaamaan siis..
Suihkutellu oon, ett kohta varmaan loppuu lämminvesivaraajasta vesi..;-)
Mut ensiavuks toi suppo oli kyl hyvä idis.
Kiitos Huuhkajatar!!!

Tässä hoitokeinoja:
- löysät housut
- suihkuta pukamia JOKA vessakäynnillä ja taputtele paperilla hellästi kuivaksi, älä hankaa!
- jos pukamat ulkopuolella, niin sun pitää joka vessakäynnillä rasvata ja työntää ne pallukat takaisin suoleen, muuten ei kipu hellitä
- ja tosiaan käytä peräpuikkoja ja rasvaa, molempia
- ota särkylääkettä, jos kipuilevat
- vaiva voi olla pitkäaikainen juttu, joten älä hermoile
- mene lääkäriin, jos vaiva ei noilla konsteilla helpota

Alkuperäinen kirjoittaja tri hiiva:
Tässä hoitokeinoja:
- löysät housut
- suihkuta pukamia JOKA vessakäynnillä ja taputtele paperilla hellästi kuivaksi, älä hankaa!
- jos pukamat ulkopuolella, niin sun pitää joka vessakäynnillä rasvata ja työntää ne pallukat takaisin suoleen, muuten ei kipu hellitä
- ja tosiaan käytä peräpuikkoja ja rasvaa, molempia
- ota särkylääkettä, jos kipuilevat
- vaiva voi olla pitkäaikainen juttu, joten älä hermoile
- mene lääkäriin, jos vaiva ei noilla konsteilla helpota

Mä tarkoitin siis peräpuikoilla esim. Scheriproct Neo -pukamalääkkeen mukana tulevia peräpuikkoja (niissä on puuduttavaa ainetta), en kipulääkesuppoja

Luulin että tää vaiva helpottaisi synnytyksen jälkeen, mutta iloa kesti vain kuukauden! Nyt taas ajatukset on koko ajan omassa p*rseessä tän kivun vuoksi:( Tietääkö kukaan, hoitaako normaali yleislääkäri pukamia, vai pitääkö olla joku erikoislääkäri? Ja pitääkö lääkärille pyllistää vai selällään maatenko näkymä järjestetään?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vaivainen:
Luulin että tää vaiva helpottaisi synnytyksen jälkeen, mutta iloa kesti vain kuukauden! Nyt taas ajatukset on koko ajan omassa p*rseessä tän kivun vuoksi:( Tietääkö kukaan, hoitaako normaali yleislääkäri pukamia, vai pitääkö olla joku erikoislääkäri? Ja pitääkö lääkärille pyllistää vai selällään maatenko näkymä järjestetään?

Ihan tk-lääkärillä olen käynyt ja myöskin joskus erikoislääkärillä, eli molemmat hoitaa. Tutkimus tapahtuu siten, että mennään kyljelleen makaamaan jalat vähän koukkuun ja lääkäri kokeilee peräsuolta (sormikkaat kädessä ja sormi rasvattuna), että onko pukamia suolen sisällä + tarkistaa ulkoiset pukamat. Ei kyllä kauaa tarvi siinä killistellä ja on lääkärille niin normaali juttu ettei kyllä potilaan tarvitse asiaa hävetä.

Yhteistyössä