ARGH Oulun sossu!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhimys

Vieras
Hain tälle kuulle harkinnanvaraista toimeentulotukea vuokraan. Oli paljon menoja tässä kuussa erämaksuja jne ja halusin pitää luottotiedot kunnossa joten maksoin niitä pois. Luulin tosissani että saisin opteamilta töitä kuten olin aiemminkin saanut keikkoja. No eipä tullut. Sain päätöksen sossusta 117e! Tilillä 0 ja vuokra pystyssä! Ens kuussa tulee opintolaina jolla voi maksaa vuokran ja luulis jotenkin pärjäävänkin. Pikkujoulusesongista vois tulla töitäkin. Joulukuussa veronpalautuksia noin 300. Millä helvetillä mä maksan vuokran!?!?!??! Laskin että maksettavaa olisi 360 ton 117 jälkeen :(

Vuokraemäntä ihan raivona kun ei ole rahaa tullut :C

Ei tässä maassa työnteko kannata kun heti rankaistaan sen teosta :( Vttu ihan itkettää nyt..

No ei se auta, lyhennät vuokraa sen 100 euroa, ja ilmoita vuokranantajalle että maksat loput välittömästi kun saat lisää rahaa. Etkö saa asumistukea/asumislisää?

No ei se auta, lyhennät vuokraa sen 100 euroa, ja ilmoita vuokranantajalle että maksat loput välittömästi kun saat lisää rahaa. Etkö saa asumistukea/asumislisää?

Saan mutta niillä rahoilla olen elänyt. Oma moka tiedän ja tästä nyt opin. Ens kuussa jo uusi vuokra tulossa. Sen onneksi pystyn maksamaan. Äkkiä joitain töitä saatava. Huomiselle sain haastattelun siivojan hommista. Kuinka paljon uskaltaa tienata ettei tuet häviä?

Saan mutta niillä rahoilla olen elänyt. Oma moka tiedän ja tästä nyt opin. Ens kuussa jo uusi vuokra tulossa. Sen onneksi pystyn maksamaan. Äkkiä joitain töitä saatava. Huomiselle sain haastattelun siivojan hommista. Kuinka paljon uskaltaa tienata ettei tuet häviä?

No onko sillä väliä jos tuet häviää jos itse tienaat vastaavan määrän?

Ihme ajattelua taas.

[QUOTE="Majuri";22271585]Maksa ensin vuokra ja humputtele sitten loput rahat miten lystää[/QUOTE]

Olisinkin humputellut. . Ruokaa puhelinlasku, sairaalamaksut, läppärin osamaksu yms yms. Kaikesta hulluinta että mulle sanottiin sossusta ettei luottotiedoilla väliä!

Täällä on oulun sosku todella paska sosku täällä ei meinaa soskusta saada ruokaan,vuokraan,urheilu juttuihin ei saa rahaa.Sitten kun loppuu ruuat ja rahat kesken niin sosku pitää täällä nälässä ihmisiä ja se on minun mielestäni soskulta rikos koska ei ihmisiä voi pitää nälässä ei tää Suomenmaa ole mikään Afrikka täällä ei pidetä ihmisiä nälässä.Me olemme olleet viikonkin ilman ruokaa ja rahaa.Sais Oulun toimeentulotuki saada uhkasakon tämä on minun mieli piteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja pitkä aikaistyötön;24845407:
Täällä on oulun sosku todella paska sosku täällä ei meinaa soskusta saada ruokaan,vuokraan,urheilu juttuihin ei saa rahaa.Sitten kun loppuu ruuat ja rahat kesken niin sosku pitää täällä nälässä ihmisiä ja se on minun mielestäni soskulta rikos koska ei ihmisiä voi pitää nälässä ei tää Suomenmaa ole mikään Afrikka täällä ei pidetä ihmisiä nälässä.Me olemme olleet viikonkin ilman ruokaa ja rahaa.Sais Oulun toimeentulotuki saada uhkasakon tämä on minun mieli piteeni.

Opettele kirjoittamaan selvää tekstiä, niin voi tuo työttömyys helpottua kohdallasi.

[QUOTE="Vieras";24845467]Opettele kirjoittamaan selvää tekstiä, niin voi tuo työttömyys helpottua kohdallasi.[/QUOTE]

vois opetella varmasti tt-tuen perusteet kans. Vai pitäs niillä maksella erämaksut ja harrastuksetkin :D
Mullekin kelpais, kun maksaisivat asuntolainan lyhennykset 200e/kk, niin jäis mullekin se 400 muihin laskuihin ja ruokaan.

Missäköhän vaiheessa nämä valittajat oppivaat että vuokra maksetaan ensin ja sen jälkeen muut laskut? Koska muiden laskujen eräpäiviä voi sovitella, vuokran jos jättää maksamatta lähtee asunto pahimmillaan alta.

Ja taitaa tuon toimeentulotuen perusteet kyllä olla hukassa monelta. Ap:llakin taitaa olla aika järjetön pino laskuja, jos ei lapsiperheellisen perusosalla pärjää. Etenkin kun julkisen puolen sairaalalaskut eivät kuulu tuohon perusosaan. Tullut hankittua liikaa tavaraa osamaksulla, vaikka koko kuukauden budjetti ei salli niin suurta yhteissummaa maksaa laskuja. Ja sitten ei ole varaa joko ostaa ruokaa lapsellekaan saati sitten maksaa sitä vuokraa... Kyllä sossun päätöksissä on aika hyvin eritelty mitä tuloja perheellä on ja mitä hyväksyttyjä menoja. Jos jostain pitää karsia kun rahat ei riitä niin niistä menoista mitkä sossu katsoo ns. turhiksi eli katettavaksi sieltä perusosasta. Perusosasta mistä pitää maksaa ne ruuatkin.

Missäköhän vaiheessa nämä valittajat oppivaat että vuokra maksetaan ensin ja sen jälkeen muut laskut? Koska muiden laskujen eräpäiviä voi sovitella, vuokran jos jättää maksamatta lähtee asunto pahimmillaan alta.

Ja taitaa tuon toimeentulotuen perusteet kyllä olla hukassa monelta. Ap:llakin taitaa olla aika järjetön pino laskuja, jos ei lapsiperheellisen perusosalla pärjää. Etenkin kun julkisen puolen sairaalalaskut eivät kuulu tuohon perusosaan. Tullut hankittua liikaa tavaraa osamaksulla, vaikka koko kuukauden budjetti ei salli niin suurta yhteissummaa maksaa laskuja. Ja sitten ei ole varaa joko ostaa ruokaa lapsellekaan saati sitten maksaa sitä vuokraa... Kyllä sossun päätöksissä on aika hyvin eritelty mitä tuloja perheellä on ja mitä hyväksyttyjä menoja. Jos jostain pitää karsia kun rahat ei riitä niin niistä menoista mitkä sossu katsoo ns. turhiksi eli katettavaksi sieltä perusosasta. Perusosasta mistä pitää maksaa ne ruuatkin.

Ennen kuin kirjoitat asiaa, opettele kappalejaot. Huh, ei taaskaan jaksanut lukea.

Minua kyllä vähän ärsyttää aina nämä oletukset, että sitä rahaa hassattaisiin turhuuteen. Ymmärrät varmaan että opiskelevalle ja pätkätöitä tekevälle ei sieltä sossusta virtaa mitään tasasummaa rahaa. Ja jos kolmen kuukauden sisään on jotakin palkkaa tullut niin ne katsotaan armotta tuloksi tulveille kuukausille vaikka kuinka niillä olisi maksettu entisiä rästejä tai sairaalalaskuja. Juuri tuollaisissa ajoittain tarvittavissa tuissa sosku toimii todella huonosti. Ihmiset odottaa päätöksiä parhaimmillaan jopa kuukausia, vaikka kyse olisi vain kuukauden tai parin hätätarpeesta.

Luulisi olevan kaikille kannattavampaa, että ei anneta ihmisten pudota velkaloukkuun vaan myönnettäisiin se parisataa johonkin perhanan sairaalalaskuun, mutta eipä sillä tunnu olevan niin väliä. Sitten voidaan kuitenkin maksella niitä velkoja korkojen ja perintäkulujen kanssa kunhan on ensin menetetty luottotiedot ja velkaa kasaantunut vuosiksi.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Mekin ollaan tapeltu soskun kanssa. Tytöllä tosi paha karsastus ja ei nää kunnolla telkkaria niin sosku ei meinannut millään hankkia meille isompaa kun ei muka kuulu tvn katselu perusoikeuksiin!!!!

Onneksi lopulta soskussa järki voitti ja saatiin maksusitoumus paikalliseen telkkaliikkeeseen. Loppuviikosta tulee 50 tuumanaen telkka kotiin ja saa tyttö vanhan telkan omaan huoneeseen.

Mekin ollaan tapeltu soskun kanssa. Tytöllä tosi paha karsastus ja ei nää kunnolla telkkaria niin sosku ei meinannut millään hankkia meille isompaa kun ei muka kuulu tvn katselu perusoikeuksiin!!!!

Onneksi lopulta soskussa järki voitti ja saatiin maksusitoumus paikalliseen telkkaliikkeeseen. Loppuviikosta tulee 50 tuumanaen telkka kotiin ja saa tyttö vanhan telkan omaan huoneeseen.

No justiinsa... Munkaan mies ei nää kunnolla kattoa televisiota ku on huono näkö, kummankahan sossu meille maksais; miehelle silmälasit vai 50 tuumasen tv:n?

Jos ei se likka kerran vanhaa telkkaria nää, että uus piti saada, niin miks se vanha hänen huoneeseensa laitetaan? ;)

Meillä srk diakonitoimi jakaa ruokakaseja ja joissain paikoissa saa maksusitoomuksen ruokakauppaan.
Meillä se tosin vaatii että pitää olla se sossun päätös siltä kuulta toimeentulouesta ja sen mukaan jaetaan ruokaakin.
Sitten on kaikenmaailman paikat joista saa EU-kasseja ILMAISEKSI joten EI KYLLÄ TASAN KUKAAN SUOMESSA NÄLKÄÄ NÄE, eri asia on taas se jos ei makaroonit näkkileipä ja puuro maita niin sitten kannattaa muuttaa ruokatottumuksiaankin ja miettiä mihin rahansa hassaa.
Sossun ei todellakaan kuulu maksella kenekään harrastuksia ym juttuja.

Itse aikanaan muutin eron tullessa yh-äitinä asuntoon johon sain mukaani vain lapsen tavarat ja niin, kirjahyllyn jonka ostin omilla säästöille yhteen muuttaessamme suhteeseen.
Sekä omat vaatteeni ja telkkarin jonka myöskin olin itse aikanaan ostanut,
muut jäi miehelle ja näistäkin ex:än suku huuti että olisi kuulunut jäädä exälleni.
En saanut sänkyä en patjaa edes itselle mukaani.
Sossu ei antanut harkinnanvaraista tukea edes näihin jotta olisin kirppikseltä saanut sängyn ja sohvan ostaa.
Ruokapöydän löysin erään kerrostalon roskiksesta jossa siis kävikin hyvä tuuri :)
Sängyn ostin itse joka oli levitettävä vuodesohva, maksoi käytettynä 200mk ja sossu ei tosiaan sitä huomioinut kun voinhan nukkua lattiallakin.
Joten olen kyllä tottunut tappalemaan mitä saa ja mitä ei. Ruokaan he katsoi että raha oli samoin vuokra vesi ja sähkö,
ei tosiaan mitkään telkkarit tai muut hömpötykset tulleet kysymykseen.

Mutta vaikka vuoden olin sossun asiakas ja tiukkaa oli voin sanoa että nälkää en nähnyt,
sen verran paljon kaikkialla jaetaan ruokaa ;)
Vaikka muusta sitten pulaa olikin niin aina oli edes puuroa lautasella.

[QUOTE="noo";24845495]vois opetella varmasti tt-tuen perusteet kans. Vai pitäs niillä maksella erämaksut ja harrastuksetkin :D
Mullekin kelpais, kun maksaisivat asuntolainan lyhennykset 200e/kk, niin jäis mullekin se 400 muihin laskuihin ja ruokaan.[/QUOTE]

Itseasiassa lasten harrastusmaksuihin voi saada harkinnanvaraista tukea.

Meillä srk diakonitoimi jakaa ruokakaseja ja joissain paikoissa saa maksusitoomuksen ruokakauppaan.
Meillä se tosin vaatii että pitää olla se sossun päätös siltä kuulta toimeentulouesta ja sen mukaan jaetaan ruokaakin.
Sitten on kaikenmaailman paikat joista saa EU-kasseja ILMAISEKSI joten EI KYLLÄ TASAN KUKAAN SUOMESSA NÄLKÄÄ NÄE, eri asia on taas se jos ei makaroonit näkkileipä ja puuro maita niin sitten kannattaa muuttaa ruokatottumuksiaankin ja miettiä mihin rahansa hassaa.
Sossun ei todellakaan kuulu maksella kenekään harrastuksia ym juttuja.

Itse aikanaan muutin eron tullessa yh-äitinä asuntoon johon sain mukaani vain lapsen tavarat ja niin, kirjahyllyn jonka ostin omilla säästöille yhteen muuttaessamme suhteeseen.
Sekä omat vaatteeni ja telkkarin jonka myöskin olin itse aikanaan ostanut,
muut jäi miehelle ja näistäkin ex:än suku huuti että olisi kuulunut jäädä exälleni.
En saanut sänkyä en patjaa edes itselle mukaani.
Sossu ei antanut harkinnanvaraista tukea edes näihin jotta olisin kirppikseltä saanut sängyn ja sohvan ostaa.
Ruokapöydän löysin erään kerrostalon roskiksesta jossa siis kävikin hyvä tuuri :)
Sängyn ostin itse joka oli levitettävä vuodesohva, maksoi käytettynä 200mk ja sossu ei tosiaan sitä huomioinut kun voinhan nukkua lattiallakin.
Joten olen kyllä tottunut tappalemaan mitä saa ja mitä ei. Ruokaan he katsoi että raha oli samoin vuokra vesi ja sähkö,
ei tosiaan mitkään telkkarit tai muut hömpötykset tulleet kysymykseen.

Mutta vaikka vuoden olin sossun asiakas ja tiukkaa oli voin sanoa että nälkää en nähnyt,
sen verran paljon kaikkialla jaetaan ruokaa ;)
Vaikka muusta sitten pulaa olikin niin aina oli edes puuroa lautasella.

Olen kanssasi hieman eri mieltä tuosta, ettei kukaan Suomessa nälkää näe. Nimittäin jos köyhänä satut sairastamaan keliakiaa, ei noista eu- ruokakasseista yms. ole mitään iloa, ne kun sattuvat olemaan niitä normi jauhoja, näkkäri, puurojaa ja makaroonia. Lisäksi gluteenittomat tuotteet maksavat tuskaisen paljon enemmän kuin tavalliset vastaavat, eikä Kelan reilun 20e:n ruokakorvauksella edes montaa pussia leipää osteta :/

Vai pitäisikö tuossakin tilanteessa sitten oman terveytensä uhalla syödä noita gluteenipitoisia tuotteita?

Yhteistyössä