ARGH. Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei asiakkaat tajua kun kaupat menee kiinni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Olen ehtinyt kaupan aukioloaikana kauppaan, joten teen varmasti ostokseni rauhassa. Mikäli vartija tai kaupan henkilökunta poistavat minut kaupasta, niin käräjillä tavataan ja siellä mitataan kumpi oli oikeassa

:D

Tavataan vaan.
Jos kaupalla on määrätyt sulkemisajat, se on ilmoittanut sinulle etukäteen suurin numeroin, mihin asti sinua palvellaan. Olet hyväksynyt nämä säännöt astuessasi kauppaan sisälle.

Turha siis upruttaa, mutta vie toki asia oikeuteen, saisipa siitäkin paperia asiakkaiden kyynelten pyyhkimiseksi.

Näin on, esimerkiksi alkoholia ei saa myydä klo 21 jälkeen. Siihen on vissiin ihan lakikin...

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onhan se toisaalta niinkin, että aukioloaika on aukioloaika, kyllä vartissa ehtii maitopurkin hakea tai muuta pientä, asiakkaan itse pitäisi kyllä tajuta, ettei silloin aleta enää sovitella ja neuvotella.

Aivan. Aika moni asiakas ei tajua ja mulle tulee sellainen olo, ettei mun työtä arvosteta pätkääkään.

Mulle tulee näitä lukiessa tunne ettei työnantaja arvosta työntekijöitään jos ei kerran maksa palkkaa siihen asti, että on ehditty tehdä tilitykset ja hätistää asiakkaat ulos 18:00 jälkeen :(

Mä olen luullut, että palkka tulee ainakin sinne 18:30 asti, että on saatu kassat tilitettyä asiakkaiden poistuttua. Voi olla, että olen lukenut PAM:in lehdestä väärin ettei kassan tilitystä tarvitse tehdä omalla ajalla vaan sitä kuuluu saada korvaus.

Joo ja en siis itse shoppaile kuuden jälkeen vaan ihan aukioloaikoina :flower:

Siis mä saan palkkaa ylitöistä, ei se ollut pointtina tässä.
Ärsyttää kun ei meinaa saada jengiä pihalle ja olis kiva päästä töistä silloin kun työaika periaatteessa päättyy.

Niin...Eli ihmisten pitäisi tajuta olla tulematta kauppaan sillon ku kello on 17.45?
Joskus katsos tulee sellaisia hetkiä että pitää käydä viimetipassa ostoksilla.Sille nyt ei vaan voi mitään.Lopeta työs jos se sua jurppii et jotku ravaa kauppaan viime minuuteil.

Tutulta kuulostaa vaikka en enää noissa hommissa olekaan! Mäkin sain muuten aikoinaan huomautuksen erään suuren X-ryhmän marketissa kassalla kun en ollut hymyillyt asiakkaalle ja oli mennyt lomafiilis vaimikäsenytolikaan ihan pilalle! Oli ihan reklamaation kirjoitellut musta nimellä...NO, pienemmän kaupan tätinä ei ollut näitä ongelmia, päinvastoin. Mut ymmärrän tasan noita isojen markettien kassoja jos ei aina jaksa nuoleskella asiakkaiden perseitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lenna:
Alkuperäinen kirjoittaja Palvelkaa vaikka keskellä yötä:
No mulle kauppias antoi potkut kun sanoin asiakkaalle YSTÄVÄLLISESTI että valitettavasti olemme jo sulkeneet kaupan...

Meilläkään (pieni erikoisliike) ei olisi saanut kuulemma hätistää asiakkaita pois.

Kerran pariskunta tuli juuri sulkemisaikaan, pyörivät siellä kaikessa rauhassa katselemassa, eivät tarvinneet kysyttäessä apua, mutta eivät olleet mitään ostamassakaan. Viisitoista yli kävin sitten sanomassa, että pitäisi pikkuhiljaa alkaa sulkemaan, mutta katselkaa vaan rauhassa, jos jotain on kesken.

Asiakkaat lähtivät saman tien, sanoivat vaan "me tullaan sitten paremmalla ajalla - tai siis ei todellakaan tulla enää". Ilmeisesti oli suorastaan hävytöntä, että heidät "häädettiin" pois liikkeestä.. Varmaan tuli reklamaatiot perässä. :D

Mutta myyjäthän elävät ihan vain työnsä takia ja olemme mielellämme töissä työajan päätyttyäkin. Totta kai!

Justiinsa. Olkoon sitten tulematta. Mielestäni on turhaa tuohtua ystävällisestä ilmoituksesta, joka annetaan 15 MINUUTTIA sulkemisen jälkeen!

Argh, en ymmärrä noita asiakkaita.

Minä joustan viisi minuuttia, sen jälkeen sanon asiakkaille (jos eivät ole musiikin ja osan valojen sammumista noteeranneet), että suljemme nyt, tervetuloa seuraavana päivänä uudestaan. Ei ole tullut ongelmia, onneksi.

Yhteistyössä