argh! huomenna taas kuuntelemaan kuinka huono äiti olen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Ahdistaa noi meidän neuvola käynnit. Koko kesänä ei ole käyty kun on lääkäris juostu tutkimuksissa astman ja atooppisenihon takia. No alkuvuodesta jo pojan olles vast 2kk alkoi noi ihottumat sain kuunnella joka kertan sitä kun en osaa rasvata vaikka lääkärin ohjeiden mukaan rasvasin, ihottuma oli mun syytä kun oli jo kiinteet alotettu peräti velli ja peruna :/ pojal meni ilman kiinteitä 600ml maitoo kerral ja jakso sil tunnin kaks. Noh nyt on taas posket ihottumal ja ruvel :/ rasvauksista huolimatta. Mitään allergiaa ei oo löydetty. Paitsi epäilen tomaattia. En viitti ees kertoo sil et meitin 10kk lapsi juo jo oikeet maitoo... ei jaksais kuunnella tollast mut pakko se on kun ei muita neuvolatätei koko paikkakunnal oo paitsi tää äitiysneuvolatäti..

Mikai juotat "oikeaa" maitoa tuon ikäiselle ylipäänsä? Saat mielestäni kyllä palautetta kuullakin..näköjään et vain osaa ottaa vastaan/onkeesi? Tai sitten huono provo?

Kyl meitin poika joi.. 400-600ml kerta jonkun aikaa kunnes päätin antaa velliä ja melkeen heti perään alotettiin peruna.. nykyään edelleen syö paljon. Tää sama poika syö enemmän kun hänen 4v isosisko. :D

Se on taas minun asiani miksi juo. Ajattelen hiukan vanhaan tapaan lasten lasvatukses tai siis ruokinnassa.. ja kun maidon kulutus pojalla on 1-2Litraa päivä kaiken muunkin ruuan päälle niin kyl saa sit tavallist juoda jo. Alotettu kyl ihan niist hapantuotteis jne. hiukan vain aikaisemmin. Ei siis ole kauaa juonut tavallista maitoa..

[QUOTE="vieras";29005814]Ei mikään pieni lapsi juo kerralla 600ml nestettä![/QUOTE]

Noh tämä ei ollut asian pointti ja tuskin on ainoa laatuaan poikamme varmasti löytyy muitakin. ESIM. edesmennyt pikkuveljeni..

[QUOTE="vieras";29005840]ootko nyt ihan varma, että 600 milliä yhdellä syöttökerralla? 2 kuukauden iässä? Jankkaan tästä kun kuulostaa niin uskomattomalta.[/QUOTE]

Olen kyllä. En ollut itsekkään uskoa silmiäni kun ekan kerran nannia hänelle toisen purkin (2dl) annoin ja sen jälkeen vielä nälkäänsä huuti ja kolmannen juotuaan oli tyytyväinen :D

Mun mielestä kiinteitä on hyvä aloitella jos äidinmaito/korvike ei riitä mutta tavallista maitoa en kyllä tuon ikäiselle antaisi. Älä nyt vaan sano, että tää on joku rahakysymys ettet raaski korviketta tarpeeksi kaupasta ostaa? Koska maito (siis perus lehmänmaito) taitaa energiaa sisältää vähemmän kuin korvike (tai ainakin oletan niin, kun äidinmaito ainakin on aika rasvaista ja kai korvike sitä matkii)..

[QUOTE="vieras";29005859]Mun mielestä kiinteitä on hyvä aloitella jos äidinmaito/korvike ei riitä mutta tavallista maitoa en kyllä tuon ikäiselle antaisi. Älä nyt vaan sano, että tää on joku rahakysymys ettet raaski korviketta tarpeeksi kaupasta ostaa? Koska maito (siis perus lehmänmaito) taitaa energiaa sisältää vähemmän kuin korvike (tai ainakin oletan niin, kun äidinmaito ainakin on aika rasvaista ja kai korvike sitä matkii)..[/QUOTE]

Ei sen takia.ja maito ei ole ollut silloin enään pääravinto kun siirrytty tavalliseen..

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29005854:
Olen kyllä. En ollut itsekkään uskoa silmiäni kun ekan kerran nannia hänelle toisen purkin (2dl) annoin ja sen jälkeen vielä nälkäänsä huuti ja kolmannen juotuaan oli tyytyväinen :D

OK, hyvä ruokahalu siis pikkuisella :)

Neuvolatätejä on moneen junaan... älä niistä turhaan stressaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti;29005893:
Mittoja en tarkkaan toedä mut oma vaaka näytti kuukaus sit 10kgja vaatekoko on 80-86cm

jos vauva on noissa mitoissa 2kk ikäisenä niin on kyllä aikamoinen punkero. Ei millään pahalla mutta tää koko juttu kuulostaa niin uskomattomalta, että joko sä olet retardi tai tää on ihan tuulesta temmattu. Toivon totisesti että kyse olisi jälkimmäisestä.

huono äitiQUOTE=akava;29005891]Luulis ennemmin että tuon määrän jälkeen huutaa tuskaansa kun maha niin täynnä...[/QUOTE]

Luulis joo. Mut uskokaa nyt vaan et pojal ollu hyvä ruokahalu ja on edelleen :) sitä on vaikea sanoa että paljon imetyksen aikana alkuun syönyt.. mut rintamaito ei riittäny kuukauttakaan kun tissin jälkeen otti sen 2dl päälle korviketta..

[QUOTE="vieras";29005919]jos vauva on noissa mitoissa 2kk ikäisenä niin on kyllä aikamoinen punkero. Ei millään pahalla mutta tää koko juttu kuulostaa niin uskomattomalta, että joko sä olet retardi tai tää on ihan tuulesta temmattu. Toivon totisesti että kyse olisi jälkimmäisestä.[/QUOTE]

Eihän se vauva nyt ole mitään 2kk... etkö osaa lukea?

Meillä lapsi jo 6v. mutta kärsinyt koko ikänsä kummallisesta ihottumasta/ruvesta kasvoissa. Se ilmestyi läikittäin, sellaisina punaisina, kuivina kohtina, jotka ei hävinneet millään rasvauksella. Joskus kaikkonivat, mutta ilmestyivät heti kohta takaisin. Ihottuma loppui vasta, kun VAIHDETTIIN TAVALLINEN MAITO LAKTOOSITTOMAAN MAITOON. Samalla loppuivat älyttömät ilmavaivat ym.

Yhteistyössä