argggg...voihan anoppi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiristelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiristelijä

Vieras
Kyllä sillä taas järki juoksee...
otin kirpparipöydän hänen paikkakunnalta ja myös anoppi on vienyt sinne muutamia lautasiaan myyntiin,no sovittiin että hän käy pöytää välillä järkkäämässä ja eilen soitin ja kysyin että onko menny mitään niin vastaus kuulu että on ja olemme siis minä 40e plussalla.
no sit ilmotti että laittaa ne rahat sieltä omaan säästölippaaseen meidän talven etelmänmatkaa varten!
Olinko tyly kun ilmotin että ei käy että tarvitsen ne rahat ja mitä viä 2 viikon aikana tulee?
Pisti niin vihaks että hän päätti mun puolesta mihin rahat laitetaan! ja kun oon laskenu että saan niillä rahoilla tytölle muutamat vaatteet alesta kun muuten oon ihan pennitön.

Rahat on säästössä, eivät ole hävinneet. Säästöpossun saa tarvittaessa vaikka hajalle, jos ei muuten aukene. Kyllä sä ne rahasi saat, älä vauhkoa. Esität saan asian anopille rauhallisemmin.

Otan osaa...meillä anoppi päättää, kysymättä, että äitienpäivänä, jouluna ja kohta juhannuksenakin mennään heille syömään. Kantaa meille kirppikseltä rättiä ja tavaraa, jonka sitten heitän suoraan roskiin jne. En kehtaa kilttinä ihmisenä väittää vastaan......

no sanoin kyllä asiallisesti koska en halua pahottaa toisen mieltä.
tietää kyllä että ollaan ihan pee-aa koska oon kotona ja miehenkin työt ollu heikossa.
ärsyttää vaan kun se vaan ilmotti että aattelin laittaa ne sinne! ja juuri siks otin nyt pöydän että saan hieman rahaa ja mulla on siä todella hyvää tavaraa myynnissä,viimeks jäin reilu 200e plussalle ja se on mulle isoraha.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no sanoin kyllä asiallisesti koska en halua pahottaa toisen mieltä.
tietää kyllä että ollaan ihan pee-aa koska oon kotona ja miehenkin työt ollu heikossa.
ärsyttää vaan kun se vaan ilmotti että aattelin laittaa ne sinne! ja juuri siks otin nyt pöydän että saan hieman rahaa ja mulla on siä todella hyvää tavaraa myynnissä,viimeks jäin reilu 200e plussalle ja se on mulle isoraha.

Mä olisin sanonut että vai ajattelit, mä kyllä ajattelin niille muuta käyttöä että tilille vaan kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja viereas:
Alkuperäinen kirjoittaja 182 ja levee kuljetus:
En kehtaa kilttinä ihmisenä väittää vastaan......

Ja ongelma tuli tässä.

Ei ole pakko olla tyly, voi olla asiallisen tiukka ja jämäkkä ja silti ystävällinen.

Jos sä pystyt olemaan asiallisen tiukka ja jämäkkä ystävälliseen sävyyn 76-vuotiaalle kaikenkansanmuonittaja karjalaismummolle, niin hatunnosto sulle! Mä en kertakaikkiaan kykene jo ihan ikä ja asenne huomioiden.

Yhteistyössä