Mies omii auton (valitus valitus...)

  • Viestiketjun aloittaja hermo
  • Ensimmäinen viesti
hermo
Ostettiin uusi auto, on miehen nimillä ja mies otti lainaa sitä varten.
Sovittiin että puoliksi maksellaan lainaa pois (kummatkin käy töissä jne). Ollaan pari kertaa jo maksettu, puoliksi niinkun sovittiin. Vielä on kuitenki siis suurin osa maksamatta.
Kummatkin ollaan osteltu bensaa, mies kuitenkin enemmän, mutta mä olen kyllä maksanut myös enemmän bensaa kuin olen itse edes kuluttanut. Mies omii koko ajan autoa, hän menee autolla töihin ja minä sitte pyöräilen vaikka paskasäässä. Hän kun kuulemma tarvii autoa töissä kun pitää kulkea eri paikkojen välillä jne.
No tän vielä ymmärrän mutta nytkin se lähti kaverinsa luona käymään. Mä sitten meinasin että voisin sen jälkeen itse käydä kaupungilla, mutta ei kuulemma käy! Kun en oo NYT JUST ostanut bensaa. Ja mies kuulemma meinas että me katsottais yhdessä leffaa jne. Hah.

Ja keksii kaikenmaailman tekosyitä (esim. autosta on jotain rikki, joku narisee, ei ole bensaa, mä muka hajotan auton ja ajelen turhaan jne).

En ymmärrä MIKSI se ei halua että mä ajan sillä? Oon yrittänyt kysellä ja jutella mutta ei tuu vastausta.
Nyt kyllä sanon sille että jos se ei anna mun ajaa, niin saa maksaa takas ne rahat mitä oon autosta maksanu, ja enää en maksa senttiäkään.
Perkele.
 
ap
no kaikki on kyllä yhteistä paitsi tuo auto on näköjään joku ongelma miehelle.
Ja kummallakaan ei tällä hetkellä ole mitkään huipputulot että ois se aika epäreilua jos toisen tilista maksettais kaikki autolainat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ilmoita, että tekemäsi ruoat ovatkin vain sinulle (jos teet teillä esim. ruoan) :D tai joku vastaava tilanne. Peset vaan omat pyykkisi tms.
Jeps, pitää ruveta tekemään niin. :D
Yks hyvä ois myös tämä tietokone. Tän oon omasta tilistäni ostanut ja mies on semmmonen tietokonerotta että joka päivä pitää käydä muutaman kerran koneella..
Sanonpa sit että hänelläkään ei oo asiaa tähän :D
Jospa sekin huomaa kun rupean yhtä lapselliseksi kuin hän...
 
vieras
Tämä minua huolestuttaa enemmän: "Ostettiin uusi auto, on miehen nimillä ja mies otti lainaa sitä varten.
Sovittiin että puoliksi maksellaan lainaa pois" EI EI EI EI EI!!!! Ethän oo tosissasi?? Älä nyt jumalauta maksa toisen lainoja pois!!! Ymmärrän että maksat bensoja ja vakuutus maksuja jos auto on "yhteinen" mutta vain pensoja jos saat sillä kerta harvoin ajaa.. Lainaa sun ei kannata toisen velasta lyhentää.. todennäköisesti ootte nuoria, entäs jos eroatte jossain vaiheessa? Mies saa auton, onhan se hänen nimissä! Mitä sinulle jää? Ei mitään, ainoastaan menetät tonneittain rahaa. Ikinä ei pidä maksella toisen lainoja!!! sua hyväksikäytetään :(
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ilmoita, että tekemäsi ruoat ovatkin vain sinulle (jos teet teillä esim. ruoan) :D tai joku vastaava tilanne. Peset vaan omat pyykkisi tms.
Jeps, pitää ruveta tekemään niin. :D
Yks hyvä ois myös tämä tietokone. Tän oon omasta tilistäni ostanut ja mies on semmmonen tietokonerotta että joka päivä pitää käydä muutaman kerran koneella..
Sanonpa sit että hänelläkään ei oo asiaa tähän :D
Jospa sekin huomaa kun rupean yhtä lapselliseksi kuin hän...
Joskus vaan paras olla itse yhtä lapsellinen niin huomaa mieskin oman typeryytensä ;D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä minua huolestuttaa enemmän: "Ostettiin uusi auto, on miehen nimillä ja mies otti lainaa sitä varten.
Sovittiin että puoliksi maksellaan lainaa pois" EI EI EI EI EI!!!! Ethän oo tosissasi?? Älä nyt jumalauta maksa toisen lainoja pois!!! Ymmärrän että maksat bensoja ja vakuutus maksuja jos auto on "yhteinen" mutta vain pensoja jos saat sillä kerta harvoin ajaa.. Lainaa sun ei kannata toisen velasta lyhentää.. todennäköisesti ootte nuoria, entäs jos eroatte jossain vaiheessa? Mies saa auton, onhan se hänen nimissä! Mitä sinulle jää? Ei mitään, ainoastaan menetät tonneittain rahaa. Ikinä ei pidä maksella toisen lainoja!!! sua hyväksikäytetään :(
tosiaan.. mutta mitä jos laitetaan vaan auto meidän MOLEMPIEN nimiin? Niin eihän sitten haittais että makselen miehen lainaa?
 
vieras
No mä en olis tollaseen suostunut missään vaiheessa, joko heti molempien nimiin tai en maksa penniäkään ja jos ei normaalisti pysty sopimaan käytöstä niin sit kummallekin aina viikko kerrallaan tai joka toinen pv tms. Nyt en maksais yhtää mitää enää vaan vaatisin nimeni papereihin ja käyttöoikeuden. Muussa tapauksessa kaikki maksamani rahat heti takasin, ottaisin vaikka itte miehen tililtä jos ei muuten anna.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
jaa tää juttuhan on tainnut olla täällä jo pari viikkoa sitten, oliskohan provo kenties?
no en oo minä ainakaan kirjottanut! Kyllä tääki kumma paikka kun varmaan joka toista keskustelua epäillään provoksi...
 
Ostitte auton, johon mies otti lainan ja merkattiin omistajaksi. Silti sä maksat puolet lainasta?

Ei kuulosta reilulta. Sun nimi myös papereihin ja ihan samanlainen käyttöoikeus koko kippoon, nairisi tai ei, ajoit turhia tai et.
Kyllä nyt jumaliste sun täytyy saada teidän yhteisellä autolla ajaa.

Tai sitten pyydät koko summan takaisin ja unohat koko kotteron.

Onhan toi nyt ihan naurettavaa.
 

Yhteistyössä