Arabimiesten mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Osaako joku sanoa mistä johtuu arabimiesten mustasukkaisuus? Onko kyseessä joku kulttuurillinen juttu vai onko luonne vaan niin tulinen, että turpaan tulee, jos joku vieras mies vilkaiseekin hänen naiseensa?

Ja toinen juttu...miten te naiset, joilla on arabimies, olette suhtautuneet heidän omistushalukkuuteen, mustasukkaisuuteen, jne? Toki heitäkin on moneen junaan, mutta oma mieheni jankuttaa "sä oot mun", "sun vartalo ei kuulu muille miehille", jne. Mieheni sanoi olevansa minusta mustasukkainen koko ajan. Asia ei mua mitenkään häiritse, mutta kun olen kysynyt asiaa häneltä, niin hän on sanonut, että jos on rakastunut, on myös mustasukkainen, se on normaalia. Tosi tajuan tuon, olenhan itsekin mustis, mutta eri lailla.

Onko kyseessä siis joku kulttuurijuttu, luonne, miehen huono itsetunto vai luottamuspula naistaan kohtaan?

Osaako joku sanoa mistä johtuu arabimiesten mustasukkaisuus? Onko kyseessä joku kulttuurillinen juttu vai onko luonne vaan niin tulinen, että turpaan tulee, jos joku vieras mies vilkaiseekin hänen naiseensa?

Ja toinen juttu...miten te naiset, joilla on arabimies, olette suhtautuneet heidän omistushalukkuuteen, mustasukkaisuuteen, jne? Toki heitäkin on moneen junaan, mutta oma mieheni jankuttaa "sä oot mun", "sun vartalo ei kuulu muille miehille", jne. Mieheni sanoi olevansa minusta mustasukkainen koko ajan. Asia ei mua mitenkään häiritse, mutta kun olen kysynyt asiaa häneltä, niin hän on sanonut, että jos on rakastunut, on myös mustasukkainen, se on normaalia. Tosi tajuan tuon, olenhan itsekin mustis, mutta eri lailla.

Onko kyseessä siis joku kulttuurijuttu, luonne, miehen huono itsetunto vai luottamuspula naistaan kohtaan?

Se on yksi osa narsistista luonnehäiriötä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Se on kulttuuri, jossa nainen kuuluu miehelle. Miehellä oikeus määrätä siskoaan, vaimoaa, äitiään ja tyttäriään miten pukeutua, kenen kanssa jutella ym. Miehet ja naiset eivät ole yhdessä vaan yleensä miehet syövät keskenään ja naiset erillään. Jos miehelle tulee ystäviä kylään niin yleensä vaimo pysyy poissa eikä seurustele miehen ystävien kanssa. Niissäkin on eroja ja toiset ovat vapaampia kuin toiset. Naisten ei kuulu seurustella toisten miesten kanssa, ei olla mies ystäviä ja jotkut eivät siedä edes vaimonsa keskustelevan toisten miesten kanssa.
Mieheni on nyt entinen mieheni ja ero on jotain mihin eivät ole tottuneet. Välillä jopa pelkäsin henkeäni eron jälkeen. Hänen milestä oen myös syyllinen siihen että olen tuhonnut hänen elämänsä ja minun takia hänen äitinsäkin sai sydänkohtauksen koska ero oli niin järkyttävä hänelle.
Olisi hyvä opiskella lisää heidän kulttuurista että ymmärtää heitä paremmin sekä kertoa miten suhteet toimivat suomessa että he ymmärtävät miten täällä toimii. Minun mieheni oli vapaampi koska oli asunut länsimaassa pitkään joten ei ollut onneksi ihan ääri tyyppi. Osaavat olla huomaavaisempia ja ystävällisempiä kuin suomalaiset miehet, silloin kuin haluavat ja varsinkin alussa.

• Tykkää
Reactions: Elena777