Aqua-rakkuloista

Onko kenelläkään kokemusta aqua-rakkuloista synnytyskipujen lievittäjänä? Oliko apua, kuinka pitkäksi aikaa, oliko laittaminen ihan kamalaa?

Niin ja missä vaiheessa näitä rakkuloita voidaan laittaa?

Kokemuksia mielelläni lukisin!
 
Minulle ehittiin laittaa 3kpl kun huusin kätilölle et lopettaa koko laittaminen. Sattui niin perhanasti. Mun mielestä sen laitto oli pahempaa kun ampiaisen pisto. Mulla ne ei vienyt kipua pois vaan lisäsi kipua. Mulle laitettiin niitä kun olin 4senttiä auki. Sit onneksi sain muuta kivunlievitystä. Voithan sä sitä kokeilla jos kestät paremmin kipua kuin minä. Itse en suosittele niitä mut voihan jollain muulla henkilöllä se tehota.
 
mulle laitettiin rakkulat kaksi kertaa ja oli hieman epämielyttävän tuntuista, mutta pientä kipua siihen verrattuna miten kovaa muuten koski, ei polta kuin hetken aikaa, mä ainakin otan seuraavassakin synnytyksessä jos koskee selkään! =)
 
Minä oon vankkumaton Aqua-rakkuloiden puolestapuhuja :D

Mulla oli selkäkipu ihan järkyttävää ja ehdotin kätilölle sitten kyseisiä rakkuloita. Kätilö oli ihan kauhuissaan ja totesi, että "ne sitten sattuvat". Ajattelin silloin, että mikään ei voi olla tällaista kipua pahempaa (niin vähän kuin silloin tiesin ;) ) ja vaadin rakkuloita. Rakkulat laitettiin ja joku ihme alkukantainen huuto tuli, sattui niin paljon. Mutta koska yksi ei auta mitään niin sinnittelin toisenkin, sillä yhdestähän olisin kärsinyt sen kivun turhaan. Ja kyllä helpotti! Aion ehdottomasti pyytää rakkulat seuraavallakin kerralla.
 
Mulla ei ky kans ole hyviä kokemuksia :\| Loppuvaiheessa kokeilin niitäkin koska kipu oli jotain sanoinkuvaamatonta ja muuta lääkettä eivät enää antaneet..Rakkuloiden laitto sattui mielettömästi,kaksi kestin mutta minkäänlaista apua ei ollut!Ehkä kannattaa kokeilla alkuvaiheesa jos kokeillakseen koska loppuvaiheessa kipu niin suunnaton,ainakin minulla,joten sillon tuskin enää apua!:)
 
Mä itse pyysin laittoa, kun supistukset oli muuttuneet säännölliseksi, ja mulla noi supistukset tuntui tosi kivuliailta selän puolella, ei vatsan puolella. Laitto tuntui vielä kivuliaammalta ja oli pakko huutaa korkeelta ja kovaa; neljän laiton kestin. Se vei kyllä kivun pois, mutta kipu siirtyi sitten vatsan puolelle. Tehosivat varmaan noin ½ tuntia.
 
aippa3 harmaana
Minulle laitettiin ekassa synnytyksessä (kätilö ehdotti) kun supistukset sattui selässä ja mahassa.Kolme rakkulaa sain selkään ja se auttoi.Minä tykkäsin kovasti.Tietty se laittaminen sattui lähinnä "ampiaisen pistolta".Ihan tarkkaan en muista missä vaiheessa ne laitettiin mutta kuvittelisin et ne on laitettu aika alkuvaiheessa ja sitäkään en kyllä muista et vaikuttiko miten pitkään!
 
Kokemusta on
kolmessa synnytyksessä olen noita Aquarakkuloita ottanut, koska mulla avautumisvaiheessa supistukset tuntuu selässä TOSI kovina. Rakkuloiden laitto sattuu moninkerroin kovempana kuin ampiaisen pisto, terävää, polttavaa kipua, mutta samantien ovat selkäkivut poissa!!! Tosin supistukset tuntuivat sen jälkeen mahan puolella... kätilö sanoi, että voidaan laittaa myös tuohon mahan puolelle niitä, mutta en oikein lämmennyt ajatukselle :LOL:

Viimekerralla mulle laitettiin kolme kappaletta ja ne riittivät kyllä vaikka neljää suositeltiin. Tarkkaa vaikutusaikaa en muista, mutta reilusti yli puolituntia auttoivat ainakin minulla. Kyllä sen kivun kestää kun pääsee selkäsäryistä eroon :)

Suosittelen kyllä vaikka kipeältä tuntuu, mutta sen on vain pieni hetki ;)
 
Hattara
Just just, ampiaisen pistoksi väitti kätilö minullekin. Sattui niin #&%?$!* \|O siis ihan törkeästi.

En kyllä tiedä, montako laittoi, lopetti aika nopeasti, kun huuto oli sen mukaista...

 
Omalta osaltani en voi suositella. Kätilö suostutteli minut kokeilemaan rakkuloita, kun alaselkä kivut olivat kamalat eikä anestesialääkäri ehtinyt vielä vähään aikaan epiduraalia antamaan. Rakkuloiden laitto sattui AIVAN KAMALASTI eivätkä ne auttaneet yhtään. En huomannut niistä mitään hyötyä, joten seuraavalla kerralla en tod. suostu niitä ottamaan!
 

Yhteistyössä