apuva turvaistuimen ostoon!!!

heips!!
tässä on nyt ostettava turvaistuin lapselle hyvinkin piakkoin, mutta oon ihan pihalla millanen kannattas ostaa. sen verran tiedän, että sen on oltava sellanen missä voi istuttaa selkämenosuuntaan pitkään!!
mä olen täältä netistä yrittäny etsiskellä tietoa ja varmaan joka istuimesta löytyy jotakin kauhu juttuja( tukijalka tullu läpi ym.) elikkäs auttakaa hyvät ihmiset, mistä mä tunnistan hyvän istuimen??
meillä vielä auto on sellasta 80-luvun loppupuolen vuosimallia oleva pikku kottero, joten olisi ihan mukava saada sitten edes se turvallinen turvaistuin.
Ja ilmeisesti suunnilleen kaikista istuimista löytyy sellasia hyviä sekä huonoja testi-tuloksia joten mihinkä tässä kannattaa uskoa!?
eli kuten sanottu APUVA, meikä on ihan pihalla!!! :eek:
 
istuin
Jos haluat luotettavan, pitkäikäisen ja helppokäyttöisen istuimen, valitse Britaxin Two Way Elite. Se on ollut markkinoilla jo kauan, eikä siitä ole mitään pahaa sanottavaa. Muut valmistajat uusii mallejaan mutta tuo malli on pysynyt kun se on niin hyvä. Menee pitkään ja pysyy takuulla paikallaan, kiinnitysmekanismi paljon parempi kui Gracon malleissa, mitkä näytti kaupassa ihan kummallisilta.

Brion Zentokin vaikuttaa ihan mukavalta mutta siihen ei ehditty tutustua kun tuli myyntiin vasta sen jälkeen kun oltiin Britax ostettu. Ollaan tykätty älyttömän paljon ja vei vähiten tilaa edessä istuvalta kun vertailtiin. Suosittelen lämpimästi. :flower:
 
Mutta saattaisiko olla, että eivät muuta siksi istuintaan, että suunnittelukustannukset on aikaa sitten katettu myynnillä ja nyt tahkotaan vain voittoa.

Muiden valmistajien istuimet ovat kehittyneet aika paljon tuon mallin myyntiin tulon jälkeen.

Tärkeää on, että istuin sopii hyvin autoon, sen saa okein kiinnitettyä ja sen käyttö on mahdollisimman yksinkertaista.

Siksi meillä on Recaron Young Sport istuin. Istuimen sivutörmäyssuoja on valovuoden, ellei toistakin, edellä vaikkapa tuota Britaxin Two-Waytä.

 
Mulla ei ole tosta recaro merkistä mitään tietoa??onko hyvä??
siellä liikkeessä missä eilen käytiin ei ollut kuin britax ja graco ja brio. tota britaxin istuinta mä vähän mietin, mutta siinä alotus kilot on 9kg ja mein poika on tosi hoikka ja ottaa painoa aika hitaasti. viime neuvolassa ei ollut vielä edes 8kg täynnä. ja me tarvitaan istuin nyt, koska poika tulee kohta pituudesta yli kaukalossa.
 
Mistähän tuo johtuu, että vain Suomessa ja Ruotsissa käytetään selkä menosuuntaan kiinnitettäviä istuimia vauvaiän jälkeen. Onko meillä joku suurempi ja salattu tieto ???

Ja älkää nyt vain sanoko, että muualla maailmassa lapset kuolevat istuessaan toisin päin. Jos niin olisi niin se suomalaisten tieto olisi viety jo ajat sitten ennen Nokiaa ja saunaa maailmalle.

Tällä palstalla oli joku viikko sitten hyvä kysymys, miksi Britaxin kotisivuilla vain suomen ja ruotsinkielisillä sivuilla tarjotaan selkä menosuuntaan olevia istuimia. Englannissa, Saksassa ja muualla ei niistä edes sanota sanaakaan ????

Ja siis sama firma kysymyksessä joka maassa.
Löytyykö hyviä selityksiä ?
 
hilppa
Selkä ajosuuntaan on pienille lapsille turvallisin

Pienille lapsille turvallisimpia ovat selkä ajosuuntaan asennettavat turvaistuimet tai -kaukalot. Valtaosa onnettomuuksista on etupäätörmäyksiä, jotka ovat myös voimakkaimpia. Lapsen kaularakenne ei ole riittävän vahva kestämään kolarivoimia, sillä aikuisiin verrattuna heidän päänsä on painavampi suhteessa kehoon. Selkä ajosuuntaan olevassa turvaistuimessa lapsen kaula saa tarvitsemansa tuen.

Näin siis suomessa, esim saksassa on "tyypillinen" kolari peräänajo, jolloin turvallisuus suositukset myös erilaisia. Tuolta liikenneturvan sivuilta löytyy hyvin tietoa muutenkin lasten kuljettamisesta autoissa.
 
Pasi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2006 klo 13:58 vieras kirjoitti:
Mutta saattaisiko olla, että eivät muuta siksi istuintaan, että suunnittelukustannukset on aikaa sitten katettu myynnillä ja nyt tahkotaan vain voittoa.

Muiden valmistajien istuimet ovat kehittyneet aika paljon tuon mallin myyntiin tulon jälkeen.

Tärkeää on, että istuin sopii hyvin autoon, sen saa okein kiinnitettyä ja sen käyttö on mahdollisimman yksinkertaista.

Siksi meillä on Recaron Young Sport istuin. Istuimen sivutörmäyssuoja on valovuoden, ellei toistakin, edellä vaikkapa tuota Britaxin Two-Waytä.
Hyvää ei tartte muuttaa. Muitten valmistajien kehitetytkin mallit on monella tapaa viel jälessä tota Britaxia.

Recaro on hyvä mutta ei käy selkä menosuuntaan, eli vähän isommalle vasta. Meillekin hankitaan Recaro kunhan vähän kasvetaan.
 
Pasi
Britaxi muuten teettää eniten maailmassa ylimääräsiä testejä istuimille ihan omaan piikkiinsä, eli tohon säästämisteoriaan en usko. Britaxi on ihan loistava pioneeri ja tehny ihan mahtavaa hommaa parantaakseen lasten turvallisuutta autossa. Ne ottaa asian ihan vakavissaan.
 
okei, elikkäs britaxia suositellaan. Kiitoksi paljon teille!!!
Mutta oliskos siihen ongelmaan ratkasua, kun se twowayelite tosiaan alkaen 9kg ja mein jätkä ei ole vasta kun 8kg, mutta pituuden suhteen ei mahdu enää pitkään kaukaloon!!?
 
Ja toinen erilainen täällä suosii Maxi-Cosi Mobia!! Selkä menosuuntaan ja huippuhelppoa asentaa, kallistusmahdollisuuskin loistava! Hyvät testiarvosanat aina (Britaxilla kuulemma vaihtelevaa tuo menestys).
 
britaxin two way elitea suosittelen.on ihan huippuhyvä istuin.mahtuu hyvin autoon,sen saa tosi hyvään asentoon ja on ihan kivan näköinenkin.hintakaan ei päätä huimaa.meille ei muuta istuinta edes harkita enää. =)
 
SatuZ
Mielenkiintoista. Millähän vertailulla useimmat suosittelevat omiaan.
Todennäköisesti vain siksi, että ovat juuri sen tuotteen ostaneet.

Tämä on siis eräänlainen missikilpailu, jossa tietysti ja aivan oikein jokainen äänestää suosikkiaan.

Jos samaa asiaa kysyttäisiin Saksassa tai Ranskassa eivät nuo teidän suosikkinne saisi yhtään ääntä.

Nämä "missimittarit" eivät kerro yhtään mitään siitä, miten hyvin nuo istuimet sopivat alkuperäisen kysyjän autoon tai lapselle. Se pitää mennä itse kokeilemaan ennen ostopäätöstä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2006 klo 21:46 SatuZ kirjoitti:
Mielenkiintoista. Millähän vertailulla useimmat suosittelevat omiaan.
Todennäköisesti vain siksi, että ovat juuri sen tuotteen ostaneet.

Tämä on siis eräänlainen missikilpailu, jossa tietysti ja aivan oikein jokainen äänestää suosikkiaan.

Jos samaa asiaa kysyttäisiin Saksassa tai Ranskassa eivät nuo teidän suosikkinne saisi yhtään ääntä.

Nämä "missimittarit" eivät kerro yhtään mitään siitä, miten hyvin nuo istuimet sopivat alkuperäisen kysyjän autoon tai lapselle. Se pitää mennä itse kokeilemaan ennen ostopäätöstä.

Jos tää nyt olisi se missikilpailu, ni sillon mä varmaan olisin mennyt suoraan kauppaan ja ostanut parhaimman näköisen istuimen!!
Mä olen kyllä käynyt kaupassa jo useampaan kertaan myyjiltä kyselemässä istuimista, olen myös etsiskellyt täältä netistä tietoa eri istuimista. Ja nyt viimeisenä ajattelin kysellä jos istuinta käyttäneiden mielipiteitä. Koska itse olen ainakin huomannut tehneeni useita virheostoja, esim. vaunujen suhteen, kun loppupeleissä vasta käyttäessä huomaa ne plussat ja miinukset.
JOten mä tässä kyselen mielipiteitä, lisäksi halusin myös tietää minkä merkkiset istuimet olisi turvallisimpia, koska itselläni on vasta ensimmäinen istuin tulossa, joten kokemusta ja tietoa ei ole.
Tottakai, sitten ostaessani istuimen, vielä menen ja kokeilen, että se varmasti sopii meille ja meidän autoon.
Elikkäs tässä nyt ei varmaankaan ole kyse mistään missikilpailuista, vaan siitä, että saisin mahdollisimman turvallisen ja hyvän turvaistuimen lapselleni!!!!
 
(Ei menny ihan putkeen toi lainaukseni, ni pistetääs ny viel uusiks tää mun osa tekstiä. Menee hetki ennen ku oppii käyttään näitä sivuja!!!)

Jos tää nyt olisi se missikilpailu, ni sillon mä varmaan olisin mennyt suoraan kauppaan ja ostanut parhaimman näköisen istuimen!!
Mä olen kyllä käynyt kaupassa jo useampaan kertaan myyjiltä kyselemässä istuimista, olen myös etsiskellyt täältä netistä tietoa eri istuimista. Ja nyt viimeisenä ajattelin kysellä jos istuinta käyttäneiden mielipiteitä. Koska itse olen ainakin huomannut tehneeni useita virheostoja, esim. vaunujen suhteen, kun loppupeleissä vasta käyttäessä huomaa ne plussat ja miinukset.
JOten mä tässä kyselen mielipiteitä, lisäksi halusin myös tietää minkä merkkiset istuimet olisi turvallisimpia, koska itselläni on vasta ensimmäinen istuin tulossa, joten kokemusta ja tietoa ei ole.
Tottakai, sitten ostaessani istuimen, vielä menen ja kokeilen, että se varmasti sopii meille ja meidän autoon.
Elikkäs tässä nyt ei varmaankaan ole kyse mistään missikilpailuista, vaan siitä, että saisin mahdollisimman turvallisen ja hyvän turvaistuimen lapselleni!!!!

 
SatuZ
Kuten krjoitin, on hyvä kysyä mielpiteitä. Vastaukset vain ovat useimmiten tyylii "Britax on paras", ilman sen ihmeempiä perusteluja.
Ei kerrota missä autossa istuin on kiinnnitettynä, ei lapsen ikää, kuinka pitkältä ajalta kokemusta on jne.

Vaunuissa näitä vastauksia anetaan taas tyyliin "ostimme eilen, Brio on paras". Siis ilman mitään käyttökokemusta.

Tällaiset vastaukset eivät palvele ketään. Tätä "huutoäänestystä" makuasioista tarkoitin "missikilpailuilla", en ulkonäköä.

Lisäksi todella harvalla on kokemusta TURVALLISUUDESTA, ts. miten turvaistuin on toiminut ihan oikasti kolarissa. Sellaisessa jossa on oikeinpaukkunut. Lisäksi maallikon kyky vertailla, miten olisi käynyt jonin toisedn merkkisellä istuimella kolarissa, on olematon.

Siksi kannattaa kuitenkin enemmän lukea ajatuksella erilaisia testejä, joissa kuitenkin vertaillaan yhdellä mittarilla.
 
Cheri
Jos tahdot mahdollisimman turvallisen istuimen, niin kiinnitä huomiota kolmeen asiaan: että istuin sopii tukevasti juuri teidän autoon, että se tulee oikein kiinnitetyksi ja että lapsi sopii mahdollisimman pitkään istumaan selkä menosuuntaan. Näillä on enemmän merkitystä turvallisuuden kannalta kuin millään testituloksilla.

Tuo Britax TWE on varmaan muuten hyvä, mutta näillä palstoilla näkee jatkuvasti kommentteja siitä kuinka istuin joudutaan kääntämään jo lapsen ollessa alle 2v., koska siihen ei mahdu selkä menosuuntaan. Tämä taas huonontaa istuimen antamaa suojaa merkittävästi, eli itse en kyllä tuota valitsisi tai ainakin sovittelisin huolella paljonko sinne jää tilaa lapselle. Monet muut istuimet ovat tilavampia.
 
vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 14:22 Cheri kirjoitti:
Jos tahdot mahdollisimman turvallisen istuimen, niin kiinnitä huomiota kolmeen asiaan: että istuin sopii tukevasti juuri teidän autoon, että se tulee oikein kiinnitetyksi ja että lapsi sopii mahdollisimman pitkään istumaan selkä menosuuntaan. Näillä on enemmän merkitystä turvallisuuden kannalta kuin millään testituloksilla.

Tuo Britax TWE on varmaan muuten hyvä, mutta näillä palstoilla näkee jatkuvasti kommentteja siitä kuinka istuin joudutaan kääntämään jo lapsen ollessa alle 2v., koska siihen ei mahdu selkä menosuuntaan. Tämä taas huonontaa istuimen antamaa suojaa merkittävästi, eli itse en kyllä tuota valitsisi tai ainakin sovittelisin huolella paljonko sinne jää tilaa lapselle. Monet muut istuimet ovat tilavampia.

itseasiassa tuo twe on varmasti yksi tilavimmista istuimista,vertaa esim cosmiciin ja moniin muihin....!!!ja eiköhän istuimia suositella sen takia että mikä on koettu hyväksi.tuskin ketään suosittelee vain sen takia tiettyä merkkiä että kun heilläkin on se....!!meillä ollut hts,graco ja sit joku halpisistuin ja lopulta ostimme tuon twe:n ja on osoittautunut ehdottomasti parhaaksi.sen saa hyvään asentoon ja ei vie tilaakaan kamalasti,meillä 3 istuinta takapenkillä ja hyvin mahtuu.lisäksi lapsi mahtuu istumaan siinä todella pitkään.joten minä suosittelen sitä lämpimästi :flower:
 

Yhteistyössä