Apuva! Astaianpesukoneesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammuliini

Vieras
Nyt kaikki insinöörit: mistä johtuu, että eilen astiat (lasit, lautaset, ruokailuvälineet...) koneessa pyöräyttäessäni jäivät ihan kuin harmaan 'kelmun' peittoon?

Pyöritin koneen uudelleen, tulos oli sama. Filtterit ovat puhtaat ja koneeseen tulee normaalisti vetä, peruaine ei ole vaihtunut, kaikki on kuten ennenkin... Ainoa 'vika', minkä pystyin löytämään oli sen 'suolasäiliön' tila: se on täynnä vettä. En kyllä tiedä pitääkö se olla vai ei, joten en tiedä, onko kyseessä 'vika' vai ei...

Mitä teen? Pitääkö soittaa korjaajalle vai kokeilla jotain kirkastusainetta vai miettiä tuota suolasäiliötä... Mistä siis johtuu harmaa kalvo astioissa!? :O

Mies on koko viikon työmatkalla ja kehotti vaan 'pärjäilemään' ton laitteen kanssa... No pärjäilenhän minä, mutta kun rsittaa, etten tiedä mitä tekisin. Kai se sitten jonnekin huoltoon pitäis soittaa. Maksaa vaan niin pirusti jo se kun tulevat katsomaan... Jos vois tehdä jotain ihan ite. Ainakin kokeilla jotain.

Onko mitään ideoita!?

En osaa auttaa. Ehkä putsaisin koneen kunnolla.. Tai oliko jotenkin omituisen täynnä astioita?
Mutta muuten, meillä on välillä astioissa semmoisia "hiekanjyviä", varsinkin laseissa ja mukeissa. Mitä se mahtaa olla? Ehkä mun pitäisi putsata kone useammin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Meillä on kanssa harmaa kalvo astioissa, mutta mä epäilen kovasti että johtuu tosta vantaanjoen vedestä, kun joutuvat niin rankasti sitä putsaamaan..

Ei meillä vaan mitään kalvoja asioissa ole vaikka vantaan vedellä mennäänkin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa auttaa. Ehkä putsaisin koneen kunnolla.. Tai oliko jotenkin omituisen täynnä astioita?
Mutta muuten, meillä on välillä astioissa semmoisia "hiekanjyviä", varsinkin laseissa ja mukeissa. Mitä se mahtaa olla? Ehkä mun pitäisi putsata kone useammin...

hiekanjyvät on astianpesuaine jäämiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Meillä on kanssa harmaa kalvo astioissa, mutta mä epäilen kovasti että johtuu tosta vantaanjoen vedestä, kun joutuvat niin rankasti sitä putsaamaan..

Ei meillä vaan mitään kalvoja asioissa ole vaikka vantaan vedellä mennäänkin..

ei oel täälläkään Vantaan vedestä ongelmia.Lukisiko käyttiksessä jotain ongelmista???

Kiitos vinkeistä Kimalle ja Julle Ankanpää!!!
Kirkastusaineen kävin just lähikaupasta hakemassa. Pitääpä kipasta takaisin ja kokeilla tota astianpesukoneen puihdistajaa myös. Kone ei olut erityisen täynnä, ihan normaali määrä astioita.

Onko kukaan testannut sitä suola-systeemiä? Onko sillä jotain merkitystä???

Alkuperäinen kirjoittaja Mammuliini:
Kiitos vinkeistä Kimalle ja Julle Ankanpää!!!
Kirkastusaineen kävin just lähikaupasta hakemassa. Pitääpä kipasta takaisin ja kokeilla tota astianpesukoneen puihdistajaa myös. Kone ei olut erityisen täynnä, ihan normaali määrä astioita.

Onko kukaan testannut sitä suola-systeemiä? Onko sillä jotain merkitystä???

Me otettiin muutama päivä sitten astianpesukone käyttöön ja siellä säiliössä oli vettä. Sinne kaadoin sitä erikoissuolaa. Ja ohjeissakin lukee käyttöön ottaessa, että sinne säiliöön pitää kaataa vettä ensin, jos siis on tyhjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Meillä on lasit ihan harmaita, vaikka käytän huuhtelukirkastetta. :/

Hoh. Mikähän siinä sitten on? Aion kokeilla seuraavaan koneellisen tota kirkastetta, toivottavasti meillä ei käy samoin... :/

huomioida että ei käytä kirkastetta silloin jos pesuaine jo sitä sisältää ja suolan käyttö on sillon tarpeen jos on kova vesi,missä on pehmeä vesi ei suolaa tarvise käyttää.

Kiitos taas vinkeistä, kokeilen kaikkea! Toi etikkajuttu on aika mainio, tänks Isä! Ehkä toi pesuainekin voi vaikuttaa, mutta en oikein usko, kun ei se ole ennenkään tällaista tehnyt. Ostan kuitenkin seuraavaksi muutenkin jotain Ecoveria tai vastaavaa niin selviää sekin!
Meillä on aika paljon kalkkia vedessä, joten ehkä tota suolaa just siks voiski koklata. Testaan, jos sitä jostain löydän!

Jaah, no sittenpä ei oo vantskin vedessä vika, vaan jossain muussa.. Mua ei kuitenkaan häritse kovastikaan se, että huuhtelen astiat pesun jälkeen.. Muutenkin niin vanha ja raihnanen toi kone että joutuisin sen joka tapauksessa tekemään..

muoks. kun en siis luota siihen että huuhtelee astiat kunnolla

Yhteistyössä